Sisukord
Tallinn
Postimees
14.10.2017
Eesti Kuriteosüüdistusega vallajuht vabanes usinalt varast Veronika sai järglase Vürtsijaht läti keeles Elupõlisel õpetajal täitub 70 aastat koos armastatud ajalehega Trammiteel kasvav muru tõmbab autosid magnetina ligi (7) Välismaa Vanaldased juhid hoiavad Jaapanit hirmuhaardes Donaldi nädal Reportaaž: Liikumine Ida-Ukraina vaenupoolte vahel (7) Arvamus Juhtkiri: hääletaja on ära teeninud austuse Malaisia p(r)ohmakas (7) Donaldi nädal Pärtel Piirimäe: mõttelugu ja mõtlev inimene (10) Arvamusliider Madis-Ulf Regi päevik: lihtne on end avalikult lolliks teha EKI keelekool: ära karda, nimel pole valus! Edasi 1990. aastal: nädalapersoon: Jevgeni Udovik Lauri Hussar: pole kedagi valida? (22) Suur küsitlus: Postimehe kolumnistid hindavad valimiskampaaniat (4) Võlujänesega võidule Kultuur Juurikas. Jüri Ratas ja tulnukad ründavad Aja auk. Cornershop kohtub Allen Ginsbergiga Arvamusliider Madis-Ulf Regi päevik: lihtne on end avalikult lolliks teha Rummus testitakse tulevikku EKI keelekool: ära karda, nimel pole valus! Sport Postimehe videod: Tänaku stiilinäited Saaremaa rallilt Kes võtaks Saaremaa ralli korraldamise enda peale? Vaimu treeninud suusahüppaja läheb olümpiale väga kõrgete eesmärkidega Mart Soidro: kellega võiks Paul Kerest praegustest tippudest võrrelda? (1) Surmasuust võitmatuks kuldmedalistiks (1) VIDEO! Kõige kuumaverelisem reketimäng Tallinn Trammiteel kasvav muru tõmbab autosid magnetina ligi (7) Tarbija Tarbija lühiuudised Spetsialistid aitavad valida: millist sülearvutit vajad sina? AK Juurikas. Jüri Ratas ja tulnukad ründavad Vikerkaar loeb. Prohvet Ervin Mees, kes napsas loodusteadlastelt ökoloogia leiutamise au Katse olla Kremlist punasem (11) Ürgema kindakirjade iidne sära Teater teatri vastu – võidab publik Aja auk. Cornershop kohtub Allen Ginsbergiga Rummus testitakse tulevikku Pärtel Piirimäe: mõttelugu ja mõtlev inimene (10) Hullumeelse projekti tunnistajaks: Postimees käis Prantsusmaal paigas, millest võib saada kõige kuumem punkt Universumis (7) Arter Annika Laats - katkine ja puudulik maailmaparandaja (46) K-popi abil Korea ülikooli (1) Tehnoloogiline rõõm Helsingi olümpiastaadion, meile kõige lähemal asuv olümpiamängude peaareen Kuhu minna Horoskoop Moenädala pärlisadu Filmiarvustus «Palju õnne surmapäevaks»: naljakas õudus Moekuninganna kroonitud! VIDEO! Kõige kuumaverelisem reketimäng Seakõrva Ordu õpetab elama Justin Petrone: metsa seenele (3) VALIMISED: oled sa nänninoolija, gruupi või keegi teine? (1) Pannkook vähese vaevaga Nissan tahab, et uus Leaf oleks enamat kui ainult elektriauto. Kuidas nii? (1) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Trammiteel kasvav muru tõmbab autosid magnetina ligi

2 min lugemist
Vana harjumuse järgi Ristiku tänavalt Kopli tänavale vasakpööret sooritavad autojuhid võivad sattuda trammiteele ja seal mulla sisse kinni jääda. FOTO: Eero Vabamägi

Tallinna Linnatranspordi ASile teevad muret ulakad autojuhid, kelle sõidukid trammiteed ümbritsevasse pehmesse mulda kinni jäädes ühissõidukid seisma panevad.

Eelmise pühapäeva varahommikul avastas esimene Kopli poole sõitnud trammijuht, et Kopli tänaval Salme peatuse lähedal seisab trammiteel BMW, mis oli nii sügavalt rööbaste ümber olevasse pehmesse mulda vajunud, et auto põhi toetus rööbastele. Tookord kutsus politsei välja puksiirabi, mis sõiduki teisaldas.

Neljapäeva õhtul pidid aga trammid Kopli tänaval taas ootama, kuni pehmesse mulda kinni jäänud auto sealt välja sikutati. Seekord oli autoomanik endale appi kutsunud suurema masina, mis sõiduki trammiteelt ära sikutas. Tallinna Linnatranspordi (TLT) ASi juhatuse esimees Enno Tamm ütles, et on sügavalt nördinud. «Ma ei mäleta Kopli trammitee rekonstrueerimise eelsest ajast ühtegi juhtumit, kus keegi oleks võtnud vaevaks trammiteel sõita,» ütles Tamm. «Nüüd, kus kõik on korda tehtud, küntakse seal regulaarselt muru autoratastega üles.»

Pühapäeva hommikul Kopli poole sõitnud esimese trammi juhile avanes niisugune vaatepilt. Selles kohas ei saa juttu olla autojuhi eksimusest. FOTO: TLT

Ta lubas kindlasti politseisse avalduse teha, et trammiteele kippujad vastutusele võetaks. Autode rööbasteele pääsemist tõketega takistada pole Tamme sõnul siiski võimalik. «Me ei saa ju trammitee ümber mingit betoonsarkofaagi ehitama hakata. See on ikka inimese koduse kasvatuse ja intelligentsi küsimus,» arvas Tamm.

TLT trammiteenuste osakonna juhataja asetäitja Alexander Martynenko sõnul jäi järjekordne auto trammiteele kinni Kopli 28 maja kõrval, Salme trammipeatuse lähedal. Trammidispetšerile tuli teade takistusest trammiteel neljapäeval kell 21.33, trammid said uuesti liikuma kell 21.52.

Teine koht, kus autojuhid sageli murutrammiks nimetatavale rohelisele trammiteele sattuvad, on Kopli tänaval Erika tänava ja Angerja trammipeatuse vahelisel lõigul. Seal pole asi vist niivõrd huligaanidest autojuhtides, vaid liikluskorralduses. Üks kohalik elanik on enda sõnul mitu korda näinud, kuidas Ristiku tänavalt Kopli tänavale vasakpööret tegevad autojuhid eksikombel trammiteele pööravad. Ristmikul on rööbaste ümbrus küll asfalteeritud, aga veidi eemal kasvab rööbaste ümber ja vahel jälle muru, mille autorattad on viimasel ajal korduvalt segamini pööranud.

«Enne teeremonti tohtiski autoga sealt, kust praegu trammirööpad jooksevad, sõita,» märkis kohalik. «Ainult üks taldrikusuurune märk näitab, et peaks vasakule hoidma. Niimoodi kõik sõidavadki vanast harjumusest trammiteele.»

Google StreetView’ 2014. aastal tehtud fotodelt on näha, et tollal pidi autojuht Ristiku tänavalt tulles vasakpöörde tegemiseks sõitma kõigepealt üle trammitee ja siis ohutussaare tagant vasakule pöörama. Uus trammitee tundubki asuvat just sel kohal, kust vanasti sõidurada jooksis.

Nii Tamm kui Martynenko möönsid, et Kopli-Erika-Ristiku ristmiku lahendust annaks ilmselt täiendavate liikluskorraldusvahendite paigaldamisega selgemaks muuta. «Siin ilmselt annab midagi ära teha ja selles küsimuses me pöördume transpordiameti poole,» märkis Tamm. «Aga see ei seleta kuidagi, miks ka Salme peatuse juures autod pidevalt trammiteele sattuvad ja sinna kinni jäävad. Seal ei saa juhid ennast kuidagi viletsa liikluskorraldusega välja vabandada.»

Ümberehituse tõttu on Kopli-suunaline trammiliiklus olnud suletud kaks suve järjest. Eelmisel aastal nüüdisajastas linn trammitee Viru ringist kuni Suur-Rannavärava teeni. Sel aastal sai korda ülejäänud osa Kopli-suunalisest trammiteest. Kopli trammitaristu rekonstrueerimine läks maksma ligi 20 miljonit eurot.

Kopli trammitee nendes osades, mis on sõiduteest eraldatud ja kus autod ei sõida, rajati uus trammitee viisil, mida Tamm nimetab murutrammiks. See tähendab, et trammirööbaste vahel ja ümber olev maapind ei ole asfalteeritud, vaid sinna on külvatud muru.

Kuna pinnasetöid tehti alles augusti lõpus või septembris ning viimased paar nädalat on pidevalt vihma sadanud, on pinnas trammirööbaste juures väga pehme ning sellele sõitvad autod riskivad kinni jäämisega.

Seotud lood
13.10.2017 16.10.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto