R, 9.12.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Pank jooksutab vanainimesi

Pensionärid sõitsid Otepäält Tartusse, et pangale öelda: «Elame ikka samas kohas.»
Eili Arula
Pank jooksutab vanainimesi
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Viktor ja Helmi Linnamägi võtsid pangalt saadud kirja peale eile ette teekonna Otepäält Tartusse SEB pangakontorisse, et oma elukohta kinnitada. Selgus, et edaspidi peavad nad selle käigu vähemalt korra aastas ette võtma.
SILLE ANNUK
Viktor ja Helmi Linnamägi võtsid pangalt saadud kirja peale eile ette teekonna Otepäält Tartusse SEB pangakontorisse, et oma elukohta kinnitada. Selgus, et edaspidi peavad nad selle käigu vähemalt korra aastas ette võtma. SILLE ANNUK Foto: Sille Annuk

Ontlik vanapaar, 82-aastane Helmi ja 89-aastane Viktor Linnamägi, sõitis eile Otepäält Tartusse, et tulla SEB kontorisse. Panka mineku põhjus oli Linnamägidele arusaamatu. Nimelt saabus Helmile mai alguses SEB-lt kiri, et ta peab oma isikuandmeid internetipangas või pangakontoris kinnitama. Kirjas seisis rõhutatult, et andmed tuleb uuendada hiljemalt 30. juuniks

Et Linnamägid internetipanka ei kasuta, ei jäänud neil muud üle, kui võtta ette ligi 45 kilomeetri pikkune autosõit Taaralinna, astuda sisse SEB kontorisse ja öelda, et nad elavad endiselt samal aadressil ja kasutavad endiselt sama telefoninumbrit. Kogu protseduur pangakontoris võttis aega napilt viis minutit, kuid kogu reisile kulus ligi kolm tundi.

«Oleme viiskümmend aastat ühes ja samas kohas elanud ega kavatse kusagile kolida. Kerkib küsimus, milleks me peame panka tulema ja ütlema, et elame ikka samas kohas,» oli vanapaar kohmetu.

Seadus nõuab

SEB vastus vanapaari küsimusele oli konkreetne. «Eestis tegutsevatel krediidiasutustel on seadustest tulenev kohustus oma klientide andmeid kontrollida ja regulaarselt uuendada. Kui me seda ei tee, siis me rikume seadust,» selgitas panga kommunikatsioonijuht Evelin Allas.

SEB kontorid asuvad üksnes maakonnakeskustes. Erandiks on vaid Ida-Virumaa, kus pangakontor on lisaks Jõhvile ka Narvas. Et andmeid tuleb vähemalt korra aastas uuendada, peaks iga SEB klient, kes internetipanka ei kasuta, igal aastal vähemalt korra pangakontoris oma nägu näitama.

Evelin Allas andis sõbraliku soovituse ühitada pangakontoris käik mõne muu asjaajamisega: «Pangas oma andmete uuendamine tasub ühendada sünnipäevale või arstile mineku või mõne muu käiguga. Ei pea ootama, et andmete uuendamisest mööduks kindel periood. Kui andmed said viimati uuendatud näiteks märtsis, aga novembrisse on planeeritud käik linna, siis tasub novembris ka kontorist läbi minna ja oma andmed uuendada.»

Pangabuss päästaks

Kuid mis saab siis, kui inimene on voodihaige ja ise kodust väljaspool üldse ei käi? «Kui on voodihaige isik, kellel ei ole võimalik kasutada internetipanka, siis järelikult peab inimene tegema kellelegi volituse, kes saab tema eest asju ajada. Eestkostja saab eestkostetava andmeid pangas uuendada,» vastas Allas.

Kerkib küsimus, milleks me peame panka tulema ja ütlema, et elame ikka samas kohas, oli vanapaar kohmetu.

Helmi ja Viktor Linnamägi pakkusid välja, et SEB võiks Otepääle käima panna pangabussi. «Swedbanki buss käib meil vist kord kuus. Kui ka SEB-l käiks kasvõi korra kuus pangabuss, ei peaks me allkirja pärast igal aastal uuesti Tartusse panka sõitma,» sõnas Helmi Linnamägi.

Seni, kuni seadust ei muudeta ning pangaasjade ajamise kohta Otepääle ei teki, käivad Helmi ja Viktor Linnamägi ikka kord aastas Tartus SEB kontoris ütlemas, et elavad veel endiselt Otepääl ja telefoninumbreid vahetanud pole. «Nii kauaks, kui meile tervist ja elupäevi jätkub,» lisas Viktor.

Foto: Kuvatõmmis
Märksõnad
Tagasi üles