Sisukord
Uudised
Postimees
17.07.2017
Eesti Eesti vagunid Putini raudteel (36) Umbusaldushääletus tõi Jõhvis taas võimupöörde Majandus Keskpangad teavad väga hästi, et tegelevad suure eksperimendiga Välismaa Julian King: peame olema valmis ohtudega võitlema AJA PEEGEL. Mäss, mis muutis mõtlemist Välismaa lühid Arvamus Taavi Minnik: lääs pole Putini režiimi langemisest huvitatud (18) Juhtkiri: õnnetu Eesti tööriistakast (4) Aarne Mäe: Make Rakvere Great Again! (1) Edasi 1953. aastal: sammume vääramatult edasi! Mihkel Mutt: valmistugem võitluseks võsa vastu (83) Igor Taro: tuleviku Eesti vajab uusi maakondi (4) Kultuur Meri, männid ja Kanada Piibeleheneitsi Külluslik praad ja svammist magustoit Inimlik näitus, mis avab graafilise disaini võimalusi Sport Pärnu siiski jätkab meistriliigas Viimaste ringide draama tõstis Hamiltoni Vetteli kannule Muhu Väina regati võitja selgus kassi ja hiire mängus Tennisekuningas Roger Federer kroonis end jälle Valmo Kriisa säras tänavakossus ja valmistub järjekordseks hooajaks Vollekoondis läheb Belgiasse paremaid mälestusi looma Tartu Tartu õpilasfirma tunnistati haisuvaba jäätmekasti eest Euroopa parimaks Kalmistulisi ärritab linna võimetus lahendada parkimist (3) Vähem võimekad vallad: valitsus loob ebavõrdsust Ujuv ristimismaja toob jumaliku puudutuse Emajõele Jaeketid plaanivad e-poodidega järgemööda Emajõelinna laieneda (1) Jõgeva muusikakooli aula saab uue kuue Keskaegne mõrvamüsteerium tõmbab mängu kirikuvaremed Meelelahutus Koomiks Sudoku

Kalmistulisi ärritab linna võimetus lahendada parkimist

1 min lugemist
Pauluse kalmistu ja raudtee vahelisele platsile, mida seni on kasutatud parklana, rajatakse kergliiklustee. FOTO: Kristjan Teedema

​Kui uskuda Tartu linna kodulehele ilmunud kriitilisi pöördumisi, on mitmed Tartu Pauluse kalmistul käijad teravalt vastu kavale rajada seni surnuaia parklana kasutatud platsi asemele kergliiklustee.

«Sinna jääb väga väike parkla, umbes viis autot mahutab,» selgitas linnavalitsuse teedeteenistuse jalg- ja jalgrattateede peaspetsialist Mihkel Vijar. Seda, kuhu inimesed tulevikus autod jõulude ja teiste surnuaial käikude ajal parkima peaks, Vijar ei osanud öelda. 

Oluline parkla

Läinud töönädala lõpus kalmistul käinud Kaimar Jääger arvas, et autode parkimist peaks siiski võimaldama, eriti vanematele inimestele, kelle tervis pole enam nii hea, et pikki maid omal jalal liikuda. «Arvan, et see on oluline,» ütles ta. Jääger pargib enda sõnul samuti sageli kõnealuses kohas, talviti jätab ta autot ka üle tee asuva Paviljoni kohviku parklasse.

«Loodame, et inimesed mõistavad,» sõnas abilinnapea Valvo Semilarski. Ta nimetas võimalust kasutada surnuaia kõrval asuvat Selveri parklat ja Paviljoni parklat – see pole küll parim lahendus, aga leevendab olukorda. 

«Mis puudutab jalakäijate, ratturite, rulluisutajate ja lapsevankritega liikujate turvalisust, siis selle tagamiseks on kergliiklusteed väga vaja,» rõhutas Semilarski.

Ohutu kõnnitee

Abilinnapea sõnul on küsimus valikutes, kas eelistada parklat või ohutut ja sõiduteest eraldatud jalgteed. Ka märkis ta, et rajatav kõnnitee saab olema osa suuremast kergliiklustee ribast, mille väljaehitamiseks on raha olemas. Raudtee ja kalmistu vaheline ala peaks valmima käesoleval aastal. Samale lõigule tulevad ka tunnel ja viadukt, kuid nende ehitust planeeritakse järgmisse aastasse. 

Muu hulgas tõstis Semilarski esile asjaolu, et uus tee ühendab kalmistu Maarjamõisa ja vaksaliga paremini, kui on olnud siiani.

Seotud lood
15.07.2017 18.07.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto