Sisukord
Eesti
Postimees
26.05.2017
Eesti Dilbert Male Horoskoop Palju õnne Ratturid kogunevad, autojuhid põgenevad Tagakülg Mis toimub lühemad lood spaltasse Eksperdid arvustasid osa autokoolide praktikat Tagasihoidlik prügikuningas (1) Anvelt: joodikuid võiks kantseldada omavalitsus (1) Korbi asemik võib tulla väljastpoolt riigikogu (3) Sarapuu klanni pea kaotus Koeru kooli direktor lahkub ametist Mälumäng Kuressaare tänavafestivaliga läheb Saaremaal suvi lahti Kolm meigitud poissi kasiinos ja muud juhtumused Majandus OPEC pettis naftakauplejate ootusi Soome pani Eesti e-residentsusele õla alla Puidutehase planeeringu arutelu võib alata sügisel Eesti majanduse lühiuudised Välismajanduse lühid OPEC pettis naftakauplejate ootusi (2) Välismaa Välismaa lühiuudised 25.05.2017 Reformatsiooni 500. aastapäev tõi Obama Berliini Põhjanaabrid jätsid hüvasti president Mauno Koivistoga Kolm seekordset sõlmpunkti Euroopa Donald ja USA Donald näevad Venemaad erinevalt Kirvesupi meetodil kulus NATO uuele majale üle miljardi euro (2) Trump sõitles NATO alarahastajaid Arvamus Juhtkiri: Keskerakonna viimased päevad (21) Urmas Paet: Keskerakonna juhid on Ühtse Venemaaga sõlmitud lepingu pantvangid (4) Karmo Tüür: Trumpi turnee tagamaad Andrus Karnau: Korb selgitagu, miks ta on NATO liikmesuse vastu (30) Postimees 1940. aastal: metsamajandus veel paremini korda Peeter Espak: president Kaljulaidil pole õigus (62) Nils Niitra: milline näeks välja minu unistuste Balti ekspressrong (8) Kultuur Kultusbänd Mahavok püüab värskete ideedega ka nooremat publikut Korralik voodrilaud otse lauavabrikust Postimees Cannes'is: Kes saab juubelifestivali peaauhinna? «See ei ole linn, vaid vennashaud!» Sport Spordi lühiuudised Kommentaar: Jose Mourinho taastas Manchester Unitedi väärikuse Parim löögirusikas vormitakse katsetades Kosovo oli nii nõrk, et eestlastel hakkas neist väljakul kahju Postimehe videolugu: Lilleküla staadioni uue katuse paigaldus nõuab ehitusmeestelt raudseid närve Videod: Frankensteini koletised vallutavad Eesti rallirajad Balta alustab Teemantliigas: avastart on alati meeldivalt närviline Tallinn Nõmmekad ähvardavad prügi linnavalitsuse ette tassida (1) Tartu Pank jooksutab vanainimesi Aastakümneid tehtud töö saab otsa Hiinalinna potipõllumeeste hulgas on kunstnike järele suur nõudlus Tammeka teeb ajalugu: Tartu vutimehed jahivad karikavõitu ja kohta eurosarjas Alustada tuleb koolidest, teedest, spordihallidest ja laululavast (1) Tuttava sepa mure: kunstnike asemel tegutsevad keevitajate brigadirid Võistlustantsusport on massisport Suveteatrite karussell alustab Meelelahutus Koomiks Sudoku

Eksperdid arvustasid osa autokoolide praktikat

2 min lugemist
Tarmo Vanamõisa FOTO: Kaader videost

Maanteeameti eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa (ülemisel pildil) ütles eile Postimehe stuudios päevaintervjuus, et suur läbikukkumiste osakaal sõidueksamitel on tingitud sellest, et õpilastel puudub liikluses iseseisvus ja oskus teoreetilisi teadmisi reaalses olukorras rakendada.

Teooriaeksami sooritamisega ei ole õpilastel probleemi: Vanamõisa sõnul saab 78–80 protsenti eksaminandidest hakkama. Probleem tekib aga teoreetiliste teadmiste rakendamisel liikluses – iseseisev sõitmine, keskendumine ja harjutuste sooritamine.

«Nimetame seda siis nutipõlvkonnaks, et kui suurema osa ajast vaatad maailma ekraanilt ja korraga oled roolis, maailm on lahti ja öeldakse, et sõida sinna, siis on kaks varianti. Need, kes on saanud hea õppe, sõidavad. Ja on need, kes ootavad käsklusi. Meil on teatud autokoole, kes pigem treenivad sõidueksamiks, mitte ei valmista ette liiklusesse minekuks,» selgitas ametnik.

OÜ Autosõit juhatuse liige Indrek Madar (alumisel pildil) nõustus Vanamõisaga, et sõidupraktikat on tihti vähe. «Me ei saa alla ühe ööpäeva inimest autojuhiks õpetada,» märkis ta.

Madara sõnul on näha, et maanteeamet on oma metoodikat muutnud. «Täna öeldakse, et sõida sinna ja iseseisvalt – enne öeldi, et sealt paremale, sealt vasakule,» ütles ta.

Teooriaeksamite eduka soorituse protsent hakkas Madara hinnangul langema pärast seda, kui maanteeamet sai enda õppesõidukid.

«Probleem on selles, et autokoolil kaob side õpilasega. Mina ei tea, millal Mari või Jüri sooritab eksamit. Kui ta lõpetab autokooli ja kolm-neli kuud midagi ei tee, siis tõenäoliselt läheb tal eksamil halvasti,» tõdes ta.

«Kui autokool tunneb muret, et miks õpilased läbi ei saa, siis osa autokoole on juba nõustamist kasutanud. Anname neile võimete piires nõu ja ütleme, mida võiks õppeprotsessis parandada,» lisas Vanamõisa.

Maanteeamet võttis selle aasta esimese nelja kuuga vastu 10 902 sõidueksamit, mis on 358 eksamit rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Samas läbis sõidueksami endiselt vaid 46 protsenti eksaminandidest, mis pikendas eksamile pääsemise järjekordi, teatas ameti pressiesindaja. Eksamile jättis tänavu minemata 229 inimest.

«Järjekordade probleem on aastate lõikes läbiv ja eriti suureneb see suveperioodil, kui korraga soovib eksamile pääseda rohkem inimesi,» ütles Vanamõisa. «Pikkade järjekordade tõttu kannatavad need autokoolide õpilased, kes on koolist saanud piisava ettevalmistuse ja oleksid kohe valmis eksamit sooritama.»

25. maist saab eksamil käinud inimene oma sõidueksami protokolli vaadata maanteeameti e-teeninduse postkastist aadressil https://eteenindus.mnt.ee/main.jsf. postimees.ee/BNS

Seotud lood
25.05.2017 27.05.2017
EELMINE
JÄRGMINE
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto