Jarkko Ingi Fiat Panda kõrval seisis Võrus elava Joosep Kuudi Volkswagen Golf, mis tundus samuti välimuselt üsna tavaline. Samuti nagu Ingi Fiat Pandal, puudus ka Joosep Kuudi autol tagumine iste. Selle asemel troonis auto tagumises otsas 2000-vatine kõlar.
Üsna tavalise väljanägemisega, mitmekordsest vineerist ehitatud kõlarikast Joosep Kuudi autos andis laupäevasel helitehnika võistlusel välja 148,6 detsibelli. «Siit on üle 150 detsibelli ka välja tulnud,» lisas Kuut. Esialgsete arvutuste kohaselt on Kuut kulutanud oma autosse paigutatud helitehnika peale ligi 7000 eurot.
Kahjustab tervist
Enamik võistlusel osalenud autod olid väiksemad luukpärad. Kõige pisem oli Jarkko Ingi Fiat Panda, kuid seal kõrval ilutses mitu Volkswagen Golfi.
«Mida väiksem on auto, seda lihtsam on heli seal sees hoida,» põhjendas Ingi. Joosep Kuut täpsustas, et väikse auto puhul kulub ka heli isoleerimiseks vähem materjali.
Nii Kuudi kui ka Ingi auto on täiesti liikluseks lubatud. «Ülevaatus ja kindlustus kehtivad, ise sõitsin sellega Elvast siia,» täpsustas Ingi.
Samas tunnistas ta, et väikese mootorivõimsusega ja suuri kõlareid sisaldav Fiat Panda ei ole igapäevasõitudeks just kõige mugavam masin. Nimelt kaalub Fiat Pandasse paigutatud helitehnika oma kuussada kilo, mis 1,1-liitrise mootori jaoks on üsna raske taak.
Võiks arvata, et helitehnika võimsuse pärast võistlemine on üsna ohutu hobi. Paraku see päris nii pole, sest vali muusika võib kõrvakuulmist olulisel määral kahjustada. Et heli üle 160 detsibelli teeb kõrvadele juba päris palju haiget, siis on Jarkko Ingi ehitanud süsteemi selliselt ringi, et saab võistlustel heli sisse ja välja lülitada nii, et ta ise autos ei olegi.
Selliseid summasid kuuldes kerkib loo autoril tahes-tahtmata küsimus: miks seda tehakse?
«Eks see ole hobi nagu iga teinegi,» kõlas Joosep Kuudi lühike ja konkreetne vastus. Jarkko Ingi oli eelkõnelejaga samal nõul.
Helivaljuse tabel
- 161,8 dB Jarkko Ingi Fiat Panda kõlarid
- 160 dB ilutulestik
- 150 dB raketi õhkutõus
- 148,6 dB Joosep Kuudi VW Golfi kõlarid
- 140 dB müra lennukikandja tekil
- 130 dB tulistamine automaatrelvast
- 120 dB kiirabi sireen
- 110 dB nuttev laps
- 100 dB muruniiduk