Sisukord
Uudised
Tänane leht
15.06.2017
Eesti Kolmel vaalal «Edasi» Mõttetust Tartu lehest riigi parimaks (1) Uus luurekoordinaator tuleb leida nädalatega (16) Majandus USA on hiinlaste pärast hirmul (13) Eesti majanduse lühiuudised Ülepeakaela tehtud maksupakett loob ebakindla riigi kuvandi (2) Välismaa AJA PEEGEL Kuidas britid argentiinlased mutta surusid Sessionsi kuulamine hägustas vett veelgi KOHALIK VAADE: Kellele esitada arve terrorihirmu eest? Trump andis Pentagonile Afganistani suhtes vabad käed Londonit tabas järjekordne tragöödia (1) Arvamus Siim Maivel: maksetega venitamine tuleneb kiirest majanduskasvust Ott Järvela: Eesti tippsport õitseb (1) Juhtkiri: koalitsioon mängib maha Eesti eelise (29) Postimees 1938. aastal: 1600 km pikkune terasvöö Tsehhoslovakkia ümber Avo-Rein Tereping: millest Eesti inimarengu aruanne ei räägi (12) Olev Remsu: Eestit halvavad parteilised ja rahvuslikud valikud (13) Karmo Tüür: kuusteist Hiinat (3) Kultuur David Lynch ehk ära vaata kardina taha Sport Tramburai võrkpallurite saamata jäänud raha üle jätkus täistuuridel Ogier esitas M-Spordile ultimaatumi Kirt võtab hoo maha Tänak ja M-Sport vallutavad Võrumaa Helenius jättis kaotuse järel ülbitsemise Superstaadion – Venemaa korruptsiooni sümbol (10) Võrkpallikoondis siirdub tundmatusse Tartu Veeteede amet ootab uhiuuele kontrollkaatrile nime Tartu turismi turgutab eestlane Kolm kilo baktereid inimese kehas ei ole lihtsalt ruumitäide (1) Kaineks juhiks registreeris end ka Sloveenia politseidirektor Endine kirikuõpetaja: Noored Kooli annab parima ettevalmistuse õpetajaametiks Spordikuulsuse mälestusmärk kerkib jalutajate kohale (1) Imre Mürk: valimisliidud pole edu toonud (2) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Veeteede amet ootab uhiuuele kontrollkaatrile nime

2 min lugemist
Veeteede ameti väike- ja siseveelaevade osakonna Tartu piirkonna vaneminspektor Oleg Barinski-Gesjuk oli uut laeva tutvustades rahul, kuna tänapäevased võimalused muudavad inspektorite töö lihtsamaks. FOTO: Kristjan Teedema

Veeteede ameti Tartu osakond sai sel nädalal kätte uue kontrollkaatri, millega hakatakse tegema patrullsõite Emajõel, Peipsil ja Võrtsjärvel.

Alumiiniumist väikelaev Buster Cabin E on valmistatud spetsiaalselt veeteede ameti tellimusel tuntud Soome kaatritootja Busteri tehases. Kaater on 6,9 meetrit pikk ning 2,4 meetrit lai. 

Veeteede ameti väike- ja siseveelaevade osakonna Tartu piirkonna vaneminspektor Oleg Barinski-Gesjuk kasutas uut kaatrit iseloomustades sõnu mugavus ja hea komplekteeritus.

«Oma töövahendite ja varustuse poolest on ta kindlasti nüüdisaegne,» lausus Ba-rinski-Gesjuk. Ta tõi näiteks wifiühendusega videosalvesti, mis filmib nii ette kui kõrvale. Lisaks on kaatril kõige moodsamad kaardiplotterid, radarid ja raadiojaamad. 

Kiirem ja kergem

Võrreldes veeteede ameti vana patrullkaatriga on uus laev tunduvalt kergem ja kiirem. Kui vana kaater kaalus umbes 3,5 tonni ja liikus kiirusega 30 sõlme, siis Buster Cabin E kaalub umbes 1,4 tonni ning suudab 200-hobujõulise Yamaha päramootoriga liikuda kuni 40 sõlme ehk ligi 70 kilomeetrit tunnis. Maksimaalne kiirus sõltub laine kõrgusest, tuulest ning eelkõige kaatril olevate inimeste arvust.

«Tal on ka parem kiirendus. Vana laevaga oli sageli raske glisseerima tõusta. Kui kuus inimest oli peal, oli see juba probleem,» sõnas Barinski-Gesjuk. Ta tõi eraldi välja, et võrreldes tavakaatritega on uuel laeval kaks juhtimiskohta.

Võrreldes veeteede ameti vana patrullkaatriga on uus laev tunduvalt kergem ja kiirem.

«Seda saab juhtida nii eest kui ka tagant ning see teeb jällegi meie kontrollimise töö mugavamaks. Ka parda kõrgus vastab teiste aluste kõrgusele. Väikseid laevu oli muidu ebamugav kontrollida, aga nüüd on parda kõrgus enam-vähem teistega ühel tasapinnal,» selgitas Barinski-Gesjuk.

Vaneminspektor Arved Talu lisas, et uuel kaatril on ka palju parem valgustus, sest prožektoreid on rohkem. Laevas on viis istekohta, kui need alla lasta, saab neist teha kaks magamiskohta. «Aga meie ei maga,» naeris Barinski-Gesjuk ja nimetas inspektorite põhiliseks tööülesandeks järelevalvet. 

«See on pisteline alla 12 meetri pikkuste laevade kontroll Peipsil, Võrtsjärvel ja Emajõel. Nüüd saame minna igale poole minna, sest kaatriga on kaasas ka treiler ja me saame laeva vedada just sinna, kuhu vaja,» rääkis ta.

Uus kaater maksis veidi üle 90 000 euro ning saab esimesed tuleristsed ilmselt uuel nädalal, sest aluse  peab kõigepealt arvele võtma. 

Ootab nime

Veeteede ameti kommunikatsioonijuhi Priit Põikliku sõnul vajab uus kaater nime ning selleks on välja kuulutatud avalik nimevõistlus. «Nimi peab vastama headele tavadele. Ta võiks iseloomustada väikelaevainspektorite nõustavat ja ohutust tagavat tööd ning olema samas tabav ja eristuv,» sõnas ta.

Nimepakkumisi ja soovitavalt ka lühidat põhjendust oodatakse e-aadressil teave@vta.ee hiljemalt pühapäeva ehk 18. juuni õhtuks. Parima nime pakkujale paneb veeteede amet auhinnaks välja komplekti mereatlaseid ja lohutusauhindadeks navigatsioonikaardi pakkuja enda valikul. Laeva uus nimi tehakse teatavaks 21. juunil.

Veeteede ameti uus patrullkaater Buster Cabin E alustab tööd uuel nädalal. FOTO: Kristjan Teedema
Seotud lood
14.06.2017 16.06.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto