Sisukord
Uudised
Postimees
28.02.2020
Koroonaviirus jõudis Eestisse. See ei ole maailmalõpp! (13) Eesti Koroonaviirus jõudis Eestisse Riia kaudu Iraanist «Meil ei ole hädaolukorda ega kriisi – on oht» (2) Reisijatel tasub olla valmis lisakulutusteks Soome ja Rootsi peavad nakatumisriski väikeseks, Norra valmistub halvimaks Eesti sportlased Itaalias teadmata pikal pausil Merivälja jahisadama vaidluses kukub tähtaeg Katri Raigi suhtes ei alustatud kriminaalmenetlust Sajuses Lõuna-Eestis viibib teede lumest puhastamine Majandus Maitsesuitsu keelamine toob salakauba tagasi Liviko juht: Laua Viinal on eestlaste mandaat (5) Eestlaste sularaha hakkab ringlema läbi USA turvafirma Linnahalli rahastajad tahtsid ka Estonian Airi (1) Välismaa Soome ja Rootsi peavad nakatumisriski väikeseks, Norra valmistub halvimaks Tšetšeeni blogija pääses tapmiskatsest eluga Kesk-Inglismaa üle ujutatud, uus torm tulekul Kreeka protestides sai viga üle 60 inimese Austria näitab eeskuju kahe äärmuse valitsusega (1) Johnson ähvardab suvel kõnelused ELiga katki jätta Süüria opositsiooniväed vallutasid tagasi olulise linna Arvamus Kairi Kreegipuu: mesilase enesehinnangust sotsiaalteadlase pilguga (1) Juhtkiri: koroona koduõuel Margus Parts: kommunistid Central Parkis (8) Evald Übi: milleks meile miljonilinn Tallinn? (1) Andrei Kuzitškin: Vene topeltkodakondsus kui Kremli relv (1) Andrus Karnau: kingitus Tallinkile (1) Meie Eesti Aleksei Lotman: looduse hävitamine on enesetapjalik ja amoraalne Mihkel Kunnus: eetilised dilemmad ei kao keskkonnateadmiste kasvades Helle Mäemets: majanduskasvu muutuv mõte Kultuur Just neid lavastusi soovitavad eksperdid Enno Halleki elurõõm ja mängulisus Õõvastav õudusdraama Sport Eesti sportlased Itaalias teadmata pikal pausil Profipoksi eripära – igal külal on oma tšempion Tallinn Merivälja jahisadama vaidluses kukub tähtaeg Tartu Monica Rand ja Madis Lepajõe: kaks tegusat koalitsiooniaastat said läbi Kati Voomets: kuidas päriselt raha koguma hakata? Hiinalinna potipõllumeestele tuleb sel aastal kevad teisiti Tartlased panevad ka lähivaldade elanikud ringi väntama Meelelahutus Koomiks Sudoku

Näituse tänava valgusfoori seadistus võtab aega

2 min lugemist
Eile ei töötanud foor veel nii, nagu soovitud, ning lülitus tõkkepuu langedes vilkuvale kollasele režiimile. FOTO: Margus Ansu

Näituse ja Vaksali tänava ristmiku ümberprogrammeeritud foorisüsteem arvestab oma töös nüüdsest ka raudteeülesõidukoha tõkkepuu režiimi. Foori häälestamiseks kulub siiski veel kümmekond päeva.

Juba aasta tagasi valminud ning tänavu sügisel vaid mõne päeva töös olnud valgusfoor lülitati taas sisse eile hommikul. IB Foori tehnikajuht Ermo Soon ütles, et foorid on nüüdsest seotud raudteesüsteemiga. 

«Nende vahele tõmmati omaette kaabel ja nüüd on nii, et tõkkepuuinfo tuleb foorile ja foor saab sellele vastavalt tegutseda,» sõnas Soon. Foor on seadistatud nii, et rongi lähenedes ei teki ülekäigul enam liiklusohtlikke olukordi.

«Foor peaks töötama nii, et kui rong tuleb ja tõkkepuu läheb alla, siis antakse raudteelt tulijatele maksimaalne roheline tuli. See on kuni kuuskümmend sekundit ning selle aja jooksul peaksid kõik sõidukid jõudma raudteelt ära sõita,» selgitas Soon.

Ristmiku sujuvat toimimist mõjutavaid nüansse võib olla päris palju, nentis Ermo Soon.

Kui raudtee on sõidukitest puhas, jätkab foor tööd teise programmiga. «Kui tõkkepuud on all ja sealt autosid rohkem ei tule, antakse ka teisele suunale võimalus sõita ehk roheline tuli,» lisas ta.

Eile päeval ei töötanud valgusfoor siiski veel nii, nagu peab. Näiteks kui tõkkepuu laskus, lülitas foor ennast mitmel korral kollasele vilkuvale režiimile. Mõnel korral jäi kollane sootuks põlema või kadusid fooridest tuled üldse.

Läheb aega

«Siin oli üks tõrge ja tekkis probleem, aga me tegeleme sellega. Hommikuse tipptunni ajal toimis kõik laitmatult,» kinnitas Soon. «Praegu veel proovime ja vaatame, kuidas neid süsteeme omavahel toimima saada. Seadistamisele võiks minna kümme päeva, aga püüame muidugi võimalikult kiiresti klaariks saada.»

Soone sõnul on Eestis teisigi kohti, kus valgusfoor on seotud raudteega, näiteks Võrus, kuid iga süsteem on eriline. «See siin on piisavalt keeruline,» tõdes ta. 

Tehnikajuht nentis, et ristmiku sujuvat toimimist mõjutavaid nüansse võib olla päris palju.

Näiteks eile hommikul tekkis olukord, kus üks raudteelt tulnud auto suri täpselt valgusfoori ees välja. Samal hetkel läks tõkkepuu kinni. Soone sõnul oli see õppesõiduauto, mille uuesti käivitamine võttis aega. 

«Aga saba oli ju taga. Ja kuna teisel pool teed olid ka autod, siis pidid tagant tulijad lihtsalt raudteel ootama, sest neil puudus võimalus mööda sõita. Selliseid asju juhtub ja neid ei oska ette näha,» rääkis tehnikajuht.

Lähtuda tuleb eeskirjast

Autojuhtidele pani Ermo Soon aga südamele, et ülesõidu­kohal ja ristmikul tuleks lähtuda liikluseeskirjast. «Olen tähele pannud, et osa juhte jääb punase süttides ilusti tõkkepuu taha seisma. Osa aga sõidab rahulikult edasi ja jääb keset raudteed seisma,» kirjeldas ta. Liiklusseaduse järgi raudteel seisma jääda aga ei tohi.

«Kui pole võimalik üle sõita, peab jääma ootama. See on mõistlik teguviis,» tõdes tehnikajuht.

Samuti juhtub Soone sõnul tihti nii, et Näituse ja Vaksali ristmik sõidetakse suletud tõkkepuu ajal kinni. 

«Tõkkepuu taha mahub neli-viis autot, aga mõni juht arvab, et kui talle on roheline tuli, siis ta võib neile sappa sõita. Tegelikult jääb ta keset ristmikku seisma, kuna pole enam ruumi. Sellega pannakse aga igasugune liiklus kinni,» rääkis Soon. Ta viitas taas liikluseeskirjale, mis ütleb, et kui ei ole võimalik ristmikku ületada, ei tohiks ristmikule sõita.

Seotud lood
27.02.2020 28.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto