Sisukord
Majandus
Postimees
15.02.2020
Eesti Postimehel kaheksa kujundusauhinna kandidaati Eesti Rahva Muuseum muinsuskaitse alla (2) Kodu panti – rikkus paistab (5) Majandus Stockmann hakkab jalgu alla saama LHV päästis konkurendi aktsionärid plindrist Merko vähendab järsult dividende TS Laevad kavandab uue parvlaeva ostu, rahvas tahab silda (8) Välismaa Postimees Müncheni julgeolekukonverentsil: Vene rünnaku võimalust võetakse realistlikult (19) Renzi ja Di Maio lammutavad Itaalia valitsust (1) Aasias vahetati valentinipäevaõrnusi näomaski varjus Arvamus Juhtkiri: korralagedus taksonduses (2) Herman Kelomees: Kaja, nii ei saa rallit sõita! (8) Köidete kaupa vaimuvara Poliitilisest pärandist loobuja Ida-Aasia imemees Luba kartmatult kihutada (2) Kultuur Digikultuur. Digitaalse ajalookultuuri sünd (2) Sport Kas Evansi närv ja auto peavad vastu? Mart Soidro kolumn: vesine värk Oja ja Talihärm punktikohal Esimene Eesti mäesuusataja pääseb MK-sarja Saaremaa võrkpallurid teenisid matši täieliku tippklubiga Kliima Üheksa kliimamurrangut, mida tagasi pöörata ei saa (5) AK Soomeugrilase minapilt ja vallutaja pilk (2) Digikultuur. Digitaalse ajalookultuuri sünd (2) NÄDALA PLAAT: Lill ühes, nuga teises käes Aja auk. Laulame keha elektrilist Juurikas. Kiri Stenbocki majast Juurikas. Millest mõelda seksi ajal? Juurikas. Viimane veerg Arter Toomas Sulling: Osa soomlasi pidas seda häbiplekiks, et Soome inimene tuleb meile operatsioonile (7) Kuidas pimedad näeksid teatrit ja kurdid kuuleks laulupidu? Viimnepäev (2) Appi, huntide pealetung! Kas varsti lapsed neil hambus? (13) Roosa, pikajalgne Bob äratab südametunnistusi Antarktika 200 – värske peatükk Eesti mereajaloos ehk albatrossitiibadega suitsupääsukesed (1) Priit Pullerits: kus ja millega «Talve» film eksib? (5) Vastlasupp läheb aina rohelisemaks ja kergemaks (3) Pittsburgh – teras, ketšup ja Andy Warhol Otse silmapiirini ja siis paremale. Helsingi motomessist, ja mitte üksnes mootorratturitele Stiilne viis hulluks minna Meelelahutus Koomiks Sudoku

Eesti Energia bensiin jõuab viimaks autopaaki

2 min lugemist
Eesti Energia juht Hando Sutter. FOTO: Tairo Lutter

Eesti Energia bensiini puhastamise seade on parandanud õlitehastes toodetava põlevkivibensiini kvaliteeti. Seetõttu on seda nüüd hõlpsam müüa Hollandi sadamatesse, kust sellest valmistatakse paaki kallatav mootorikütus.

Põlevkivibensiin liigub põhiliselt Eesti Energia õlitehaste mahutipargist mööda raudteed Sillamäe sadamasse, kust tankerid viivad selle edasiseks töötlemiseks Hollandi sadamatesse (Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen), teatas ettevõte.

Sealsetes rafineerimistehastes tehakse põlevkivibensiinist näiteks mootorikütust, millega autod sõidavad. Puhast põlevkivibensiini autopaaki ei kallata, see vajab eelnevat töötlemist, selgitas Eesti Energia kommunikatsioonijuht Kaarel Kuusk.

Küsimuse peale, et kas põlevkivibensiinist ei võiks tulevikus hakata lausa Eestis mootorikütust tootma, vastas Kuusk, et see eeldab nafta rafineerimistehase ehitamist.

«Praegu asuvad lähimad asuvad Soomes ja Leedus. Eestisse rafineerimistehase rajamiseks on vaja suuremat tootmismahtu,» ütles ta, lisades, et praegu on mõistlikum toodangut puhastada teatud tasemeni ja edasi müüa.

«Ei saa aga välistada, et tulevikus, kui turg seda soodustab ja õlitoodang on suurem, rajame rafineerimistehase,» andis Kuusk lootust.

Möödunud aastal tootis Eesti Energia enda õlitehastes 43 825 tonni põlevkivibensiini, selle aasta esimese poole toodang ulatub aga juba 27 816 tonni.

Põlevkivibensiini kvaliteet on kõvasti paranenud

Hiljuti kasutusele võetud tehnoloogia abil puhastab Eesti Energia õlitehastes toodetava bensiini komponentidest, mis halvendavad selle kvaliteeti. Jutt käib merkaptaanidest ja väävelvesinikust.

«Väävelvesiniku suudame bensiinist praktiliselt täielikult eemaldada ja merkaptaanide hulka oluliselt vähendada. Nii paraneb oluliselt lõpptoote – põlevkivibensiini – kvaliteet,» ütles Enefit Energiatootmise juhatuse esimees Tõnu Aas.

Aas lisas, et uus ja kvaliteetsem toode peaks võimaldama põlevkivibensiini senisest laialdasemalt ja kasumlikumalt müüa. «Tähtis on ka see, et põlevkivibensiini puhastamisega ei kaasne täiendavat mõju ümbritsevale keskkonnale,» märkis ta.

Bensiini puhastusploki näol on tegemist projektiga, mis aitab Eesti Energia inseneride kogemuse ja kompetentsi abil põlevkivi potentsiaali võimalikult efektiivsel moel ära kasutada.

Bensiinifraktsiooni puhastamise tehnoloogia töötasid välja Eesti Energia insenerid ning ploki rajas Eesti Energia tütarettevõte Enefit Solutions koostöös õlitehaseid ja elektrijaamu koondava Enefit Energiatootmisega.

Seotud lood
14.02.2020 16.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto