Edasi 1964. aastal: kätevaeva jäi veelgi vähemaks

Käed. FOTO: SCANPIX

Jahu sõidab elevaatori veskist lattu parajalt täis standardkaalulistes kottides. Transportöörlindi otsa juures staabeldavad kaks meest need puurestidele, tõstuk veab virnadesse. Nii on see töö käinud juba tükk aega. Inimese jõudu just palju vaja ei läinud. Seesama tõstuk sõidutas restitäie kotte ka laoukse juurde platvormile. Ning siis algas kätevaev. Neli vilunud meest tõstsid kibekiiresti, aga vähema kui kahekümne minuti või poole tunniga ei saanud autokoorem täis.
 

Nüüd tegi H. Vellman päris lihtsa täiustuse, mille järgi monteeriti autokasti põhja kaks paari siine, neid mööda pandi kuullaagritel libisema terasplaat. Tulemus ​– ühtegi laadijat pole enam tarvis. Tõstukijuht paneb ise terve koorma koos restidega autole. Selleks kulub kõigest 2–3 minutit. Aastane ökonoomia küünib 2637 rublani.

Uuendusettepaneku vastu tundis huvi ka teraviljasaaduste valitsus, kes saatis selle edasi Moskvasse. Kätevaevata hakatakse koormaid laadima teisteski teraviljapunktides.

25.07.1964

24.07.2017 26.07.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto