Sellised algatused on inimeste hulgas populaarsed, eriti sotsiaalmeedias. Kuid kuu möödudes pöördub suurem osa vanade kommete juurde tagasi, hakkab jälle jooma või kilekotte ostma. Milleks siis sellised algatused?
Minu arvates on need tihti hoolikalt läbi mõtlemata ja jääb mulje, et suur osa inimesi läheb nendega kaasa põhjusel «teised teevad, teen siis ka».
Mulle väga meeldib, mida tehakse Suurbritannias või Austraalias. Seal on eriti levinud aktsioonid, mis kutsuvad üles kuu aega millelegi ei ütlema. Alkoholist loobumine on üks nendest. Ühendkuningriigis on näiteks rahvusvaheline algatus «Go sober for october» («Ole oktoobris kaine») ja Austraalias sama eesmärgiga üritus «Ocsober». Selliseid üleskutseid on teisteski riikides.
Eesti algatustest eristab neid aga see, et sealsed kampaaniad on lisaks tervisliku eluviisi edendamisele tugevalt seotud heategevusega. Viimane ongi peamine eesmärk. Inimesed annetavad raha, mis neil kuluks kuu jooksul näiteks meelemürkidele, hoopis abivajajatele.
Ühendkuningriigi karske kuu kampaaniaga on oktoobrist liitunud pea 78 000 inimest ning annetanud vähihaigetele üle kolme miljoni naela.
Algatused on enamasti üles ehitatud humoorikalt ja see innustab kaasa lööma. Usun, et kui kuu jooksul on peale enda peale mõtlemise silme ees abivajajad, on motivatsioon osa võtta mitu korda suurem.
Ühendkuningriigi karske kuu kampaaniaga on oktoobri algusest liitunud pea 78 000 inimest, kes on annetanud vähihaigetele üle kolme miljoni naela. Austraalias on inimesed kogunud üle 300 000 dollari selleks, et ennetada alkoholi ja narkootikumide tarvitamist noorte seas.