Sisukord
Kultuur
Postimees
17.06.2017
Eesti Rootsi laevalt varastati kohver 700 000 euroga (5) Ninasarvik õpib jooksma Timo Soini «Kaardimaja» «Kullakesed, olete peole saanud!» (1) Savisaare protsess: lavastaja – jumal, peaosas – jumal (9) Riik kuulutas kustutusvoolikud igandiks (5) Laiapea looming tutvustab ühiskonnas märkamatuid inimesi Vahur Laiapea tantsis Afganistani vanglas Argentina tangot (1) Välismaa PILTUUDIS: Ratas astus Macroni seltsis Élysée palee ette Kõigest 5000-naelane lisainvesteering oleks aidanud tragöödiat vältida Ameerikat mürgitab narkoepideemia (1) KOHALIK VAADE: Ratas kiitis häid suhteid Lahkus Saksamaa taasühendaja Afganistani vanglatest on saanud piinakambrid ja terroripesad (1) Taliban kasutab pantvange relvana Arvamus Timo Soini «Kaardimaja» Andres Adamson: varem lähtus oht Eestile lõunast, mitte idast (9) Edasi 1952. aastal: edukas ettevalmistus Juhtkiri: Ratase näitlejatöö Keskerakonda puhtamaks ei tee (22) Sihikindel saarlane Savisaare protsess: lavastaja – jumal, peaosas – jumal (9) Rein Veidemann: tuhk ja/või teemant Medalinoppijad Raimonds Pauls: Jaak polnud mingi Kremli ööbik, ta oli tõeline eestlane (4) Arvamusliider Madis-Ulf Regi päevik: kui istuksin kohtus Edgari kõrval... (3) EKI keelekool: sidesõnad ja ja ning (1) Kultuur Aja auk. Muusa suri ära Eesti kultuuri täheatlas: tõusmine barrikaadidele Nick Cave kolmes pildis Nädala plaat. Jazz-rock ei ole kuhugi kadunud Kammerooperi käesirutus transtsendentsi poole Vikerkaar loeb. Keiti Vilmsi vulkaaniline kalamburism Sport Anett Kontaveit Hollandis poolfinaalis! «Paksukeste meeskond», dopinguliha ja kivi bussiaknas (3) Realist lahkuda ähvardav Ronaldo alustab Venemaal jahti järjekordsele trofeele Joosep Susi: kas sportlased on tõesti lollid? (1) Postimehe videolugu: istu ühes paadis viiekordse veemoto maailmameistri Rasmus Haugasmäega Seitse geimi ja muud veidrused ehk FIVB tahab võrkpalli uueks luua Tarbija Toidupoed teevad jaanide eel võidu sooduspakkumisi AK Aja auk. Muusa suri ära Inimene saab jääda inimeseks vaid inimlikes tingimustes Eesti kultuuri täheatlas: tõusmine barrikaadidele Artemi Troitski: kui eesti muusika peatus... (2) Rein Veidemann: tuhk ja/või teemant Nick Cave kolmes pildis Nädala plaat. Jazz-rock ei ole kuhugi kadunud Kammerooperi käesirutus transtsendentsi poole Eesti kirjanduskultuurilised kõnetused Vikerkaar loeb. Keiti Vilmsi vulkaaniline kalamburism Arter Mehed, kes kuulavad kaableid (8) Kunstnik ja fotograaf Peeter Laurits: uned ja ilmsiolek pole vastandlikud Täiskasvanud naasevad jooksujalu lapsepõlve (1) Horoskoop Mis kihk kisub porgandpaljaks? (1) Filmiarvustus «Muumia» - turvaliselt jube Minimalistid alistasid kampsunid Laulupeo teevad muusikud, mitte Facebook Eesti kokteilisuvi: kurk, kasemahl ja lehmakomm Keilalanna maja on tema muuseum Jüri Kolk: lühike puhkus, napp nädalavahetus, üürike elu (3) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Aja auk. Muusa suri ära

2 min lugemist
Anita Pallenberg FOTO: Kuvatõmmis

Möödunud teisipäeval suri 73 aasta vanuses Anita Pallenberg, 1960ndate rokkstaarimüsteeriumi üks tähelepanuväärsemaid edendajaid. Ta on ära teeninud kindla koha mingisuguste popkultuursete lätete juures, millegi juurest, kust hakkas emaneeruma ja müstifitseerima, kust hakkas tõusma musta ja kuratlikku suitsu, mis kandus ajas edasi.

Pallenberg sündis 1944. aastal Roomas, isa oli tal itaallane, ema sakslane. 60ndate keskpaigas viis elu ta modellitööd tehes New Yorki, kus ta jõudis omadega ka kuulsasse Andy Warholi Factorysse, nn superstaaride loomise masinasse. Seal jõudu kogunud, asus Pallenberg tähtsamale missioonile ja tutvus ansambliga The Rolling Stones.

Temast sai kõigepealt Brian Jonesi pruut – too oli sel ajal bändi juhtkuju. «Ma otsustasin Briani endale napsata, kuna ta tundus seksuaalselt neist kõige nõtkem,» on ta meenutanud. Nende armulugu võttis peagi vägivaldse vormi, nii et Pallenberg hakkas kurameerima hoopis meeldivama inimese, kitarrist Keith Richardsiga, kellega sai hiljem ka kolm last. Brian Jones leiti varsti oma basseinist uppununa, nii et temaga oli füüsilisel kujul nüüd kõik, jäi ainult legend.

Jones ja Pallenberg moodustasid maagiast huvituva duo. See tõmbas omakorda ligi avangardistliku kinomehe, maagiahuvilisest Hollywoodi kuulujuturaamatu «Hollywood Babylon» autori Kenneth Angeri, kes pidas Jonesi ja Pallenbergi nõidadeks. Hiljem ütles ta küll, et Pallenberg on rohkem «bitch kui witch». Kenneth Anger lavastas lühifilmi «Lucifer Rising», mille peaosas toimetas Mick Jagger ja millele soundtrack’i teinud Bobby Beausoleil oli üks Charles Mansoni kambast ning pandi mõrvade eest vangi.

Nii et kuri oli õhus ja see tõmbas Pallenbergi. Pallenbergi sõbranna, Mick Jaggeri pruut ja võimas laulja Marianne Faithfull ütles Pallenbergi kohta kuulsad sõnad: evil glamour. Kurjus huvitas ka ansamblit The Rolling Stones, kelle ühes paraadloos «Sympathy for The Devil» osaleb  Pallenberg taustalauljana. Seda tegevust on dokumenteerinud Jean-Luc Godard filmis «Sympathy For The Devil».

Nii Pallenbergi kui Faithfulli tähtsust Rolling Stonesi puhul on palutud mitte alahinnata, kasvõi sellepoolest, et nemad, juba sellised sophisticated ilmadaamid, näitasid lihtsama olekuga noormeestele elu mitmeplaanilisemat poolt, mis omakorda avaldas mõju nii loomingule kui imagole. Kui tohib nii öelda, siis nad olevat vastavat keskkonda intellektuaalses mõttes elektrifitseerinud. Anita Pallenbergi roll albumi «Beggars Banquet» loomisel olevat olnud suur, nimelt tundnud Mick Jagger elavat huvi, mida naine sellest või teisest loost arvab. Tema arvamus läks korda ja lood tehti ümber, kui Pallenberg neis viga nägi laita.

Pallenberg mängis ka Mick Jaggeri kehastatud sisepaguluses elava rokkstaari pruuti Nicolas Roegi zeitgeist-filmis «Performance», mis tol ajal päevakorral olnud rokk-kultuuri okultistlikumat poolt käsitles. Pallenbergi ja Richardsi kohta kirjutatakse ajakirjas Rolling Stone Anita Pallenbergi järelehüüdes pealkirjaga «The Queen of Underground» järgmist: «Richardsi ja Pallenbergi 70ndad möödusid sellisel kiirusel, mis oleks kõik teised juurviljadeks muutnud.»

90ndatel otsustas ta õppida Londoni St. Martinsi kunstiülikoolis moekunsti ja tekstiili. Anita Pallenberg ilmus koos kahe noore ja ilusa noormehega õppejõu juurde. Õppejõud andis talle õppeprotsessist aimu ja ütles, et tal tuleb teha ka koolitööd. Pallenbergile ei tulnud selle juures üllatusena mitte see, et tuleb teha koolitööd, vaid et tema peab seda tegema, ta arvas, et see on ikka õppejõu enda asi teha. Moetööstuse kohta arvas ta siiski, et see on jälk.

Seotud lood
16.06.2017 19.06.2017
EELMINE
JÄRGMINE
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto