Sisukord
Eesti
Postimees
15.06.2017
Eesti Kolmel vaalal «Edasi» Mõttetust Tartu lehest riigi parimaks (1) Uus luurekoordinaator tuleb leida nädalatega (16) Majandus USA on hiinlaste pärast hirmul (13) Eesti majanduse lühiuudised Ülepeakaela tehtud maksupakett loob ebakindla riigi kuvandi (2) Välismaa AJA PEEGEL Kuidas britid argentiinlased mutta surusid Sessionsi kuulamine hägustas vett veelgi KOHALIK VAADE: Kellele esitada arve terrorihirmu eest? Trump andis Pentagonile Afganistani suhtes vabad käed Londonit tabas järjekordne tragöödia (1) Arvamus Siim Maivel: maksetega venitamine tuleneb kiirest majanduskasvust Ott Järvela: Eesti tippsport õitseb (1) Juhtkiri: koalitsioon mängib maha Eesti eelise (29) Postimees 1938. aastal: 1600 km pikkune terasvöö Tsehhoslovakkia ümber Avo-Rein Tereping: millest Eesti inimarengu aruanne ei räägi (12) Olev Remsu: Eestit halvavad parteilised ja rahvuslikud valikud (13) Karmo Tüür: kuusteist Hiinat (3) Kultuur David Lynch ehk ära vaata kardina taha Sport Tramburai võrkpallurite saamata jäänud raha üle jätkus täistuuridel Ogier esitas M-Spordile ultimaatumi Kirt võtab hoo maha Tänak ja M-Sport vallutavad Võrumaa Helenius jättis kaotuse järel ülbitsemise Superstaadion – Venemaa korruptsiooni sümbol (10) Võrkpallikoondis siirdub tundmatusse Tartu Veeteede amet ootab uhiuuele kontrollkaatrile nime Tartu turismi turgutab eestlane Kolm kilo baktereid inimese kehas ei ole lihtsalt ruumitäide (1) Kaineks juhiks registreeris end ka Sloveenia politseidirektor Endine kirikuõpetaja: Noored Kooli annab parima ettevalmistuse õpetajaametiks Spordikuulsuse mälestusmärk kerkib jalutajate kohale (1) Imre Mürk: valimisliidud pole edu toonud (2) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Soomere: kiirkatamaraan tekitab eluohtlikke laineid

2 min lugemist
Akadeemik Tarmo Soomere hinnangul peaks Viking Line uus alus Tallinna lahes aeglasemalt sõitma. FOTO: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

Viking Line’i kiirkatamaraan Viking Faster (FSTR) peaks ohutuse tagamiseks Tallinna lahel praegusest varem kiiruse maha võtma, leiab mereteadlane ja Eesti Teaduste Akadeemia president Tarmo Soomere.

«Need Viking Fasteri lained, mida ma olen näinud droonivideotes, samuti Pikakari rannas ja Lennusadama juures, on ka täisinimestele eluohtlikud, noortest ja lastest rääkimata,» ütles lainete käitumist sügavuti uurinud akadeemik. Ta lisas, et see alus peaks Tallinna lahe ja Aegna saare randades ohutuse tagamiseks võtma kiiruse maha juba Aegna põhjatipu lähedal.

Viking Faster tuli Tallinna-Helsingi liinile tänavu kevadel. Selle teekond kestab üks tund ja 45 minutit. Teiste kiirlaevadega võrreldes tekitab aprillist oktoobrini sõitev kiirkatamaraan oluliselt kõrgemaid ja teistsuguseid laineid, mis ohustavad isegi laugetena, aga eriti ranna lähedal murdudes väikeste alustega sõitjaid ja purjetamist või süstasõitu õppivaid noori.

Viking Line Eesti OÜ juhataja Inno Borodenko sõnul on ettevõte katamaraani kõrgetest ja teistsugustest lainetest teadlik. «Oleme rentnikud ja saadame info kindlasti edasi laeva omanikule,» ütles ta. «Kiirkatamaraani omanik on Rootsi ettevõte Nordic HSC, kes vastutab ühtlasi navigatsiooni eest ja varasem kiiruse maha võtmine saab olla Viking Line Eesti OÜ ja laevaomaniku koostöös sündiv otsus.»

Borodenko sõnul on sõidugraafikud paika pandud turu nõudluse põhjal ning kiirus on sätitud selle järgi, millal laev peab saabuma ja lahkuma. Ta lisas, et neile oleks kiiruse varasemaks vähendamiseks argument veeteede ameti, politsei- ja piirivalveameti, Harju maavalitsuse või keskkonnaameti signaal.

Veeteede ameti pressiesindaja ütles, et «amet jälgib muu hulgas ka veeliiklust Tallinna lahel ning kui tekib ohtlik olukord, siis sekkutakse ja antakse vajalikud hoiatused ja juhised». Ta viitas meresõiduohutuse seadusele, mille järgi on ameti pädevuses laevaliikluse ohutuse tagamiseks ajutiste piirangute kehtestamine.

Samas juhtis pressiesindaja tähelepanu, et veeseaduse järgi on maavanemal õigus kehtestada kiiruse piirang, kui liiklemine, veesõiduki suur kiirus või muu asjaolu võib ohustada veeliiklust, kahjustab või võib kahjustada veekogu seisundit ning lõhkuda veekogu kaldaid või häirib teisi veekogu kasutajaid.

Politsei- ja piirivalveameti valmisoleku ja reageerimise büroo juht Marti Magnus tõdes, et kiirkatamaraan võib tekitada tavapärasest suuremaid laineid. «Kuid iga inimene, kes mistahes veesõiduki või spordivahendiga merel liigub, peab omama esmaseid teadmisi, kuidas käituda ja mida sellises olukorras teha,» lausus ta.

Seotud lood
14.06.2017 16.06.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto