Selline võimalus on kõigil Tartu põhikoolidel, sest hariduse infotehnoloogia sihtasutuse (HITSA) toel said nad hiljuti endale 259 sülearvutit ja 427 tahvelarvutit, lisaks arvutite lisatarvikuid.
HITSA andis Tartu linnale selleks 295 710 eurot, linn pani juurde 52 184 eurot.
Tartu linnavalitsuse haridusosakonna hariduskorralduse peaspetsialist Karin Pihl tõdes, et seni leidus Tartu koolides mobiilseid digivahendeid pigem tagasihoidlikult ja nendeks saadi raha kas projektidest või koolide enda eelarvest.
Avaramad võimalused
Tartu linn on ise oma koolidele seni ostnud peamiselt lauaarvuteid. Ent kuna õpetajaid on juba omajagu koolitatud tunnis digivahendeid kasutama, siis on neile uute oskuste kasutamiseks vaja ka tehnikat.
«Õpetajatel on kogemus olemas, pigem jäi õpetamine tehnoloogia taha kinni,» lisas Pihl.
Rigne Znamenski tõi näite Tamme koolist, kus on kaks arvutiklassi. Kui õpetajal õnnestubki arvutiklassis löögile saada, siis väiksemas klassis tuleb lastel ühe arvuti taga istuda lausa neljakesi. Nüüd on aga koolil neli kohvrit, milles igaühes 16 tahvelarvutit.
Iga kohvriga käib kaasas ka traadita interneti ruuter, nii pole ohtu, et kooli ühist internetivõrku kasutades programmid hanguksid.
Selle suure ratastel metallkohvri saab õpetaja tundi minnes ükskõik millisesse klassi kaasa võtta. Kohvris on juhtmed, mille kaudu kõiki arvuteid ühel ajal laadida ning vajaduse korral ka programmeerida.
Iga kohvriga käib kaasas ka traadita interneti ruuter, nii pole ohtu, et kooli ühist internetivõrku kasutades programmid hanguksid. Kui algklassides pakuvad tahvelarvutid lastele võimalust mänguliselt õppida, siis põhikooliõpilastele saab nende abil sootuks mitmekülgsemaid ülesandeid luua.