Sisukord
Eesti
Postimees
19.09.2017
Eesti Sügavad eurokraavid panevad tee-ehitajad kukalt kratsima (33) Majandus Soome ihkab kõrgeimat reitingut tagasi (1) Hollandlane tahab Eesti mehest džentelmeni teha (6) Välismaa Białowieża metsa konflikt kogub hoogu (2) Taani välisminister: jah, oleme pidanud tegelema Vene propagandaga (3) Parempopulistid pürgivad Saksamaal opositsioonijuhiks (1) Välismaa lühiuudised 19.09. Merkeli partei läheneb valimistele uuenduslikult (1) Arvamus Arhitektid Indrek Allmann, Jaan Jagomägi, Tarmo Miller: «Hotspot Estonia» (4) Toomas Kiho: vaim ja võim ja meie ehk kellel on õigus kõnelda Eesti nimel? (39) Edasi 1984. aastal: millest kirjutavad maailma ajalehed Juhtkiri: vaja on mõelda tulevikule Ott Järvela: profid ja amatöörid (2) Kultuur Ah, Kõrvits – see on ju rock, mitte klassikaline muusika Maailm pärast meid (1) Sport Kullamäe ennustus osutus prohvetlikuks Margus Hunt ei suutnud Coltsi kaotusest päästa FIBA teenis Varrakult kriitikanoole Nooda vabandus lõpetas käesurumisskandaali Tervis Ortopeed Mihkel Mardna: liigse koormusega on jooksuvigastus kerge tulema Tartu Mis rong kuhu läheb? Mõistatusmäng vaksalis jätkub (2) GPSi vigurid võivad halvemal juhul päädida parkimistrahviga Ligi seitsmemiljoniline ehitus toob Jõgeva põhikooli ühe katuse alla Tammelinna rahvas lööb järgmised viis päeva lusti Üliõpilasspordipäev annab kõigile linlastele võimaluse tasuta sporti teha Miks kajakad murul tantsivad? Tööturul on hoopis gümnaasium umbtee, mitte kutsekool (2) Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Sügavad eurokraavid panevad tee-ehitajad kukalt kratsima

6 min lugemist
Ülemöödunud aasta detsembris tegi sõiduauto juht Tallinna lähistel libedal ristmikul vasakpööret ja kaldus aeglasel kiirusel vastassuunavööndisse. Seejärel jõudis auto kraavi pervele ning vajus üsna vaikselt ja aeglaselt katuse peale vette. Inimene jäi autosse lõksu ning pääses uppumisest vaid tänu sellele, et sai ennast autos nii palju liigutada, et suutis nina vee pinnal hoida. FOTO: Erakogu

Niinimetatud eurokraavid ehk teede ümberehituse käigus kaevatavad kahe-kolme-nelja meetri sügavused ja järsunõlvalised kraavid tekitavad küsimuse, millise tagajärjega võiks olla kasvõi väikese kiiruse juures säärasesse auku vajumine. Seni ekstreemseimal juhul pääses inimene napilt kraavi uppumisest.

Tellijale

Tänavu on riigile tee-ehituse rekordaasta – korda saab ligi 1800 kilomeetrit teid. Teede äärde kaevatakse aga sageli säärased kraavid, mis ei tekita küsimusi üksnes tavalises autojuhis, vaid ka teedeehitusinsenerides ning ka teid ehitavates töölistes endis.

Võtame näiteks Jõgevamaal Vaimastvere-Koluvere vahelisel 12-kilomeetrisel lõigul kopaga vastvalminud kraavi servi silunud mehe. Tema kinnitusel tekitab silma järgi vähemalt kolme meetri sügavune kraav elevust ka tee-ehitust materjalidega varustavate veokijuhtide omavahelistes raadiokõnelustes. Mehed püüavad endale murelikult ette kujutada, mis juhtub, kui suur masin peaks libedaga sellisesse kraavi vajuma.

18.09.2017 20.09.2017
EELMINE
JÄRGMINE
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto