Sisukord
Auto
Tänane leht
27.05.2017
Eesti Mälumäng Riigiarhiivis peitunud üllatus võttis õpetaja sõnatuks (7) Dilbert Male Horoskoop Palju õnne Sünnipäevasöögiks võililled Tagakülg Atko Liinide ainuvõim maakonnas saab läbi (1) Kirikutorniga kodumaja püüab pilke nii lehes kui ka teles Järvamaa kõige kuninglikum hotell (1) Spaa rajamisele lisandus ujula Sarapuude perega seotud muljetavaldav ärivõrgustik (6) Eesti lühiuudised Sarapuu püüdis bussiäris toimivaid skeeme prügiärisse viia Majandus Sarapuu püüdis bussiäris toimivaid skeeme prügiärisse viia Välismaa Brasiillased mässavad võimuladviku vastu FBI uurib Trumpi väimeest Trumpi kõige lähemalt näinud eestlased jäid NATO kohtumisega rahule Üks küsimus: mis on NATOs viie aastaga muutunud? Manchesteri terroristi kodust avastati pommivabrik Arvamus Postimees 1932. aastal: käsitsi lahing kommunistide ja «nazide» vahel Rünnak lääne tüdruku vastu (3) Peeter Langovitsi tagasivaade: Ahtisaari riigivisiit Eestisse Endine kütusehinna kujundaja EKI keelekool. Ene Vainik: mis meelel, see keelel: eesti unistus Kaksmeelne Keskerakond (8) Suhkrumaksu me juba proovisime – 1932. aastal (2) Ott Järvela: Eesti jalgpallikoondis ei vaja Kalevi staadionit (1) Juhtkiri: Ameerika hääl Trumpi suust Jüri Saar: lääs vajab islamiterroristide vastu hädasti uusi strateegiaid (33) Kultuur Nädala plaat. Teine – parem kui esimene Aja auk. Igavene tuli Sport Dramaatiline võit viis Penguinsi finaali Dramaatiline võit hoiab elus võimalust tiitlivõidu kordamiseks LeBron James möödus Michael Jordanist Tenniseekspert: ühe eesmärgi on Kontaveit juba täitnud Mis võiks viia Tammeka karikavõiduni? Venno tahab Venemaale hambaid näidata Monaco GP tingel-tangel: kadunud brasiillane, Räikkönen jahil ja vette maandunud maailmameister AK Sirpa Kähkönen lammutab vaikust, raamat raamatu järel Suusatades hakklihamasinasse – soome kommunistid Piiteris Eesti kultuuri täheatlas: Tuhkatriinumäng Noortekas ilusatest ja tühjadest tüdrukutest (1) Vikerkaar loeb. Ignace Lepp – kommunist, filosoof, preester, suli Andres Adamson: kes olid 20. sajandi alguse «oudekki looned»? (20) Peeter Langovitsi tagasivaade: Ahtisaari riigivisiit Eestisse SUUR KUNSTILUGU: Pead segi ajav Veneetsia biennaal (1) Aja auk. Igavene tuli Nädala plaat. Teine – parem kui esimene EKI keelekool. Ene Vainik: mis meelel, see keelel: eesti unistus Suhkrumaksu me juba proovisime – 1932. aastal (2) Jüri Saar: lääs vajab islamiterroristide vastu hädasti uusi strateegiaid (33) 7 päeva Veneetsias Katja Novitskova: see näitus ei jätnud aega elamiseks Arter 10 äppi, mida iga raamatusõber võiks teada ERKI moeshow näitab moodi, mida sa veel näinud pole. Ka unes mitte! Mõistatuslik Vello Orumets Kuhu minna Horoskoop Mary Poppinsid kesapõllul ehk lendamine paraplaaniga Uus hullus: veganid sunnivad lemmikloomi taimetoitlasteks (11) Saalitäis valget kulda Mikkeli muuseumis Kui hirmust üle saate, on maanteesõit puhas nauding Rabarber, suve alguse hurmur number üks Kaja Kallas: kaos on kord Imeilus, suursugune, hinnaline aia kuninganna Läki kooli – tagasi kooli! Tippmodell Alexandra Elizabeth Ljadov: teistsugune olla on OK! Škoda asendab tuntud linnamaasturi. Mida me sellest juba teame? Meelelahutus Koomiks Sudoku

Škoda asendab tuntud linnamaasturi. Mida me sellest juba teame?

2 min lugemist
  • Tere tulemast, uus «autonool»! Nii võiks kõlada uudismudeli nimi maakeeli.
  • Uustulnukat on müügile oodata umbes aasta pärast.
Karoq’n’roll. Stockholmis maailma esmaesitlusel säras uus Karoq laval nagu superstaar. FOTO: Tootja foto

Autoajakirjanikud kolmekümnest riigist kogunesid Stockholmi, kus maailma esmaesitlusele tuli väike linnadžiip Škoda Karoq. Arter käis kohal.

Kuuldused, et veel vastu suurt suve kavatseb Škoda lumeinimese pensionile saata, liikusid juba mõnda aega. Nüüd seatigi maailm fakti ette, et tšehhide marki edukalt teeninud väikedžiip Yeti kummardab ja lahkub lavalt. Tema asemele asub linnamaastur Škoda Karoq.

Äsja maailma esmaesitluse käigus laval poseerinud Karoq on näide Škoda linnamaasturite rivi ühtlustamisest. Poole aasta eest jõudis turule suurt kasvu ja soovi korral seitsmekohaline Kodiaq. Kahe uudistoote nimede sarnasus pole muidugi juhuslik. Škoda linnadžiibid kannavad nüüd nimesid, mis algavad K-ga, lõpevad q-ga ja seostuvad Alaskaga. Karoq on kokku pandud kahest sõnast põliselanike keeles, kes elavad Kodiaki saarel Alaska lõunakaldal – «kaar’aq» tähendab autot ja «ruq» noolt. Niisiis, kokku «autonool».

Muidugi ei piirdu ühtlustamine nimevalikuga. Et turuosas domineerib Nissan Qashqai, siis ei jäänud ka Tšehhi tootjal muud üle, kui lõpetada Yetiga proovitud omapäratsemine, saada täiskasvanulikumaks ja sobituda selgemalt peavoolusängi. Küpsed eeskujud on kontserni seest lähedalt võtta: Audi Q2 ja Volkswagen Tiguan näiteks. Karoq on Yetist mõõtmetelt pisut suurem, pikenenud on ka telgede vahe.

Isepäist Yetit asendav Karoq näib paljulubav. FOTO: Tootja foto
FOTO: Tootja fotod

Väliselt on pisem Karoq puhtakujuline Kodiaqi kloon. Kui tikutopsi võrdluseks kõrvale ei pane, peaks koolitamata pilk läbima eriväljaõppe, et neil kahel vahet teha. Et alustuseks osata otsida erinevusi, näiteks esitulede juurest. Selged murdejooned, kandilise lõikega rattakoopad, lihtsa joonega esiosa on Škoda SUVide kujustuskäekirja ilusad näited. Tšehhide kujustus püsib hästi koos nii suurema kui ka väiksema mudeli peal.

Karoqist rääkides ei pääse ka sõsarmudelist Seat Atecast, kellega jagatakse platvormi ja jageletakse ostjate pärast. Et Ateca julgeb ilmutada temperamenti ja iseloomu, siis hoiame pöidlaid pihus, et tšehhidel õnnestub umbes aasta pärast müügile jõudvat Karoqi samuti omasugustest eristuma panna.

Mootorivalikusse on oodata kahte bensiini- ja kahte diiseljõuallikat, viies võimsusastmes. Valida saab kuuekäigulise manuaal- ja seitsmekäigulise automaatkäigukasti vahel, esiveole lisaks on saadaval ka nelikvedu. Sõidurežiimide valikus lubab off-road-režiim teha nelikveolisest Karoqist arvestatavate maastikomadustega masina. Juhiabisüsteemide nimekiri tõotab tulla helde, sisaldades pisitasa enesestmõistetavaks muutuvaid mugavusi, nagu sõidureas hoidja, kohalduv püsikiirusehoidja, ummikus liikumise abimees, pimenurgahoiatus ja avariipidurdus linnakiirusel.

FOTO: Tootja foto
Škodalikult ruumikas. Tagaistmeid välja tõstes saab Karoqist koguni 1810 liitrit mahutava kaubiku. FOTO: Tootja foto

Enesestmõistetavalt rõhutavad tšehhid auto ruumikust ega unusta märkimast, et Karoqil on klassi suurim pakiruum. Lisavarustusena pakutakse ühekaupa liigutatavaid ja täiesti eemaldatavaid tagaistmeid, nii et Karoqist saab teha korraliku kaubiku.

Esimest korda Škodade ajaloos lubab Volkswageni kontsern Karoqil kasutusele võtta täisdigitaalsed näidikud, nagu need said kunagi tuntuks Audidel ning on praegu saadaval näiteks uuel Volkswagen Golfil. Karoqi tulevikus räägitakse ka võimalikust kähkusõiduki ambitsioonidega mudelist vRS ning plaanis on kuuldavasti ka pistikhübriidi arendamine.

FOTO: Tootja foto
Täisdigitaalsed näidikud, esemest korda Škoda mudelil. FOTO: Tootja foto
Seotud lood
26.05.2017 29.05.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto