Sisukord
Uudised
Postimees
31.07.2017
Eesti Savisaar murrab eraklusest välja (1) Valimiste stardipakul on eelis Reformierakonnal, valimisliitudel ja sotsidel (5) Jüri Ratas ja Mike Pence arutasid julgeolekuküsimusi Majandus Elektriautode asjatundjad keelustaksid bensiiniautode müügi kiiresti (48) Välismaa Saakašvili peab end ohvriks (2) Peterburis tähistati laevastiku päeva Kohus «põrandaaluste» üle hakkab lõppema Arvamus Taavi Minnik: barahandõõ Estonbashile (10) Iisraeli politoloog: kas NATO on valmis Narvat kaitsma, pole selge, kuid Ukrainale ei tule kindlasti keegi appi (47) Juhtkiri: Euroopa ja Eesti vajavad Ameerikat (13) Postimees 1947. aastal: Keres kaotas Bronsteinile Rein Taagepera: kas Poola arengud võiksid Eestis korduda? (20) Hardo Pajula: kommunistide keelerööv (31) Kultuur Viljandi folk – mõnulemisfestival pärimusmuusika saatel Teekond, mis ihkab tabada elu ootamatult, kogu selle eheduses (1) Sport WRC-tipud tuleksid hea meelega Eestisse MM-rallit sõitma Tänak võttis miinimumprogrammist maksimumi, Lappile esimene võit Mercedese aumeeste mäng kasvatas punaste ülevõimu Mängu põnevaks ajanud Eesti sai tähtsa võidu FC Florale terendab senistest oluliselt väärtuslikum Eesti meistritiitel Tiimikaaslased läksid kuke ja koiduga kiiruskatsele, hokiäss Rooba jäi veel põõnama Eesti parimad 3x3 korvpallurid Vabaduse väljakult otse Lausanne’i tippturniirile Tartu Tartu Ülikool avalikustas uue hooaja mängijate nimed Noored leiutajad ragistasid suvekoolis ajusid Treff meelitas Jõgevale motonaised koguni Kariibidelt Rattahoidlaid tekib juurde nagu seeni pärast vihma (1) Kiivreid maalides levitab kunstnik rahusõnumit Meelelahutus Koomiks Sudoku

Rattahoidlaid tekib juurde nagu seeni pärast vihma

2 min lugemist
Lutsu raamatukogu taga Magistri tänava parklas seati ühele parkimiskohale hiljuti paika autokujuline raam, mille külge saab kinnitada kuni kümme jalgratast. FOTO: Sille Annuk

Tartus suureneb visalt jalgrattaga liiklejate hulk, kesklinna rattahoiukohad tühja ei seisa ning kohati on need hakanud kitsaks jääma. 

«Oleme sel suvel rattahoidlaid juurde teinud ja neid tuleb veel,» kinnitas Tartu abilinnapea Valvo Semilarski. 

Kesklinnas on üht-teist juba muutunud. Kõige silmatorkavam muutus: tulipunane autokujuline rattahoidla kümnele sõiduriistale seati hiljuti paika Lutsu raamatukogu taha ühele parkimiskohale. «Seal on kõigile kohe silmaga näha, kui mitme inimese ruumi võtab ühe auto parkimiskoht linnas ära,» märkis Valvo Semilarski. 

Lisandub nutiparklaid

Ka Rüütli ja Küüni tänavale on lisandunud hoiuraame. Rüütli tänaval on nüüd juures üks viie- ja üks kolmekohaline raam, seega tuli juurde 16 rattahoiukohta. Küüni tänavale Karuplatsi juurde paigaldati neli posti, mille külge võib kinnitada kaheksa ratast.

Ka Soola tänaval bussijaama vastas asuv usinalt kasutatav rattaparkla saab lisa. «Laseme sinna üles seada teisegi varjualusega hoidla, kuhu mahub paarkümmend jalgratast,» selgitas abilinnapea. 

Varjualusega rattahoidla on Soola tänaval kohal, see on pärit vaksali juurest. Praegu põhjalikult ümber ehitataval Vaksali tänaval ja raudteejaama juures on ratturitel sügisest kasutada aga pea paarsada hoiukohta. Sinna kanti rajatakse mitu rattaparklat, kus on kokku 168 tavalist hoiukohta, ja kaks nutiparklat, kummaski 20 kohta. Üks nutiparkla tuleb vaksali ette, teine töötukassa vastas olevasse suurde parklasse. 

«Kui ratturid uued nutiparklad hästi vastu võtavad, kavandame neid linna veel,» ütles Valvo Semilarski. «Küüni tänava nutiparkla on küll omaks võetud, seal on pidevalt 50–60 protsenti kohtadest täidetud.»

Nutiparklat kavandab ka Tartu kaubamaja. «Jalgrattureid on Tartu linnapildis iga aastaga aina rohkem näha, rattaid kasutatakse mitte ainult suvel, vaid ka teistel aastaaegadel, kui ilm vähegi lubab,» tõdes Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ juhatuse liige Peeter Kütt. «Ka meie maja ümber rajatud jalgrattaparklat kasutatakse väga aktiivselt, lähtuvalt vajadusest on see kasvanud juba 130-kohaliseks.»

Nüüd otsib kaubamaja rataste parkimiseks tänapäevaseid ja mugavamaid lahendusi, kaalumisel on ka nutiparkla. «Tutvume saadaolevate tehniliste lahendustega ja võrdleme pakkumusi,» märkis Peeter Kütt. «Hinnaliste seadmete valikul peame tähtsaimaks jalgratturile mugavaimat ja turvalisimat lahendust. Nutiparkla rajamise mõte meil on, kuid selles osas millestki konkreetsemalt on veel vara rääkida.»

Kaubamaja toetab ka Tartut katva jalgrattaringluse, sealhulgas avaliku rattarendi ideed ning on valmis tegema linnaga koostööd, kui jalgrattaringluse punkt tuleb kaubamaja juurde.

Seitse vaba raami

Sügiseks teeb linn uusi rattahoiukohti ka Poska gümnaasiumi ning Karlova ja Tamme kooli juurde. Ka Annelinna ning postimaja - Riia tänava trassile ehitatavate uute kergliiklusteede äärde tulevad mõned rattaparklad ja -pumplad. 

Linnamajanduse osakonnal on paigaldamisvalmis veel seitse rattahoidjat. Neist kolm on kuuele ja neli kümnele rattale. «Me pole nende asukohti veel otsustanud, kõik ettepanekud on teretulnud,» ütles Valvo Semilarski. Rattahoidjate asukohtade ettepanekud võib saata elektronkirjaga aadressil lmo@raad.tartu.ee linnamajanduse osakonnale.  

Seotud lood
29.07.2017 01.08.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto