Sisukord
Tartu Postimees
Postimees
09.04.2020
Eesti Eesti lühiuudised Töötus on suurim vaesusrisk (4) Lähisuhtevägivald on eriolukorras sagenenud (5) Ehitajad kolivad tööjärje maantee teise otsa «Seisan selle eest, mis on õige. Õige on rääkida» Majandus Õllepruulid: inimestel pole praegu põhjust juua (5) Majanduse lühiuudised Hädas Bolt kaupleb riigilt 50 miljonit laenu (6) Äripäeva paberleht enam iga päev ei ilmu (1) Rahandusministrid rääkisid öö otsa tühja (4) Välismaa Euroopa otsib ettevaatlikult tagasiteed normaalsusesse (3) Välismaa lühiuudised Suur Teadus rabab vaktsiini arendada (1) Arvamus Juhtkiri: kriisist väljumise väljavaateid (1) Marti Aavik: üle piiri raha tooma (17) Ardo Hansson: kaks maailma (57) Susanna Veevo: Aafrika – kolooniad või koostöö? Christine Lagarde: Euroopa Keskpank ulatab abikäe ettevõtetele ja majapidamistele (4) Vaja on koroonaõigust (3) Kultuur «Ulme esitab küsimusi, avab radu, teeb mõtteeksperimente» Kogukondlikke traditsioone trotsides Värskeim Eesti tõsielufilm esilinastub ETVs Sport Võrkpallikoondise siht: targalt ja kavalalt suure eesmärgini Seefeldi dopinguskandaalis uued detailid VIDEO ⟩ Täna 16 aastat tagasi: hull vise, mis murdis Žalgirise ja muutis Euroliiga ajalugu Teadus Suur Teadus rabab vaktsiini arendada (1) Maa Elu Põllumehed vajaksid mitu korda rohkem asendustalunikke (1) Põlevkivituhale lisanduv puidutuhk muudab lubiväetise väärtuslikumaks Potipõllumees ostis kriisi saabudes tualettpaberi asemel seemneid Farmihoone vajab ilmastikule vastavat õhuvahetust Põllumajandust pole sugugi lihtne juhtida Ise terrassi ehitades mõtle kõik kümme korda läbi Enne õunapuu lõikamist tasub pisut õppida (2) Ilmajutt: aprilliäikese ja suve müstiline seos Mida teha pühadeks keedetud munadega? Taimemüük kolib e-kanalitesse Ladu on lihavõtteks vutimune täis Tartu Tabivere sotsiaalkeskuses on tuvastatud seitse koroonajuhtu. Teised Tartumaa hooldekodud püsivad nulli peal Signe Kivi: kuidas sul Tartus läheb? Jaak Uibu: kuhu kadusid sanitaararstid ja Eesti sanitaarteenistus? (9) Parkimismaja krundi oksjon lõppes rabava hinnaga, aga mis edasi? (2) Tartu lühiuudised Karikas sai täis ja Tartu kiirabi juht lahkus Põltsamaa kosmopark lendas vastu taevast (1) Kuidas raadiolained leidsid sada aastat tagasi tee tartlaste ellu (1) Artur Kuusi karikatuur: kriisiaja popiviskamine Meelelahutus Koomiks Sudoku

Tartu lennujaam kaotab reisijaid

2 min lugemist
FOTO: Margus Ansu

Finnairi Tartu lendudel oli septembris mitu lennukitäit vähem inimesi kui mullu samal ajal ehk kuude võrdluses 425 reisijat vähem kui aasta tagasi septembris. Kuid see pole ühe kuu anomaa­­lia, vaid selge trend, mille põhjust võib otsida sõiduplaanist.

FOTO: TPM

Augustis oli aasta võrdluses vähem 394 reisijat, juunis 121 reisijat, mais 185 reisijat, aprillis 205 reisijat. Vaid juulis oli neid 28 enam kui mullu.

Finnair lendab Tartusse ja Tartust iga päev ning on pakkunud tartlastele usaldusväärset teenust. Ka septembris toimusid kõik plaanitud lennud, kokku oli neil 2402 reisijat, mis teeb arvestuslikuks täitumuseks 58,82 protsenti. Lennu kohta oli keskmiselt 40 inimest. Mullu septembris oli reisijaid 2827, mida oli 425 võrra rohkem kui tänavune 2402.

Tänavu septembris oli Helsingist Tartusse lendajaid 1289, lennu kohta 43, täitumus 63,2 protsenti. Tartust Helsingisse lendajaid oli 1113, lennu kohta 37, täitumus 54,4 protsenti.

Mõju kellaaegadel

«Eks kindlasti on mõju väljumiste kellaaegadel,» kommenteeris Tartu lennujaama juhataja Argo Annuk. «Meie päevastel lendudel on lennuki täitumus suurem kui õhtustel lendudel. Sõltub muidugi päevast.»

Annuk sõnas, et päevad ei ole siiski vennad, pühapäeviti on lennukid puupüsti täis. 

Kolmel päeval nädalas on lennud Helsingisse keskpäeval, neljal päeval nii, et plaanitud maandumine Helsingis on hiljem kui kell 23.

Asi on selles, et hilisõhtused lennud ei võimalda enamasti sama päeva jätkulende Helsingist Euroopasse. Küll võib olla võimalik mugav ümberistumine Aasia lendudele.

ASi Tallinna Lennujaam kommertsdirektor Eero Pärgmäe ütles, et sõiduplaan ei lähe kokku klientide soovidega. Äsjasest uuringust selgub, et 77 protsenti Tartu lennujaamast lendajatest läheb jätkulendudele. 

Pärgmäe sõnul on teemat Finnairiga arutatud, sest 15 protsenti kukkumist on Tartu lennujaamale siiski palju. «Nad lubasid õhtust lendu tunni varasemaks tõsta, kuid jätkulendude suhtes see ei aita,» ütles ta.

Pärgmäe tõdes, et lennujaamal pole muud võimalust, kui jätkata diskussiooni, veenda lennuettevõtet, et ka neile on kasulikum, kui on suurem hulk lendajaid. Paraku on seni vastus olnud, et ei ole vaba lennukit. Finnair lendab Tartu–Helsingi liini kommertsalustel, ettevõte dotatsiooni ei saa. 

Muud sihtkohad unistused

Tallinna Lennujaam on jätkanud kõnelusi ka Tartust muudesse sihtkohtadesse lendude avamise üle. Tartu–Riia lendude taasavamine pole siiski lähituleviku perspektiiv, sest Air Balticu ärilised eesmärgid on teistsugused: nad eelistavad lende suuremate lennukitega, mis Tartu liinile aga ei sobi.

Ka ei ole lähitulevikus loota näiteks Stockholmi liini taastamist SASi abiga, sest see lennuettevõte tõmbab praegu oma tegevust hoopis koomale.

Pärgmäe ütles, et Stockholmi lend Tartust vahemaandumisega Kuressaares võib küll tulla, kuid sel puhul on lootus eeskätt LOT Nordical.

Tartu lennujaama reisijate koguarv septembris oli 2647. Sellest põhiosa tuleb Finnairi liinilendudest, 102 andis 26. septembril väljunud tellimuslend ja ülejäänu jääb peamiselt kodumaiste eralendude arvele.

Seotud lood
08.04.2020 10.04.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto