Sisukord
Arvamus
Postimees
11.11.2017
Eesti Tiiu Aro - maine maksab ka midagi Kakupäev koos isadepäevaga Ajakirjanik läbipõlemisest: tahe on endine, aga rammu pole (6) Aivar Riisalu - väikse papi eest (4) Toetus Reformierakonnale üle kolme aasta kõrgeim (15) Depooravimid on paljudele kättesaamatud Riigikohus: riik peab katma teises omavalitsuses õppimise kulu Ministeerium vallandas EVR Cargo nõukogu esimehe Iidne vangitorn avatakse rahvale Majandus Jaan Tamm - uskumatu tähelend (4) Kuninganna Elizabeth II - offshore-eeskuju (2) Välismaa Läänemerel näeb pingelist Vene-NATO vastasseisu (4) Kuninganna Elizabeth II - offshore-eeskuju (2) Euroopa kohal hõljus radioaktiivne pilv Arvamus Priit Pullerits: miinipanijate pealetung (4) Juhtkiri: Kadri Simsoni rahapuu (16) Postimees 1999. aastal: Al Gore tõmbas president Meri kampaaniasse Margus Laidre: kaks minutit vihkamist (48) Tiiu Aro - maine maksab ka midagi Jaan Tamm - uskumatu tähelend (4) Aivar Riisalu - väikse papi eest (4) Kuninganna Elizabeth II - offshore-eeskuju (2) Ene Pajula: mammile meeldiks, kui vingumise energia kuluks ülesehitamisele (2) EKI keelekool: kas hoone saab tappa? Peeter Langovitsi tagasivaade: Saksamaal Eestit tutvustamas Kultuur Ene Pajula: mammile meeldiks, kui vingumise energia kuluks ülesehitamisele (2) EKI keelekool: kas hoone saab tappa? Sport M-Sport on Austraalias järjekordse saavutuse lävel Mart Soidro: Eesti teest ja mootorispordist (2) Nikita Baranov - Eesti keskkaitsebrändi eksportija Läänemere kaldalt NBA tähtedeks Tallinn Iidne vangitorn avatakse rahvale Tarbija Tarbija lühiuudised POSTIMEES PROOVIB JÄRELE: milline jalanõude niiskuskaitsevahend toimib, milline põrub? (1) AK 15 viisi kallim maha jätta Aja auk. Aeglane lõppmäng Miks me ootame Tants – mitte üksnes siin ja praegu: digitaalse revolutsiooni mõju Peidus pool Valik mitte sekkuda ja mitte kaasa tunda Margus Laidre: kaks minutit vihkamist (48) Peeter Langovitsi tagasivaade: Saksamaal Eestit tutvustamas Dimitri Kaljo: 50 aastat tagasi toimus teadusrevolutsioon, millest on ilminguid tänapäeva Eestiski Tükk kirjandust – tükk elu Arter President Kaljulaid pääses suurte naiste sekka. Kas põhjendatult? (1) Anett Kontaveit: telekast tundub tennis ikka jube lihtne Eestlased mandariinide maalt (1) Tõelise eestlase test (1) Teaduslabor taskus: enamik nutitelefone sisaldab kümneid andureid Filmiarvustus «Manifesto»: Kate Blanchetti kunstilised manifestid Kevin Spacey ilusa karjääri inetu lõpp (3) Jänes kapsast ei söö VIDEO: Kõige karmim rühmatrenn? Šnitslitest kuulsaim, Viini oma Tikkiv isa Lasnamäelt Jüri Kolk: suhtlemine, elu alus Toidukoha arvustus: R14 - selle hinna eest liiga keskmine Sõiduproov: Väike kelm Hyundai Kona Diivade tagasitulek! Meelelahutus Koomiks Sudoku

Juhtkiri: Kadri Simsoni rahapuu

2 min lugemist
Päeva karikatuur 11.11 FOTO: Karikatuur: Urmas Nemvalts

Napoleon on öelnud, et lõvi oinakarja eesotsas on parem kui oinas lõvide eesotsas. Eesti poliitika õnnetuseks on, et seal leidub palju juhuslikke inimesi, kel puuduvad oskused ja omadused riigikogus või kõrgetes riigiametites töötamiseks. See, kas majandusministeeriumi etteotsa on sattunud oinad või lõvid, on paraku ilmne. Urve Palo on korduvalt tõestanud, et ei sobi töökohale, millega kaasneb vastutus. Viimati tema põhjustatud segaduse tõttu, mis puudutab lairiba-internetiühenduse maapiirkondadesse viimist. Kadri Simson on põikpäiselt läbi surunud plaani investeerida 35 miljonit eurot vaguniärisse Venemaal, mis ekspertide arvates on umbes sama hea, kui Buratino mõte kaevata maasse kuldmünte, et kasvaks rahapuu.

Plaan võtta 35 miljonit eurot laenu, tellida Venemaa tehastelt tuhat konteiner-ja platvormvagunit ning anda need Venemaal, kus vaguneid ei jätku ning osa olemasolevatest kuulub mahakandmisele, rendile, on tundunud algusest peale kahtlane paljudele. Teiste hulgas ka riigifirma EVR Cargo nõukogu juhile Neeme Jõele, kes reedel ametist priiks sai. Jõega koostöö lõpetamise põhjuseks toodi, et tema ja ministeeriumi «käekiri» olla liialt erinev, samas on Jõgi avaldanud korduvalt Simsoni plaani eri aspektide suhtes skepsist.

EVR Cargo vagunidiili võib võrrelda maksumaksja rahaga kasiinosse minemisega, mida möödunud kümnendil harrastas kõige ehedamal kujul toonane kultuurkapitali juht. Venemaa ettearvamatul turul võiks oma rahaga spekuleerida ettevõtja, kes mõistab riski iseloomu ja mastaapi, mida ta endale võtab ning kes on valmis selle eest vastutama oma varaga. Kuid seda ei peaks tegema poliitikud ja riigiettevõtete juhid, kelle puhul on ette teada, et nemad ei vastuta millegi eest, kuna teavad suurepäraselt, et meie ühiskonnas pole kombeks selliseid asju meeles pidada. Näiteks Utah'd või Estonian Airi.

Kõik unustatakse lõpuks ära, kuna süüdlasi niikuinii ei ole, seniks võib aga Tallinna maksumaksja kulul välja antavas venekeelses parteilehes julgelt tuututada sellest, kuidas Keskerakonna ministrid eesotsas Jüri Ratasega rügavad kangelaslikult ööd ja päevad läbi tööd teha, et parandada majandussidemeid Venemaaga.

Nii üks kui ka teine räägib selget keelt väärtushinnangutest, mida need inimesed kannavad ja mis kuuluvad hoopis teise ajajärku. Nõukogude ajal oli riiklik ideoloogia selline, et kogu vara riigis on ühine ja seetõttu mitte kellegi oma, mis omakorda tähendas, et sellega võis vabalt ringi käia. Millegi eest eriti vastutama ei pidanud, kui mitte mõni keskusest initsieeritud juhuslik kampaania just parajasti üle suure maa ei uhanud. Kui selle perioodi külge klammerdutakse, siis ei saa paraku mingit tulevikku olla.

Seotud lood
10.11.2017 13.11.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto