Reisijate arv on Pärnu liinil sesoonne, olles suurim just suvekuudel. Nii saaksime jätkuvalt kasutada olemasoleva raudtee võimalusi, laskmata raisku ka juba tehtud investeeringuid perroonidesse ja liiprite vahetusse. Mõistlik oleks Pärnu raudtee sulgeda alles siis, kui algavad reaalsed ehitustööd uue Pärnu reisijaama ning Tootsi jaama läbiva Rail Balticu trassi lõigul.
Kui aga valitsus on kindel, et leevendavaid meetmeid ei tule, tekib risk, et raudteeliin suletakse ja võetakse üles märksa varem. Praegu puudub meil kindlus, et Rail Baltic lubatud kujul ka realiseerub. Riikide vahel sõlmitud lepingud on üsna väikeseks takistuseks juhul, kui ehituse hind peaks oluliselt tõusma või järgmise eelarveperioodi Euroopa Liidu toetus kahanema – kui raha pole, siis seda pole. Rongiliiklus pannakse Pärnu suunal aga kinni veel enne, kui Rail Balticut ehitamagi hakatakse, mistõttu puudub meil ülevaade sellestki, kui kalliks see projekt hangetel kujuneb.
Vanarahva tarkus ütleb, et vanasse kaevu ei tasu sülitada enne, kui uus valmis. Vähim, mida seega teha tuleb, on tagada, et hoolimata reisirongiliikluse sulgemisest ei lubataks Lelle-Pärnu raudteed välja arvata avalike raudteede hulgast. Seda tohib teha alles siis, kui Rail Balticu valmimine on juba sisuliselt kindel – ehitus trassil käib ja rahastus olemas.
Avaliku raudtee staatus annab riigile võimaluse kontrollida selle omaniku tegevust ning välistada raudtee lammutamine. Kui Rail Balticu projekt peaks mingil põhjusel kõrbema, on riigil sellisel juhul kerge rahastada vana raudtee rekonstrueerimist ja taastada Pärnu rongiliiklus üsna kiiresti. Haapsalu raudtee kogemus näitab meile ilmekalt, kui vaevaline on juba lammutatud raudtee taasavamine.