Sisukord
Auto
Tänane leht
01.07.2017
Eesti Laul aitab alati nukrusest üle Ehitajatele tehti klassikalise skeemiga külma (18) Raju pidu Kalevi staadionil Majandus Suur veganite ostukorvi võrdlus: valik poodides aina laieneb Välismaa Terve Balkan tülitseb piiride pärast Sakslased kiitsid geiabielud ilma Merkelita heaks Iraan ja USA kompavad Süürias punast joont Arvamus Artemi Troitski: seitsmeteistkümnenda aasta juuni: reaalsus ja reaktsioon Peeter Langovitsi tagasivaade: üle kõige on maailmal vaja üht vaba last Tingel-tangel-tungel, kära täis on džungel… (2) Armsa jutuga pugeja (5) Uduse tulevikuga õde (4) Eesti rallifänn Poolas Postimees 1934. aastal: löögirühmade mäss Hitleri vastu Alvar Loog: kultuuriuputus Juhtkiri: laulupidu! Hoiame pöialt, et ilma peaks Kultuur Alvar Loog: kultuuriuputus Sport Infonet vallandas Aleksandr Puštovi Arno Pijpers 0:2 kaotusest: Tallinnas tuleb kohe rünnata NY Times hoiatab: hoidke Anett Kontaveidil silm peal! Tänak mudarallist: ei midagi lihtsat Penaltikunn Bravo oli imeline, aga maailmarekordist jäi puudu «Nende mudaste ketsidega lähed täna naistesse?» (1) Joosep Susi: kuidas tulemus sporti lörtsib? (1) Arter Meie oma Bullerbys müttavad lapsed ja lambad Suvised lemmikäpid Laulupeo perenaine Heli Jürgenson – hanekeste toksijast peadirigendiks Horoskoop Lätlaste alastijooks ehk jaaniõhtu Kuldīgas (1) Filmiarvustus «Maja võidab alati»: nalja vähem kui rubla eest! Selg ees sügavikku! Noored rahvatantsijad: «Seltskond on põhiline!» Tavaliste taimede võlu Pits paljal ihul Maasikad Itaalia moodi Sõiduproov uhiuue Renault Koleosega. Kes tahab mugavust ja palju ruumi? Uued nööbid. Renault Capturi sõiduproov Meelelahutus Koomiks Sudoku

Uued nööbid. Renault Capturi sõiduproov

2 min lugemist
  • Äsjase iluopiga on tehtud minimaalselt muudatusi.
  • Eelistatud valik neile, kellele meeldib luukpäraga võrreldes istuda kõrgemal.
  • Linnasõidul ei sega peadpööritava dünaamika puudumine kuigivõrd.
FOTO: Tootja foto

Renault’ kaubamaja riidepuudel ripub kolm suurust linnadžiipe. Väiksemast alustades, meeldetuletuseks nimepidi nimetades: Captur, Kadjar, Koleos. S-suuruses Captur sai äsja värsked värvid ja uued nööbid. 

Milles on iva?

Minimaasturite klassi priimus. Nii ütlevad 2016. aasta müügitulemused Euroopas, kus enam kui 215 000 autot müünud Capturile oma segmendis vastast ei leidunud. Seega: kui see töötab, ära tiku parandama! Renault on Capturi puhul sõnasabast võtnud. Äsjase iluopiga tehtud minimaalsete muudatustega on nihutatud pisidžiibi kujustust veelgi lähemale Renault’ maasturite ühisele mallile. Tehniliselt võttes pole Captur muud kui kikivarvule tõstetud Clio. Nelikvedu tal pole ega tule, nii jääb ta luukpäraga võrreldes eelistatud valikuks neile, kellele meeldib istuda kõrgemal. Ja kelle meelest näeb linnadžiip lahe välja.

Põhjakaitsed kuuluvad džiibiliku välimuse juurde.  FOTO: Tootja foto

Kuidas välja näeb?

Õnneks oli Captur juba sünnist saati Renault’ perekonnas soositud välimusega, nii et siin midagi olulist muuta ei tulnud ega saanud. Capturi ostjatele kahevärvilisus meeldib. Nüüd on lisandunud kolm uut kerevärvi ja veel üks toon katuse jaoks. Kokku on enam kui 30  värvikombinatsiooni, lisaks kuut tooni võimalusi sõitjateruumi tarvis. Natuke on mängitud kroomiga, mõistagi on iluopil käinud esi- ja tagatuled. Viimased on nüüd saanud moodsa, 3D-d meenutava lihvi. Maasturit tuletavad välimuse poolest meelde esi- ja tagaosa põhjakaitsed.

FOTO: Tootja foto

Sõitjateruum tuleb Cliolt tuttav ette, kuid teatud oma tunnetus Capturil siiski on. Istmed on väikeauto kohta asjalikud, tekstiilkate korralik. Soovi korral võib saada lausa sellised istmekatted, mis on pesumasinas pestavad ja mille äravõtmiseks on tõmblukk. Ruumi on väikeautos piisavalt, pakiruumi läheb 455 liitrit, mis tähendab, et mahutavust on siin rohkem kui nii mõnelgi konkurendil.

FOTO: Tootja foto

Kuidas sõidab?

Captur on kahtlemata linnaauto. Kui võtate ta kõige väiksema ehk 0,9-liitrise ja kolmesilindrilise bensiinimootoriga, siis tuleb leppida, et «sajani» jõudmiseks kulub 90 hj arendaval jõuallikal 13 koletupikka sekundit. Kolm sekundit kärmemalt viib sihile 1,2-liitrine bensiinimootor, mis arendab juba 120 hj ja millel paariliseks automaatkäigukast. Mis põhjusel peaksite Capturi soetama diiselmootoriga, ületab mu kujutlusvõime piirid.

Linnasõidul ei sega peadpööritava dünaamika puudumine kuigivõrd. Linnatuur Kopenhaagenis näitas, et manuaalkäigukasti sidur on kriipsupealt nii tundlik kui vaja (ja mitte rohkem!) ning 1,2-liitrine jõuallikas foori tagant minekul koperdama ei jäta. Nähtavus külgedele võiks sutsuke parem olla, eriti niisuguses asulas, mida valitsevad jalgratturid. Maanteel saab kõik tehtud, kui tegutseda tähelepanelikult ja mõistlikult.

Aga praktiline pool?

Praktilisele poolele lähenetakse siin kui disainiküsimusele. Tulemus? Hästi lahe sahtlina välja tõmmatav kindalaegas. Esiistmete seljatugede tagumiselt küljelt ei leia istmetaskuid, vaid rea kumminööre. Mõnede asjade jaoks hea, aga pisividinaid sinna juba ei pane.

FOTO: Tootja foto

Renault Captur

ZEN TCe 120 EDC

Mootor: 1197 cm3, R4, bensiin, turbo, 120 hj, 205 Nm

Jõuülekanne: automaatkäigukast, esivedu

Sooritus: 0–100 km/h 10 s, 192 km/h

Kulu: 5,5 l / 100 km, 125 g/km CO2

Mass: 1184 kg

Hind: alates 14 190, sellel mudelil alates 17 190 eurot

FOTO: Tootja foto
FOTO: Tootja foto
FOTO: Tootja foto
Seotud lood
30.06.2017 03.07.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto