Sisukord
Tartu Postimees
Postimees
27.09.2017
Eesti Tagakülg Savisaare ja Sõõrumaa valimisliit välistab Savisaare linnapeakandidatuuri (10) Tamsalu lemmikloomi ohustab mürgitaja Majandus Nafta hind on tõusuteel (1) Savisaare paralleelriigi tugisammas jagab kontrollimatult laiali maksumaksja raha (16) Välismaa Hiina suretab üheöösuhete traditsiooni Poliitiline ärevus halvas Leedu valitsuse Miks määras Putin ametisse soomeugrilaste eriesindaja? (3) Julge samm ärritab nii naabreid kui liitlasi Iraagi kurdid ütlesid eraldumisele jah Arvamus Kristi Malmberg: paremliberaali raske valik (20) Väino Rajangu: Reidi tee projekti vastased, miks te hirmutate inimesi? (5) Robert Kitt: reguleerimistuhin ja võltsturvalisus (6) Juhtkiri: «linnapank», mida valija ei kontrolli (5) Postimees 1932. aastal: vanemad jätsid maha oma 7 last! Mari Saat: üles, Narayama mäele! Lugu minu noorest haigest sõbrast (3) Kultuur NSVLi iluideaalide kehastused Kultuuri lühid Sport Eesti naistriatleet pääseb Ironmanile Kelly Sildaru ja Eesti olümpiaunistus purunes (9) Kelly Sildaru teekond Eesti rahva südamesse Blogi: PSG, Manchester United ja Basel nautisid hiilgavat õhtut Tartu Valla ja maanteeameti vägikaikavedu ähvardab muuta armastatud supluskoha mudaseks mülkaks (1) Tähtvere uue rulapargi asfalt laguneb Ülikooli raamatukogu remont käib samal ajal keldrist katuseni Raeplatsile kerkivad jõuluajaks kasvuhooned Ülipika jooksuretke ajal kogutud annetused lähevad käiku Küsimus kandideerijatele: mida ette võtta, et lõppeks nurin aeglase ja ebatõhusa bussiliikluse üle? (1) Küsimus kandideerijatele: kas lasteaia kohatasu peab käima samas taktis alampalga tõusuga, nagu on praegu? Aleksandr Kirpu imestab, et temast sai õpetaja Sirle Persidski näeb koolis ehedat rõõmu Peeter Jõeloo aitab lapsi igas õppeaines Ämblikuteadlane tegutseb selle nimel, et niidud saaks taas rohelust täis Meelelahutus Koomiks Sudoku

Sirle Persidski näeb koolis ehedat rõõmu

2 min lugemist
  • Aasta õpetaja konkursi «Eestimaa õpib ja tänab» nominent
Sirle Persidski FOTO: Sille Annuk

Kivilinna kooli klassiõpetaja Sirle Persidski istub iga esmaspäeva hommikul oma neljanda klassi lastega hommikuringis ja kuulab, kuidas möödus nende nädalavahetus. Kui juhtub, et mõni õpilane kuskil võistlusel silma paistis, rõõmustab kogu klass selle üle üheskoos.

Järjekordses hommikuringis kuulsid lapsed aga, et seekord on suure tunnustuse pälvinud hoopis nende õpetaja: ta on üks kolmest aasta klassiõpetaja nominendist.

«See emotsioon, mis lastelt tuli ja see austus ja rõõm ...» kirjeldas õpetaja siiraid ovatsioone, mis laste poolt sellele teadaandele järgnesid. Veel pärast hommikuringi läksid lapsed õpetaja juurde, kallistasid teda ja soovisid õnne.

Õpetaja Sirle on veendunud, et temast ei saaks eales kontoritöötajat, kes teeb hommikust õhtuni ühte tööd. Just vaheldusrikkuse tõttu pole tal 2003. aastast saati, mil selles ametis tööd alustas, tulnud mõttessegi midagi muud teha. «Kool on koht, kus ükski päev ei ole sarnane,» rääkis ta. «Laste ehe rõõm ja emotsioon on mulle väga olulised.»

Lisaks sellele, et tema kandidatuuri seadsid üles kolleegid, on äramärkimine õpetajale veelgi tähtsam, kuna iseloomustuse saatsid haridus- ja teadusministeeriumisse ka tema klassi lapsevanemad.

«Mul on tõesti vedanud, mul on hästi motiveeritud ja koostööaltid lapsevanemad,» tõdes õpetaja, kelle sõnul ei saa ühtegi probleemi lahendada, kui lapsevanem õpetajaga kaasa ei tule.

«Aga nii kui mul mingi mure on ja koju helistan, näen kohe järgmisel päeval, et asjaga on tegeletud,» sõnas ta.

Aasta klassiõpetaja kandidatuuriks kolleegide poolt kirjutatud iseloomustusest saab teada, et Sirle Persidski koolipäevas on raske eristada, mis tunnis parasjagu oled, sest tegevused on omavahel põimitud: loodusõpetuses lauldakse, kehalises kasvatuses õpitakse muu hulgas eesti keelt ja matemaatikat.

«Sirle Persidski loob tunnis sellise keskkonna, kus isegi täiskasvanud unustavad piirid ja ühinevad lastega koos toredas mängus, mida nimetatakse õppimiseks,» teavad kolleegid.

Oma tundides ei saa ta läbi digivahenditeta, ent suudab need pöörata õppimise teenistusse. «Õppimise üks eesmärk on ju huvi tekitamine ja kui me saame digiga lastes huvi tekitada, siis see tuleb õppimisele ainult kasuks,» on õpetaja veendunud. «See on nende maailm, seda ei saa neilt ära võtta, ent digivahendeid tuleb kasutada mõistlikult, nendega ei saa tervet tundi sisustada.»

Talle on oluline, et tunnid poleks kuivad, vaid uuenduslikud ja mängulised. 

Näiteks ühes hiljutises matemaatikatunnis leidsid lapsed arvutamisülesande õpiku asemel hoopis klassi seinalt: sinna kleebitud säbrukoodide kaudu jõudsid ülesanded lapse telefoni.

Seotud lood
26.09.2017 28.09.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto