«Pinnad on juba olemas ja ootavad, aga kõike korraga ei jõua. Meil on ju ikkagi Läti poed ka veel alles,» lausus Visnapuu. Uus kauplus avatakse 31. augustil ning on edaspidi lahti iga päev hommikul kaheksast õhtul kümneni.
KÜSIMUS JA KOMMENTAAR
Kas ja kuivõrd Alko1000 avamine võiks mõjutada teiste poodide hindu?
Tartu tarbijate kooperatiivi juhatuse esimees Tarmo Punger
Ma ei oska öelda, kas see avaldab meile mõju või mitte, sest ma ei tea, millistest hindadest jutt käib. Kui hinnad on head, siis küll, aga ilmselt mõjutab see ainult kampaania pakkumisi, mida üritatakse konkurentsiks kõrvale pakkuda.
Toidukaubanduses on juurdehindlus keskmiselt 22–25 protsenti. Loomulikult on kuud erinevad ja mõjutavad ka kampaaniad, aga aasta keskmisena jääb juurdehindlus sellisesse vahemikku.
Ja tegelikult ei saa sa seda juurdepanekut kõike kätte, sest midagi läheb halvaks, kiire realiseerimistähtajaga kaupadel on suured allahindlused, midagi varastatakse ära. Päeva lõpuks on realiseeritud hinnalisand ehk mille sa tegelikul kätte saad 17–20 protsenti.
Kui sellest võtta maha küte, vesi, elekter, koristus, amortisatsioon, kassad ja tööjõukulu, siis jääb järele 1,5–2 protsenti. Mille arvelt siis seda allahindlust teha?
Loomulikult saab teha kontseptsiooni, kus hinnad ongi odavamad. Seda kauplusetüüpi nimetatakse discounter’iks, kus kokkuhoid toimub hulga asjaolude pealt. Üldjuhul pole neis jahutatud pinda või on seda vähe. Teine asi on sortimendi laius ehk tõmbad tuhandetesse ulatuva sortimendi tuhande tooteni. Annad kaupa välja kastidega ja hoiad kokku tööjõukulu. Aga seda kõike ei saa teha tavalises supermarketis.