Sisukord
Uudised
Tänane leht
30.11.2020
Soome ametiühing jättis Eesti lennusaatjad rahata (3) Eesti Turuomanik küsib müüjalt tõendit, et too ei saa maski kanda (16) Eile avati koroona kiuste kuuks ajaks Tallinna jõuluturg (3) Osa isamaalasi taunib ühismeedias abielureferendumit (3) Eesti lühiuudised Viie aastaga kuus laenu välja andnud Savisaare pank läheb hingusele (1) Uue Kunsti Muuseum avas uues kohas uksed (2) Viljandi Väikemõisa rahvas valutab kure pärast südant 10. detsembril selgub, kelle Narva saab (1) Majandus Tallinn kaotab välismaalaste elamiskohana atraktiivsust (13) Viljandi ettevõtja tahab USAs tootmise püsti panna (1) Majanduse lühiuudised Kes toimetab toidukoti kõige odavamalt ukse taha? Volkswagen loob Eestisse autotarkvara ettevõtte allüksuse Välismaa Eesti kaitsmise harjutusi saadab omapärane mürin taevas Tapatöö Iraanis võib saada tuumaleppe kirstunaelaks Arvamus Stina Aava: kriis Ida-Euroopas on loogiline (1) Juhtkiri ⟩ Moskvale järele ja ette Helen Talalaev: kuidas targalt annetada? Martin Helme: võitlus väärtuste üle on põhimõtteline (47) Liina Kersna: vaimse tervise teemad on elu ja surma küsimused Maris Riisenberg: Eesti Afganistani-teema juhtrollis (1) Tiit Kärner: avatud ühiskond on vale ideaal (3) Fookus HARIDUS JA TEADUS ⟩ Triin Teramäe: eesti lapsed ei ole lõimumispoliitika tööriistad (14) HARIDUS JA TEADUS ⟩ Mihkel Kunnus: «Me tahtmised on tapvad ja kired kirvekujulised»* HARIDUS JA TEADUS ⟩ Eesti 200: segregatsioon hariduses tuleb lõpetada (1) HARIDUS JA TEADUS ⟩ TULE: olupoliitiline pragmatism ei ole õige lahendus HARIDUS JA TEADUS ⟩ Eestimaa Rohelised: vägisi ei tohiks koos õpetada Kultuur Näituseelamus ⟩ Mida võrgurobot unes näeb? Kultuur lühidalt PÖFFi kriitikute lemmik: vangilaagris kõlab lõputu lause PÖFFi grand prix: nii sünnivad EKRE valijad (15) Sport Areenile naasnud Tyson lööb endiselt kõvasti Kodus Vene sauna kogenud Eesti korvpallikoondis sai armuaega Spordi lühiuudised Kristjan Ilves: korra mõtlesin, et ehk õnnestub end poodiumile võidelda Elu parima sõidu teinud Tomingas lõpetas sprindidistantsil seitsmenda kohaga Blogi ⟩ Aigro teine hüpe läks täielikult aia taha ja eestlane kõrgesse mängu ei sekkunud Tarbija Kes toimetab toidukoti kõige odavamalt ukse taha? Tartu Tanel Tein ja Vahur Kalmre: linn vaatab kõrvalt. Riik mõtleb kaasa Rannar Raba: leppida? Kindlasti mitte Tartu lühiuudised Grippi pole veel diagnoositud, teisi viirusnakkusi aga küll (1) Selgusid Tartumaa parimad vabaühendused Video ⟩ Mask katab nina ja suu, aga kuhu panna habe Lapsdetektiivid tabasid ERMist noa varastaja Karl Feigenbaum, rohenäpust viinamarjakasvataja Meelelahutus Koomiks Sudoku

Kaarsilla remont piirab kolmeks nädalaks veesõidukite liikumist Emajõel

2 min lugemist
Ehitusmehed remondivad praegu ujuvparvel Kaar- silda. Veel sel nädalal saavad suuremad laevad ja paadid silla alt igal ajal läbi sõita, uuest nädalast on aga seal märgatavaid piirangud. FOTO: Kertu Kula

Tööd Kaarsillal on praeguseks jõudnud sinnamaani, et ehitajad liiguvad silla all ujuvparvel, kus parandavad  kaare konstruktsiooni ning teevad vana silla tekiplaadi ja põiktalade lammutustöid. Pärast seda algab uute talade monteerimine. Tööd parvel tähendavad omakorda seda, et tuleva nädala algusest tuleb veesõidukite liiklust silla all piirata ja läbi pääseb ainult kindlatel kellaaegadel. 

Töövõtja huvi oleks tööde hõlbustamiseks Tartu teedeteenistuse juhataja Urmas Metsa sõnul olnud loomulikult see, et ajal, mil parvel töid tehakse, on veeliiklus täielikult suletud. Selle sulgemise luba oleks aga nädalateks väga keeruline saada.

15 minutist 35 minutini

Emajões on teatavasti Kivisilla varemed ja Kaarsilla all on laevaliikluseks ainult kitsas vahemik. Seega ei saa poisid teise silla otsa alla viia, et laevad läbi pääseksid. «Mujalt ei saa läbi lasta. See ongi probleem. Kui oleks võimalik teiselt poolt lasta, oleks kõik palju lihtsam,» lausus Mets. 

Kaarsilla ehitaja ASi Trev-2 Grupp projektijuht Robert Sinikas on pidanud enne veeliiklusele piirangute seadmist kõikide suuremata operaatoritega läbirääkimisi ja arvestanud reisilaevade graafikuid, et kokku leppida ajad, mil silla all saaks liigelda. 

Kui esmaspäevast pühapäevani on kella 20st kuni 6ni hommikul veeliiklus avatud, siis päevasel ajal saavad laevad Kaarsilla alt läbi sõita üksikutel aegadel. Läbisõit on avatud ainult 15 või 35 minutiks.

Nendel aegadel, kui silla alt pääsevad läbi suured laevad, saavad sealt läbi ka paadid. Muul ajal pole see võimalik. Veeliiklejatele piirangutest teavitamiseks pannakse peagi nii Võidu kui ka Vabaduse sillale suured infotahvlid, kus on kõik kellaajad kirjas. 

Kokkulepped ehitajaga

Lodi Jõmmu teeb Emajõel peamiselt tellitud sõite, kuid etenduse «Kadunud Jõmmu!» tõttu tuleb lodjaseltsil teha varasemast rohkem piletiga reise. Jõmmu üks kaptenitest Priit Jagomägi tunnistas, et väga rõõmus ta liikluspiirangute üle pole. 

Lodjaselts on ehitajale saatnud sõidugraafiku ning kokku leppinud selles, et kui lodi peab kindlasti silla alt läbi saama, antakse sellest varakult teada. «Eks mingil määral toob see ebamugavusi, aga loodetavasti ei pea ühtegi sõitu ära jätma,» lausus Jagomägi. 

Kõik regulaarsed reisid teeb ka laev Pegasus, mille marsruute ega graafikut operaator muutma ei pidanud. Tellimussõitude korral on operaator Timo Risti kinnitusel klientidega läbi räägitud, et Kaarsilla alt läbi ei minda. Kui see on siiski klientide soov, on võimalik silla remontijaga varakult kokku leppida.

Karlova sadamat haldav Seto Line Reisid pole samuti veeliikluse piirangute tõttu väljasõite nihutanud. Küll aga muudetakse sõitude marsruute, ehk selle asemel, et ülesvoolu sõita, pööratakse Atlantise juures ringi ning liigutakse allavoolu. «Leppisime kaptenitega kokku, et sõidame allavoolu ja ei hakka ehitajat oma graafikuga tüütama, las teevad ilusasti silla korda,» ütles Seto Line Reiside juhatuse liige Toomas Sein. 

Praegu on Kaarsilla remont graafikus. Üks olulisemaid etappe ehk kandekonstruktsiooni paika saamine kogu silla ulatuses on veel ees. Sellele järgneb veel üks väga tähtis osa, kui sild pannakse suurtele tugiosadele ja seda tõstetakse spetsiaalsete tungraudadega. Tõstetööd jäävad augusti keskpaika. 

Liikluspiirangud Kaarsilla all

  • 19. juunist 10. juulini 
  • Silla alt saab läbi järgmistel aegadel:
  • E–R kl 8.30–8.45, 12.10–12.45, 14.10–14.45, 17.45–18  ja 20–6
  • L–P kl 8.30–8.45, 12.10–12.45, 14.10–14.45, 16.10–16.45 ja 20–6
Seotud lood
28.11.2020 30.11.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto