Sisukord
Tartu Postimees
Postimees
16.10.2017
Eesti Vanad erakonnad olid Järvamaal edukad Viljandi: võrdsete heitluse ühisnimetajaks olid sotsid Pärnus heitlevad Reformierakond ja IRL Valimisnädal tõi kaasa rekordiliselt rikkumisi Pooled saarlased jätsid hääletamata «Mihhail Kõlvart – umnõi tšelovek»* Rakvere kaldub paremale Tartut valitseb edasi Reformierakond Reformierakond tegi Viimsis puhta töö Tallinna valijaid jäid passiivseks Majandus Branson ostis Hyperloop One’i ÜLEVAADE: kes võidab, kes kaotab enim euroraha pärast 2020. aastat? (1) Välismaa California püüab põlengutele piiri panna Seadusega pahuksis olev Petry tahab luua uue erakonna Donald Trumpi šansid tagasivalituks saada ei ole sugugi väikesed Austrias on kantsleriks tõusmas 31-aastane Wunderkind (1) Arvamus Taavi Minnik: Šoti iseseisvus on tõenäolisem kui Kataloonia oma (2) Juhtkiri: päikseliselt ja väheaktiivselt Merle Jääger: kolime kõik pilve peale Postimees 1991. aastal: Jugoslaavia lagunemine jätkub Vahur Kersna: soolikad aurama? Mõtteid Taavi Rõivase skandaalist (31) Kultuur Kitarrivirtuoos vasakus nurgas Suri sõna «ulme» loonud eesti kirjanik (2) «Kui sind kirjanikuna väga palju sõimatakse, siis peab sinus midagi olema» Sport Pettunud Albert: see oli minu viimane Hawaii, rohkem ei jaksa siia tulla Servitil jäi üllatusest puudu 30 minutit Endale sünnipäevakingi teinud Tänak pani terve Saaremaa rõkkama Tartu kaotas Raplas Maria Šarapova 881 päeva karmi ootust ja kannatust Teadus Eesti ja Norra teadlased avastasid Arktikast hiiglasliku seenerikkuse Tartu Valimisheitlus Alatskivil: üks lubas, teine tegi ära Valimiste järel saab maast linn. Mis muutub? Viimasele minutile jäänud teeremont ajab külarahval kopsu üle maksa Raadile hiljuti rajatud asfalditehas osutus ebaseaduslikuks (3) Silma riivavaid isetekkinud kuulutamiskohti jääb linnas üha vähemaks Eri Klasi kogust saabus oksjonile väga kallis maal Tartu Hiie kooli tundeline lühilugu Kutsugem ellu akadeemiline pansionaat Lõpp leheföönitamisele! Meelelahutus Koomiks Sudoku

Viimasele minutile jäänud teeremont ajab külarahval kopsu üle maksa

2 min lugemist
Sääsküla elanik Aimar Peterson ei mõista, miks ei võetud teeremonti ette kuival ajal. FOTO: Sille Annuk

Aprilli keskel märkasid Luunja valla Sääsküla elanikud oma rõõmsaks üllatuseks, et Sääsküla–Sava kruusatee algusesse oli püsti löödud kollane infotahvel, mis andis teada, et see ligi nelja kilomeetri pikkune väga halvas seisus tee läheb kohe remonti.

Tahvli järgi pidi töövõtja AS Eesti Teed asjaga ühele poole saama 31. augustiks. Ent kevadest sai märkamatult suvi, suvest sügis ning praegu, viis kuud hiljem, on tee ikka veel selline, et oma neljarattalisest sõbrast hoolivatel juhtidel tulevad külmavärinad peale, kui seal sõita tuleb.

Mitmes lõigus on sõna otseses mõttes auk augus kinni ning paaris kohas ähvardavad tee ääres laiutavad lombid üle tee voolama hakata. Kuid sõitma peab, et Kavastusse või Luunjasse tööle ja kooli jõuda. Sava tee on selleks kõige otsem, ümbersõite tehes tuleb arvestada paarikümnekilomeetrise ringiga.

FOTO: TPM

Lapsed koduõppele?

Sääsküla elanik Aimar Peterson, kelle lapsed käivad Kavastu algkool-lasteaias, peab seda teed sõitma päevas neli korda. 

Ta nentis, et kuigi kohati üle kümnekilomeetrist tunnikiirust teel arendada ei maksa, on tema aasta eest soetatud sõiduauto esisild sellises seisus, et vajab peagi vahetust. Pukside vahetamine on külaelanikele juba tavapärane rutiin ning paarisajaeurone remondikulu kuus on pigem reegel kui erand.

Sestap oldigi kevadel teeremondist kuuldes väga lootusrikkad, kuid see tunne on asendunud nõutuse ja pettumusega. Peterson on kaalunud lausa varianti lapsed koolist ära võtta ja neid kodus õpetama hakata, sest see tuleks odavam, kui pidevalt autoga remonditöökojas käimine.

Petersoni sõnul hakkas teel mingi tegevus pihta juuni lõpus või juuli alguses, kuigi kiri infotahvlil lubas, et tööks läheb 15. aprillil. «Saan aru küll, et kruusateed ongi problemaatilised, kuid miks nad ei teinud töid kuival ajal?» küsis mees. Tema väitel olnud kuival ajal teel ametis vaid üks kopp, alles sügisvihmade saabudes läinud tegevus aktiivsemaks, siis oli platsis kaks-kolm koppa.

«Tee on samasugune nagu enne remondi algust – mida nad siis siin üldse teinud on?! Inimesed tõesti ei taha sellel teel sõita, see on konkreetne auto lõhkumine,» kurjustas Peterson.

Isetekkeline kraav

Sääsküla–Sava teeremondi projektijuht Kristjan Kivimaa tunnistas, et infotahvlile sai tööde lõppaja kirjutamisel oldud liiga rutakas. Lepingu järgi tuleb see objekt maanteeametile üle anda oktoobri lõpus. 

«Arvasin, et jõuame augusti lõpuks valmis, kuid kahjuks on ressursid piiratud ja sellel aastal on olnud päris palju töid,» nentis Kivimaa.

Ta lisas, et teel oleks tarvis teha kruusa lõplik profileerimine ja tihendamine, kuid see on jäänud toppama vihmaste ilmade taha. Et alanud nädalal lubavad prognoosid kuivemaid olusid, loodetakse see asi lähipäevadel ette võtta. 

«Vihmaste ilmadega poleks olnud mingit mõtet ka teed üle hööveldada, see teinuks olukorra veel hullemaks,» lisas Kivimaa.

Mis puudutab aga paaris kohas otse tee ääres lainetavaid veelompe, siis ühel puhul olevat selle taga ühe kohaliku maaomaniku omaalgatuslikult kaevatud kraav. «Varem pole seal veega muret olnud. Nüüd on aga probleem tekkinud,» viibutas Kivimaa isetegevusliku tee-ehitaja poole näppu. Probleemi kaotamiseks ehitatakse antud kohta esimesel võimalusel teetruup. 

Kuna lepingu järgi on töövõtjal remondi lõpetamiseks aega veel pisut üle kahe nädala, siis tellijal ehk maanteeametil pole praegu põhjust kedagi pihtide vahele võtta. Küll pidi ka maanteeameti Lõuna regiooni hooldevaldkonna juht Tiit Valt nentima, et infotahvlit valmistades oli töövõtja olnud selgelt liiga optimistlik.

Sava–Sääsküla tee remont

  • Tellija maanteeamet
  • Töövõtja AS Eesti Teed 
  • Maksumus 117 000 eurot
Seotud lood
14.10.2017 17.10.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto