Sisukord
Uudised
Postimees
30.10.2017
Eesti Hüvasti, Aarne Üksküla! (2) Endine minister Rootsi pedofiiliaskandaalis (5) Välismaa Sakslased aitavad Eesti merd turvalisemaks muuta Stalini kuju kui protest praeguse võimu vastu Selgusid Rajoy järgmised käigud (5) Arvamus Karin Bachmanni vastus Mart Raudsaarele: ajujaht sõnumitoojatele (7) Rando Värnik: biomajandus Eestis – kas meil on sisuline arusaam? Juhtkiri: leedulaste kaigas Balti-Soome gaasituru kodarates Postimees 1935. aastal: keskarhiivi pärgamentürikute kogu kahekordistus Tiit Riismaa: astmeline tulumaks käivitab töö ümberjagamise (8) Nils Niitra: meie oma kupjad (9) Hannes Kollist: keisri uued rõivad Kultuur Future Islands’i füüsiline muusika Kes ja miks peaks Gogolit üle lugema? Kas hübriidteater või hedonistlik mängusimulaator? KKK – kohv, kirjandus, kunst Hüvasti, Aarne Üksküla! (2) Sport Wozniacki alistas finaalis Williamsi Klavan sai Kloppilt kiita. Kas ka Meistrite liigas platsile? Pijpers tõestas: noortega saab võita! Maailmameister Sebastien Ogier: aina raskem on perest rallikurvide nimel lahkuda Teadus Sulelise dinosauruse «bandiidimask» reetis eluviisi Tartu Mustvees ei pääse võidukas valimisliit võimule Aasta Auto ehitas uue Audi esinduse Tartu automüüki juhib endiselt Škoda Külarahvas tahab viia koera oma kulul varjupaika Diabeediga laste vanemad said Tartus nõustamistoa Rein Mark: Helsingi kõrvale mahub veel lennuliinide sihtkohti Kertu Kula: milleks meile «kuu ilma ...» kampaaniad? Muuseum peab jälgima, millest kirjutavad ajalehed Meelelahutus Koomiks Sudoku

Tartu automüüki juhib endiselt Škoda

3 min lugemist
Uute autode müügiedetabelis hoiab esikohta Škoda, mille müüduim mudel on Octavia. FOTO: Margus Ansu

Autode müügi- ja teenindusette­võtete liidu statistika järgi juhib selle aasta uute sõiduautode müügitabelit Tartus endiselt Škoda. Teisel kohal on Toyota, kolmandal Kia.

Škoda võidukäik on Tartus kestnud juba mitu viimast aastat ning võrreldes teiste automarkidega on nende ülekaal mäekõrgune. Kui rääkida ainult sõiduautodest, siis selle aasta esimese üheksa kuuga on Emajõelinnas müüdud 545 Škodat, 262 Toyotat ja 245 Kiat. 

Tartus Škodasid müüva Aasta Auto juhatuse liikme Andrias Tammistu sõnul mõjutavad automüüki kõige rohkem hind ja kvaliteet. «Meie klient on ikkagi hinnatundlik ja ta vaatab kogu komplekti koos,» lausus ta. «Talle on tähtis mitte ainult sõiduki soetamiskulu, vaid ka vastupidavus ja kõik muu.» 

Emori uuringu järgi on  Škoda klientide arvates väikseimate ülalpidamiskuludega sõiduauto Eestis. Näiteks 15 000 kilomeetri järel tehtav hooldus maksab olenevalt mootori tüübist umbes 170 eurot.

Loeb ka aastaaeg

Škoda müüduim mudel on Octavia, mida on võimalik saada nii sedaani kui universaalina. «Mõlemad on üsna müüdud. Maainimene eelistab rohkem universaali. Kui meie pagasiruumi lahti teed või istud tagaistmele, siis on seal ruumi nii jalgadele kui ka kaubale,» rääkis Tammistu.

Automüük sõltub ka aastaajast. Näiteks kevadel ostetakse autosid rohkem, sest kui ilmad lähevad ilusaks, siis muutuvad ka inimesed tegusamaks. Seevastu jõulude aeg ja aastalõpp on autosalongis tavaliselt vaiksem.

Tavaliselt võtab auto kättesaamine aega vaid kolm kuni viis päeva, sest Škodal on Eestis päris suur ladu.

«Müüginäitajates sesoonsus nii täpselt ei kajastu, sest kui peame auto tellima, anname selle ostjale üle alles mõne kuu pärast. Aga külastatavusest näeme küll, millal on aktiivsem periood,» selgitas Andrias Tammistu. 

Tavaliselt võtab auto kättesaamine aega vaid kolm kuni viis päeva, sest Škodal on Eestis päris suur ladu.

Amserv Auto Tähe esinduse juhataja Marek Pärli sõnul võib ka Toyotade müügis täheldada väikest sesoonsust, aga üldjoontes on müük kuude kaupa üsna ühtlane. 

Üha rohkem hübriide

Kui rääkida Toyota menukaimatest mudelitest, siis ülikoolilinnas hoiab esikohta Avensis, teisena eelistatakse RAVi ja kolmandal kohal on Auris. 

Väga populaarseks on muutunud hübriidid. «Meil on hübriidid enamikul mudelitel olemas ja nende osakaal läheneb juba poolele,» sõnas Pärli. «Kuna hübriidil on palju eeliseid, siis on see muutunud väga nõutud mudeliks.» 

Seda, kes on Toyota tüüpiline ostja, on aga väga keeruline öelda. «Kindlasti pole Toyota kallis auto, meie hinnaklass on samas suurusjärgus kui Volkswagenil,» rääkis Pärli. «Seepärast ongi raske välja tuua, kes on meie klient – ta on nii noor kui vana, nii maalt kui linnast.» 

Et Toyota vaheladu asub Rootsis Malmös, siis võtab autode kättesaamine aega keskmiselt paar nädalat.

Pärli sõnul on Toyota järelturul üks paremini müüdavaid autosid ja kui võtta kogu Eesti müügiarvud, siis on Toyota meil enimmüüdud automark. 

Müügiedetabelis kolmandal kohal olevat Kiat müüb Tartus Autospirit. Ettevõtte tegevjuhi Meelis Villemsi sõnul mõjutab automüüki kõige rohkem üldine majandusseis. 

«Sõiduauto on ju ennekõike tarbeese. Aga teine sõidu­auto peres on rohkem juba luks­asi, mis viib raha majast välja,» selgitas ta. «Nii et kui on hea majandusseis ning pankadel ja liisingufirmadel on valmisolek raha välja anda, siis see mõjutab automüüki palju.» 

Pikk garantii

Kia trumbiks peab Villems väga pikka ehk seitsmeaastast garantii. Teiseks on auto ise viimastel aastatel muutunud väga innovaatiliseks ja seda pakutakse hea põhivarustusega. 

Kia müüduim mudel on juba teist generatsiooni järjest linnamaastur Sportage. «Eelmise Sportage'i tulekuga tegigi Kia tõsise läbimurde. Parematel aegadel oli meil Tartus üheksaprotsendiline turuosa, mis on väga suur, suurem kui Eestis keskmiselt,» sõnas Villems.

FOTO: Graafik: Artur Kuus, foto:Margus Ansu
Seotud lood
28.10.2017 31.10.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto