Sisukord
Uudised
Postimees
02.11.2017
Eesti ID-ehmatusest tõotab saada häving (43) Noormees kadus nagu vits vette Tuhanded uuendasid teenindustes Pikimad mees ja naine iga sentimeetrit ei loe Majandus POSTIMEHE INTERVJUU ELi eelarvepealik Oettinger: 2018 on viimane «normaalne» eelarve (2) Välismaa New York taastub rünnakust Islamiriik juhendab internetis, kuidas uskmatuid tappa KOHALIK VAADE. Poolat ootab ees valitsusremont Välismaa kasuperedes üles kasvanud liibanonlased otsivad juuri Soomlased otsivad saamidega lepitust Arvamus Mart Raudsaar: mis neil katalaanidel viga on? (3) Tuul Sepp: teadus ja looduskaitse – koostöö või vastasseis? Marti Aavik: psüühikahäiret ära tunda pole niisama lihtne (18) Juhtkiri: Eesti ID-tragöödia (17) Edasi 1969. aastal: filmid V. I. Leninist Lääne-Berliinis Kultuur Uusbergi lavastuses jääb katarsisest pisut puudu (1) Peeter Laurits: Kunst on ootamatute võimaluste mänguväljak Sport Vöimas publik ja vörratu võrkpallietendus Saaremaal ROK alustas Venemaa karistamisega. Legkovilt võeti olümpiakuld ära Ploomipuu teeb olümpiaajalugu. Protesti märgiks Reis Pardakaartidega skeemitamine Tallinna lennujaama poodides ehk kuidas võib kliendi maksuraha poe taskusse jõuda (2) Tartu Soobi epohh peab kohe lõppema Lapsed enam naljalt Kaagveres küla peal ringi ei hulgu Näituse tänava valgusfoori seadistus võtab aega Vallavanem jäi kohtus süüdi Vallamaja ees lehvib nüüd Tartu linna lipp Lõuna-Korea professor maalib Tartust mõtlemapaneva pildi (31) Abilinnapea kutsub debatile Uueturu pargi üle (3) Toivo Kabanen: riigi tegevusetus lõpetab soome kultuuriautonoomia (1) Inimhinged on läinud, nende põrmud ja kalmud jäid inimeste valda Teose avamisel lõhnas kunstimaja ees pitsa Meelelahutus Koomiks Sudoku

Näituse tänava valgusfoori seadistus võtab aega

2 min lugemist
Eile ei töötanud foor veel nii, nagu soovitud, ning lülitus tõkkepuu langedes vilkuvale kollasele režiimile. FOTO: Margus Ansu

Näituse ja Vaksali tänava ristmiku ümberprogrammeeritud foorisüsteem arvestab oma töös nüüdsest ka raudteeülesõidukoha tõkkepuu režiimi. Foori häälestamiseks kulub siiski veel kümmekond päeva.

Juba aasta tagasi valminud ning tänavu sügisel vaid mõne päeva töös olnud valgusfoor lülitati taas sisse eile hommikul. IB Foori tehnikajuht Ermo Soon ütles, et foorid on nüüdsest seotud raudteesüsteemiga. 

«Nende vahele tõmmati omaette kaabel ja nüüd on nii, et tõkkepuuinfo tuleb foorile ja foor saab sellele vastavalt tegutseda,» sõnas Soon. Foor on seadistatud nii, et rongi lähenedes ei teki ülekäigul enam liiklusohtlikke olukordi.

«Foor peaks töötama nii, et kui rong tuleb ja tõkkepuu läheb alla, siis antakse raudteelt tulijatele maksimaalne roheline tuli. See on kuni kuuskümmend sekundit ning selle aja jooksul peaksid kõik sõidukid jõudma raudteelt ära sõita,» selgitas Soon.

Ristmiku sujuvat toimimist mõjutavaid nüansse võib olla päris palju, nentis Ermo Soon.

Kui raudtee on sõidukitest puhas, jätkab foor tööd teise programmiga. «Kui tõkkepuud on all ja sealt autosid rohkem ei tule, antakse ka teisele suunale võimalus sõita ehk roheline tuli,» lisas ta.

Eile päeval ei töötanud valgusfoor siiski veel nii, nagu peab. Näiteks kui tõkkepuu laskus, lülitas foor ennast mitmel korral kollasele vilkuvale režiimile. Mõnel korral jäi kollane sootuks põlema või kadusid fooridest tuled üldse.

Läheb aega

«Siin oli üks tõrge ja tekkis probleem, aga me tegeleme sellega. Hommikuse tipptunni ajal toimis kõik laitmatult,» kinnitas Soon. «Praegu veel proovime ja vaatame, kuidas neid süsteeme omavahel toimima saada. Seadistamisele võiks minna kümme päeva, aga püüame muidugi võimalikult kiiresti klaariks saada.»

Soone sõnul on Eestis teisigi kohti, kus valgusfoor on seotud raudteega, näiteks Võrus, kuid iga süsteem on eriline. «See siin on piisavalt keeruline,» tõdes ta. 

Tehnikajuht nentis, et ristmiku sujuvat toimimist mõjutavaid nüansse võib olla päris palju.

Näiteks eile hommikul tekkis olukord, kus üks raudteelt tulnud auto suri täpselt valgusfoori ees välja. Samal hetkel läks tõkkepuu kinni. Soone sõnul oli see õppesõiduauto, mille uuesti käivitamine võttis aega. 

«Aga saba oli ju taga. Ja kuna teisel pool teed olid ka autod, siis pidid tagant tulijad lihtsalt raudteel ootama, sest neil puudus võimalus mööda sõita. Selliseid asju juhtub ja neid ei oska ette näha,» rääkis tehnikajuht.

Lähtuda tuleb eeskirjast

Autojuhtidele pani Ermo Soon aga südamele, et ülesõidu­kohal ja ristmikul tuleks lähtuda liikluseeskirjast. «Olen tähele pannud, et osa juhte jääb punase süttides ilusti tõkkepuu taha seisma. Osa aga sõidab rahulikult edasi ja jääb keset raudteed seisma,» kirjeldas ta. Liiklusseaduse järgi raudteel seisma jääda aga ei tohi.

«Kui pole võimalik üle sõita, peab jääma ootama. See on mõistlik teguviis,» tõdes tehnikajuht.

Samuti juhtub Soone sõnul tihti nii, et Näituse ja Vaksali ristmik sõidetakse suletud tõkkepuu ajal kinni. 

«Tõkkepuu taha mahub neli-viis autot, aga mõni juht arvab, et kui talle on roheline tuli, siis ta võib neile sappa sõita. Tegelikult jääb ta keset ristmikku seisma, kuna pole enam ruumi. Sellega pannakse aga igasugune liiklus kinni,» rääkis Soon. Ta viitas taas liikluseeskirjale, mis ütleb, et kui ei ole võimalik ristmikku ületada, ei tohiks ristmikule sõita.

Seotud lood
01.11.2017 03.11.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto