Sisukord
Tartu Postimees
Postimees
21.06.2017
Eesti IRL loodab toetajad tagasi võita (2) Polkasammul «Ojakese» äärde Vanaisa märk läheb lapselapsega tantsupeole Tammsaare park muutub läbijooksuaiast ajaveetmiskohaks (1) Savisaare ja Sõõrumaa nimekirjad õõnestavad Keskerakonda (13) Urmas Sõõrumaa – uus Vana Toomas (6) Majandus Macron unistab idufirmadest Maksuameti uus juht: jõuvõtteid pole vaja (4) Urmas Sõõrumaa – uus Vana Toomas (6) Välismaa Trump kritiseeris Põhja-Korea režiimi (2) USA ei ole pärast Lahesõda kunagi Iraaki jätnud Bagdadis teeniva Eesti koloneli sõnul lääs enam riigiehitust tegema ei hakka Põhja-Koread süüdistatakse USA tudengi tapmises (1) Arvamus Martin Kutti: kaitsevägi pole joomaurgas (3) Juhtkiri: kaardipaki segamine Tallinna valimiste eel Postimees 1936. aastal: bridzhikuninga kuulsuse ja rikkuse salavõti Marleen Allemann: parempoolsetes pettunud noored vaatavad vasakule, aga mitte Eestis (28) Läti literaat: kas vene lapsed õpivad piisavalt läti keelt? Mart Raudsaar: kas Eesti aitab Euroopa tagasi sõnavabaduse rajale? (4) Kultuur Lihtsate vahenditega mõjuv ja ilus teater Tõsised kõnelused aatriumis Sport Peatreener Pijpers: FC Flora 15 järjestikuse võidu alus on head mängijad Metalli täis Kangert: purustasin liiklusmärgi ja jätsin asfaldile kriimu Gheorghe Cretu: austuse teenimisest ja Eestiga jäämisest Mayweather vs McGregor – kas suurim rööv ja pettumus profispordi ajaloos? Tallinn Tammsaare park muutub läbijooksuaiast ajaveetmiskohaks (1) Tartu Kiire internet liigub tasapisi metsatalude poole (1) ERMis avatakse kõigi aegade suurim rahvarõivanäitus Tartu linnapea valimiseelne diskoridebüüt jätab konkurendid rahulikuks Bussifirma kaalub, kas Tartu hankel kohtuvaidlust jätkata Tartumaa jaanidel näeb tanke, rammumehi ja rannapiigasid (1) Teadlane: linnupeletite mõju tuleb veel uurida Koidula kaugvaates Meelelahutus Koomiks Sudoku

Bussifirma kaalub, kas Tartu hankel kohtuvaidlust jätkata

2 min lugemist
Läinud suvel läks untsu Tartu eelmine bussihange ja linn pikendas kaheks aastaks lepingut Sebega, mis nüüd tunnistab, et uuena soetatud väikesed MAZi bussid hakkavad rivist langema. FOTO: Sille Annuk

Tartu halduskohus leidis üleeile, et MRP Linna Liinide pakkumuse kõrvalelükkamine Tartu bussihankel oli õiguspärane. Esialgse õiguskaitse tühistamine jõustub 29. juunil, just nii kaua on MRP Linna Liinidel aega arutada, kas minna apellatsiooniga edasi ringkonnakohtusse.

Tartu bussihankel, millega linn otsib vedajat kümneks aastaks alates 2019. aasta suvest, vaidlustas enda kõrvale jätmise bussifirma MRP Linna Liinid, alguses riigihangete vaidlustuskomisjonis, seejärel halduskohtus.

Bussifirma ei nõustunud linna otsusega tunnistada nõuetele mittevastavaks nende pakkumus, kus oli esitatud poole aasta hind aasta hinna asemel.

Valmis jätkama

MRP Linna Liinide volitatud esindaja Aivo Pärn ütles, et ilmselt kaebavad nad edasi. «Me kasutame ikka kõik astmed ära, kui võimalus on,» rääkis ta.

Ta ütles, et nende pakkumuse pani kokku kogemustega töötaja selle järgi, mis oli linn ette andnud, kuid tema sõnul on fakt, et linn on hanke segaselt kokku pannud.

Tartu abilinnapea Valvo Semilarski ütles, et sellise üldise kriitika kohta ei oska ta midagi kommentaariks öelda.

Pärn viitas, et ka kohtus kerkis küsimus, miks linn pakkujatelt üldse kilomeetri hinda küsis, kui soovis teada saada lõpphinda.

Tartu linnasekretär Jüri Mölder on aga tõstatanud küsimuse, mis on MRP vaidluse eesmärk, sest kui nende käsitlus õigeks lugeda, tuleks ka teised pakkumused ümber arvestada ning MRP ei võidaks ometigi.

«Möldrit olen ma korra näinud, olen tema käest küsinud, ta ütles, et see on täitsa mõttetu vaie,» ütles Pärn. «Et nad jagavad siis teiste pakkumised ka läbi, igal juhul me ei võida. Aga kuidas saab ta öelda, et teie igal juhul ei võida, kui kohus otsustab. Loogiline või mitte, aga riigihankes on asjad nii küsitud.»

Pärn rääkis vahele anekdoodi: kaks kohtunikku jalutavad Toomemäel, kolmas isik tuleb juurde ja ütleb, et teie koer hammustas, ja küsib, kas teeme kohapeal kompensatsiooni või annan kohtusse. Proua kohtunik mõtleb, mõtleb, annab kompensatsiooni. Jalutavad kohtunikud edasi, teine küsima, et sul pole koeragi, miks sa talle maksid? Vastab siis esimene, tead küll, et kohtud on ettearvamatud.

Praegu Tartu linnaliine sõitva Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste MRP tegevuse üle ei imesta: «Selles maailmas kasutatakse iga õlekõrs ära. Kui meie näeksime, et see on meie õlekõrs, siis kasutaksime selle ära samamoodi.»

Veel kaks aastat

Sebel saab Tartu linnaliinidel täis kuus ja pool aastat ehk korraline lepingu tähtaeg selle kuu lõpus. Järgneb kaheaastane lisaperiood, sest linna eelmine katse leida hankel uut vedajat jooksis liiva. 

Pärn meenutas sellest rääkides, et kui vaheperioodi leping päevakorda kerkis, pakkusid nemad linnale uusi MANi busse, aga jutule ei võetud. «Nad on vist meie suhtes võtnud mingi hoiaku,» nentis Pärn. «Nüüd sõidavad MAZi bussid. Kelle huvides see on?»

Kaljuste märkis, et kaheks aastaks on uusi busse ebareaalne hankida, kuigi MAN on selgelt parem kui MAZ. Kaljuste möönis, et nende MAZi busside ressurss hakkab lõppema, üks ongi juba aia äärde jäänud, sest mootori remont on kulukam kui samaväärse bussi soetamine.

Kaheaastase lisaperioodi kohta nentis Kaljuste, et just MAZide pärast saab see raske olema ja tuleb vaadata busse juurde. See on ka üks kaalutlus, miks Tartusse on ostetud kolm uut gaasibussi.

Seotud lood
20.06.2017 22.06.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto