Sisukord
Arvamus
Tänane leht
20.09.2017
Eesti Tallinnas Keskerakonnata võimuliitu ei sünni (14) «Pilvede värvide» ooperiversioon esietendub reedel Leedu kurikaelte uskumatud seiklused (2) Päästeamet tunnustas elupäästjaid Majandus Äpp aitab IT-asjatundjatel parema töö leida Ryanairi suur fopaa (3) Välismaa Meeleheitel migrandid seavad sihi üle ohtliku Musta mere Korraga tegid Kataloonias ilma kaks libabaltlast (2) Katalaani iseseisvuslased võtsid libaeestlase libauudist tõe pähe (52) Zapadi õhutõrjeharjutus osutus säästulahinguks Arvamus Tuul Sepp: valgus kui inimese ja loomade vaenlane (3) Erkki Bahovski: Ida-Euroopa neegrid (26) Tanel Tammet: ID-kaart ning e-riigi bioloogia (3) Avo-Rein Tereping: erikool – kas hotell või (ajutine) kodu? (18) Evelyn Kaldoja: Terra Lliure II? (3) Juhtkiri: meie numbriteater, teater number üks! (4) Postimees 1924. aastal: elektrirongiga saab Pääskülla! Kultuur Kuu aega kunsti väikelinna miljöös Sport Sildaru põlve hakkavad uurima tippspetsialistid (4) Kalev/Cramole tõi võidu lühike koosseis Andres Sõbra korvpallikommentaar: Euroopa korvpall muutub üha NBA-likumaks, USA rahajõmmid värisegu! Tartu Õlletehase uues pääslas vaatab vastu põnev tükike Tartu linna ajaloost Kaherattalisel saab nüüd raeplatsilt Annelinna nagu niuhti (3) Vihm sunnib kartulikasvatajaid ööpäev läbi tööd tegema (2) Biomeedikumi lekkiv fassaad ja soojustus vahetatakse välja (1) Aerutamisklubid vaidlevad kohtus vara üle Ärksad noored jälgivad poliitlubadusi kullipilgul Hannes Klaas: Tartu peab oma suu avama Tartlane ajab reisiraamatus mõnusat saunalavajuttu Meelelahutus Koomiks Sudoku

Postimees 1924. aastal: elektrirongiga saab Pääskülla!

1 min lugemist
Esimene elektrirong Nõmme jaamas 1924. aastal. FOTO: Repro

Raudtee ülem hra O. Reinok andis eile ajalehtede esitajatele seletusi täna avatava Tallinna-Pääsküla elektri raudtee kohta.

Kõige pealt tähendas raudtee ülem, et elektri raudtee välistellimised anti ära mais 1923. a. ja sisetellimised sadama tehastele natukene hiljem. Vagunite ümbertegemine vanadest vagunitest algas märtsikuul s. a. Elektri raudtee kogupikkus on 11,5 klm. ja sellel liinil on peatused Järvel, Nõmmel ja Pääskülas. Jõu saab raudtee Ellamaa elektrijaamast. Ellamaa elektrijaam annab 2000 h. j., sellest tarvitab raudtee 1200 h. j. Tallinnas oleva alajaama kaudu vormeeritakse elektri jõud umbes 12000 voldiliseks, alaliseks pingeks. Reservi ja tõugete jaoks on alajaamas veel puhver patarei. Vask sõidujuhe on 80 mm, ja seisab raudteeroopast 6 meetri kõrgusel. Elektri raudtee rong seisab koos ühest mootor- ja kolmest lisavagunist. Rongi raskus on 150 tonni; maksimaal kiirus 50 klm. tunnis. Mootorvagunis on sada istekohta. Mootorvagunil on neli 70 h. j. mootorit. Rongid valgustatakse elektriga. Elektri raudtee eelarve seati kokku 34 milj. peale, läks aga maksma 36 milj. mk., mis on tingitud rahakursi langemisest.

Olgu tähendatud, et see elektriraudtee on Balti riikides esimene sellesarnane. 20.09.1924

Seotud lood
19.09.2017 21.09.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto