Sisukord
Tartu Postimees
Postimees
22.09.2017
Eesti Saksamaa on valimiste eel küberohtudest teadlik Kõlvart nopib sportlastega Põhja-Koreas medaleid (2) Digiarutelu meelitab Eestisse Euroopa liidrid eesotsas Merkeli, Macroni ja Mayga Lahkus legendaarne poliitik Lauristin: hirmulaine sunnib küsima, kas eestlased on endas selgusel (46) Majandus Angry Birdsi looja tahab ehitada tunneli hiinlaste rahaga (1) USA keskpank hakkab rahamassi vähendama (1) Adamson: tahan näha, kas Versobankis on võimalik teha läbipaistvat äri Välismaa Sotsiaalmeedial on Saksamaa valimiskampaanias tähtis roll Kästud unustada: NKVD põletas tšetšeenide küüditamise ajal mitusada inimest (4) Moskva keelas filmi massimõrvast: see on väljamõeldis Arvamus Bruno Mölder: keeletu mõttelugu? (3) Karmo Tüür: keda valida – valimised kui investeering (4) Henrik Roonemaa: miks Apple nii edukas on ja mis temast edasi saab (1) Juhtkiri: vali Keskerakond või lähed põrgu (5) Ekspert: sakslased hääletavad stabiilsuse poolt (1) Marti Aavik: keel, loeng ja võim (8) Postimees 1994. aastal: bussisõit pole lõbuasi Kultuur Vaimustuse ja veendumusega moodsa teatri poole Kultuuri lühiuudised Sport Pyeongchangi olümpiale sõidab väikseim Eesti koondis pärast 2002. aastat (1) Tanel Laanmäel opereeriti mõlemat põlve Video: kas Mattias Käit pääseb homme põhitiimis platsile? Kalevi kaotus näitas kätte seni märkamata jäänud murekohad ROKi põhjakorealasest liige tõmbas pinged maha Heiki Pruuli olümpiaessee: võit iga hinna eest? Cretu töö Venemaal koondist ei takista, Eesti osaleb uues Euroopa liigas Tartu Puhja vallavanem: mujal polnud kergliiklusteele ruumi (1) Sügisesse jäänud teeremont pikendab hommikusi ummikuid Südamekujulises pargis seisev ausammas pääses omal ajal napilt õhkulaskmisest Emajõe-Suursoo külastuskeskuse seis on endiselt segane Euroopa õpilasteaduse tippsündmusel esinevad kaks Tartu noort Veteranratas veereb oma kahekümnendat maratoni Ene Mihkelson pühendas tähelepanu sõnale (1) Mariann Raisma: milline võiks olla Tartu uus kultuurikeskus? (3) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Sügisesse jäänud teeremont pikendab hommikusi ummikuid

2 min lugemist
Jaama tänavale tekib kõige pikem autorivi hommikul kolmveerand kaheksa paiku. Eile ulatus ummik Nõlvaku ringristmikust Sõpruse ristmikuni välja. Liiklus päris seisma ei jäänud, küll liikusid masinad kohati jalakäija kiirusega. FOTO: Risto Mets

Annelinna lõpus, Mõisavahe ja Nõlvaku tänava otsas käib juba mitu kuud teeremont. Sel nädalal alustati asfaltimisega ning seni ohtrate märkidega piiratud autoliiklus pandi sootuks kinni. 

Kohalikud elanikud väidavad, et mööda Jaama tänavat ringi sõites kulub neil kesklinna jõudmiseks hommikusel tipptunnil kuni paarkümmend minutit kauem aega. Nende põhiküsimus on, miks ikkagi algab tempokam teeremont Tartus juba mitmendat aastat alles sügisel, mil inimesed taas linnas ning liiklus tihedam.

Tartu Postimees käis eile hommikul jälgimas liiklusvoogu Nõlvaku ja Jaama tänaval ning Kaunase puiesteel. Hommikusel tipptunnil oli piirkonnas tõesti palju autosid, kuid ei saa öelda, et liiklus oleks kusagil täielikult seiskunud. Mööda Jaama tänavat kesklinna poole liikus autorivi umbes jalakäija kiirusega. Jaama-Kaunase ringristmikust edasi läks liiklemine natuke lahedamaks.

1200 autot tunnis

Kõige keerulisem oli olukord pigem Kaunase puiesteel, kus asuvad kolm koolimaja ja kaks lasteaeda. Lapsi vedavad vanemad ja tööle sõitvad kohalikud elanikud võtavad liikluse paiguti päris toppama. Mõned juhid on mõõtnud selle umbes kilomeetripikkuse teelõigu läbimise ajaks kaheksa minutit. Kalda teele sõitmist lubav fooritsükkel ei ole eriti pikk.

Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja Martin Nelis märkis, et viimati lasi linn liikluskoormust uurida mullu sügisel. Selle tulemuste järgi läbib hommikusel tipptunnil Jaama tänavat Kaunase puiestee ristmiku kaudu umbes 1200 autot tunnis. Kesklinna poole liigub rohkem autosid kui vastupidises suunas. Kaunase puiesteel sõidab samal ajaga 680 autot. Millisel kellaajal täpselt on liiklus kõige tihedam, seda pole uuringus välja toodud.

Õhtusel tipptunnil sõidab Jaama tänaval Lõuna päästekeskuse maja eest mööda üle 1200 auto tunnis. Pisut aktiivsemas kasutuses on siis linnast väljapoole suund. Kaunase puiestee Kalda tee poolses otsas on liikluskoormus samal ajal umbes 730 autot tunnis ehk isegi suurem kui hommikul, ent ilmselt jaguneb koormus sel ajal veidi ühtlasemalt.

Peagi olukord leeveneb

Teeremondiaegne liikluspiirang seab kahtlemata teised teelõigud suurema surve alla, kuid nii see juba paraku on, et tee-ehitus ei kesta mitte 12 kuud, vaid hooaeg on lühem, nentis Tartu teedeteenistuse juhataja Urmas Mets. 

Tema sõnul on kõik Nõlvaku-Mõisavahe piirkonna liiklusmuudatused ja teesulgemised seotud idaringtee ehitusega. Ta lisas, et ehitajad on töödega graafikus ning liiklus on plaanis avada kõigil valmivatel teelõikudel juba sel aastal.

Mis puudutab Mõisavahe ja Nõlvaku tänavat, siis need rekonstrueeritakse täielikult, täpsustas Mets. 

Paigaldatud on drenaaž, vee- ja kanalisatsiooni- ning elektri- ja gaasivõrgud. Lisaks uuendatakse kogu teekonstruktsiooni. «Peaks saama väga korralik tee,» sõnas Urmas Mets.

Liiklus Mõisavahe ja Nõlvaku tänaval avatakse tõenäoliselt uuel nädalal, mil saavad maha alumised asfaldikihid. Pealiskihti paigaldab ehitaja 9.–13. oktoobrini, kui ilm seda lubab. 

Mõisavahe tänav suleti sel nädalal liikluseks, mis on kohalike hinnangul pikendanud ummikuid Jaama tänaval. FOTO: Risto Mets
Seotud lood
21.09.2017 23.09.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto