Viljandi maanteel püsivad kiiruspiirangu märgid vankumatult

Kuigi asfalt on Viljandi maanteel juba mõnda aega ilus sile, kehtib seal kiiruspiirang, sest vajalikud jooned on teekattele tõmbamata. Näiteks Rõhul, aga ka mitmel pool mujal manitsevad autojuhte mitte kiirustama liiklusmärgid. FOTO: Margus Ansu

Ehkki uus asfalt katab Tartu-Viljandi maantee esimest kolmandikku juba mitu nädalat, on teel endiselt kiiruspiirang, sest teemärgistus on tegemata.

Remonditud lõik algab Tartu poolt minnes pärast Haaget Pihval ning lõpeb pärast Puhja Viljandi-poolset ringteed. Autojuhtide tähelepanekute kohaselt on tee märgistamine jäänud toppama.

Ilus asfalt

Õnneks jäid teepostid remondi ajaks paika ja nii näeb juht pimedal ajal sõites vähemasti vahemikku, kus ta peab püsima, et mitte teelt välja sõita. Värske asfalt teadagi neelab valgust.

Samas on sirgetel lõikudel ilusal asfaldil sõites juhtidel raske püsida nõutud 70-kilomeetrise tunnikiiruse piires. Ka politsei on seda tähele pannud ning aeg-ajalt mõõdetakse seal kiirust, et liikluskord käest ei läheks.

«Ilus sile asfalt on, auto sõidab väga vaikselt,» tõdes Puhja vallavolikogu esimees Vahur Jaakma. Kuid pimedal ajal sellel sõites neelab must teepind pea kogu valgusvihu, mida autotuled suudavad näidata, nentis ta.

Hiljuti tõmmati tee keskele telgjoone markeering ja lootust on, et ehk märgitakse sõidusuundade vaheline ala peagi laiemate nähtavate triipudega, avaldas Jaakma lootust. Seni on sellel pimedal ajal aga päris keeruline sõita.

Tartu-Puhja lõiku uuendati kuumtaastamise meetodil, rääkis maanteeameti Lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal. Tööde täpsest seisust Lõuna regioonil ülevaadet pole, sest selle tellis hoopis ameti Ida regioon.

Esialgu võib tulla värv

Maanteeameti ida regiooni ehitusvaldkonna juht Anti Palmi selgitas, et töid tehti põhimaantee 92 Tartu – Viljandi – Kilingi-Nõmme kilomeetritel 7,2 – 21,5 ehk kokku 14,3 kilomeetri ulatuses.

Põhitee osas lõppes asfalteerimine 11. oktoobril ning Rõhu ristmikel 24. oktoobril. Lepinguline tööde lõpptähtaeg on 31. oktoober, kinnitas Palmi. «Teemärgistuse puudumisel on peamiseks põhjenduseks see, et paigaldatud katte tasasust ja haardetegurit tohib mõõta alles kaks nädalat pärast katte paigaldamist.»

Tasasuse mõõtmisele eelnevalt ei tohi aga märgistus olla paigaldatud, kuna tulemused ei ole siis enam adekvaatsed. Lisaks on nüüd juba teemärgistuse osas raskendavaks asjaoluks ilm, kuna termoplastikuga paigaldamine nõuab sooja- ja kuiva katet, tõdes Palmi. «Tõenäoliselt peame leidma lahenduse, et markeering tagatakse talveks teevärviga.»

Kiiruspiirangu 70 km/h kasutamise põhjendus on Palmi sõnul tingitud haardeteguri mõõtmistulemuste puudumisest. Haardetegur mõõdeti objektil eelmise nädala lõpul ning peagi saabuvad tulemused lõigu kohta. «Enne kiiruspiirangu 90 km/h taastamist peame olema veendunud, et uus paigaldatud kate on ohutu.»

Seotud lood
26.10.2017 28.10.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto