Sisukord
Arvamus
Postimees
12.10.2017
Eesti Palju õnne E-valimiste rekord jääb aastateks löömatuks (1) Kes tahab saada Tallinna linnapeaks? Autokoolide liidu raha voolab juhi erafirmadesse (6) Majandus Millised ärihuvid on Sõõrumaal Tallinna linnaga? (5) Wal-Mart panustab jõuliselt e-kaubandusse Välismaa Välismaa lühiuudised 12.10.2017 KOHALIK VAADE. Endistest sõltlastest said diilerid Maailm ootab ärevusega Trumpi reaktsiooni Iraani tuumaleppele (1) Kataloonia iseseisvus muutus Schrödingeri kassiks (2) Arvamus Jüri Adams: valimisvõitlus, kooseluseadus ja riigikogu töö (8) Postimees 1931. aastal: mood käib uue asjalikkuse teed Mihkel Mutt: Eesti poliitiline kõht (41) Kaivo Kopli: Karl ja Bodo ootasid seda suudlust 40 aastat (13) Juhtkiri: umbusaldus e-hääletusele põrus rängalt (4) Priit Pullerits: kartuse võidukäik (6) Kultuur Klaas puhast vett pragunevas mäluasutuses Mehed, me oleme päästetud! Sport Eesti korvpalliklubide eurohooaeg sai juba läbi Rahvusvaheline spordikohus tegi Venemaa jaoks ebameeldiva otsuse Kommentaar: jalgpalli peab Eesti mängima peaga Tartu Kandideerivad vallajuhid teevad kaks päeva enne valimisi maksumaksja raha eest rahvale tasuta peo (1) Turg sai viimase lihvi kaheteistkümnendal tunnil Pahur reisija: sain Elroni rongis teada, et ma polegi üliõpilane (4) Lapsed õpivad lustiga kiusuvaba tarkust (1) Tartlased käisid aktiivselt valimas Lugu kiusamisest, mis polnudki kiusamine Kas hariduslike erivajadustega lapsed peaksid õppima tavakoolis? (1) Kas Tartu vajab trammi? (1) Miks ja kuidas peaks jätkuma Tartu piiride laiendamine? Kõigepealt olid kulp, piip ja viisud Meelelahutus Koomiks Sudoku

Kas Tartu vajab trammi?

2 min lugemist
FOTO: Artur Kuusi illustratsioon

EKRE

Linn on pidevas arengus ja uued transpordilahendused tulevad päevakorda. Tartu võiks tulevikus rajada raudteeühendusega integreeritud linnaraudtee, neid on paljudes Tartu mõõtu linnades Kesk-Euroopas ning nende efektiivsust kiidetakse. Linnaraudteega saaks järk-järgult luua kiire ühenduse raudteejaama, bussijaama, Annelinna ja Maarjamõisa vahel. Oluline on sadamaraudtee ala selleks võimaluseks säilitada ning tulevikku arvestades rajada Tähe ja Võru tänavale raudtee ületuseks viaduktid. Aga kõigepealt proovime maksimaalselt ära kasutada bussiliikluse võimalusi, siin  saab sõitjate huvisid palju rohkem arves­tada. 

Isamaa ja Res Publica Liit

Ei vaja.

Keskerakond

Trammitee linna üldplaneeringus markeerib eelkõige olulise transpordikoridori. Ülikoolilinna ühistransport vajab ajakohaseid lahendusi ja erinevate variantide (tramm, monorelss vm) kaalumist. Norras, kus probleemiks ei ole energiaressurss, vaid selle salvestamine, loodetakse üle minna vesinikkütusele. Tartu ühistranspordis? Vara öelda. Aga näiteks pidurdusenergiat akumuleerivad ja kiirendusel kasutavad ülikondensaatorid elektribussides ning muudki tehnilised uuendused võiksid meilegi sobida.

Reformierakond

Tartu ei vaja lähiajal trammi. Pigem investeerime selle raha, et arendada keskkonnasäästlikku ja piisava sagedusega bussitransporti, korrastada sõiduteid ning arendada kõnni- ja jalgrattateede võrgustikku. Regioonikeskusena vajab Tartu kiiret ja tihedamat rongiühendust lähipiirkondadega (Elva, Põlva, Jõgeva).

Sotsiaaldemokraatlik Erakond

Kui vaadates trammi hiljuti kasutusele võtnud Põhjamaa linnu, siis seal kestsid arutelud lahenduste leidmiseks kümmekond aastat. Kuna tegu on väga suure investeeringuga, tuleb trammi teostatavust ja tasuvust põhjalikult analüüsida. Idee trammiliiklusest Tartus ei sündinud tühjalt kohalt – see peegeldab peamist liiklusvoogu Annelinnast kesklinna, edasi Maarjamõisa ning Lõunakeskusesse. Kõige olulisem on, et ühistransport teenindaks selles suunas liikujaid ning pakuks tõhusalt alternatiivi autoliiklusele. Sama eesmärki teenib ka busside liinivõrgu ümberkorraldamine.

VL Südamega Tartu

Tramm sobib hästi Tartu ühistranspordiskeemi. Kahjuks lähtub abilinnapea Jarno Lauri välja käidud visioon vaid Lõunakeskuse huvidest, mida linnavalitsus igal võimalikul moel teenindada katsub, kuigi sõnades võitleks parke lõhkudes justkui selle kasvamise vastu. Meie visioon trammiteest kulgeks läbi noore tudengipere linnaosa, sidudes maaliliselt raudteejaama  uue linna peaväljakuga, Bürgermusse väljakuga, mille me samuti turuhoone eest kuni Vanemuise nõlvani rajada tahame. Sinna koliks samuti avaturg, mille asemele rajaksime kõrghoonetele kujundatud Turu City.

VL Tartu Eest

Täna ja homme ei vaja. Trammi vajaduse üle võiks uuesti arutlema hakata siis, kui Tartusse tuleb mõni suur tõmbekeskus, kuhu oleks vaja paljudel inimestel korraga kohale minna. Siis, kui Arena multihall ja perekeskus valmis saab. Täna ja homme aga peaks Tartus pigem muutma liikumismõtlemist ja tegutsemist nii, et jalgrattaga linnas liiklemine tõuseks viimaselt kohalt esimeseks. Ettepoole autodest ja isegi ühistranspordist. Ettepoole trammi­unelemisest kindlasti.   

VL Tartu Heaks

See vastus eeldab kuluanalüüsi, mida praegu ei ole. Isegi kui see oleks olemas, ei ole meil nähtaval ühtegi suurt äri- või avalikku arendusprojekti, mille ühe osana küsida trammitee ehituseks ja veeremi ostmiseks raha. Vastava trassikoridori joonistamine linna üldplaneeringusse on põhjendatud vaid juhul, kui see ei too kaasa piiranguid eraomanikele, või juhul, kui on olemas alternatiivid trassi kasutamiseks mõne  uuendusliku transpordivahendi jaoks.

Ühendatud Vasakpartei

Kindlasti mitte.

Seotud lood
11.10.2017 13.10.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto