Sisukord
Sport
Tänane leht
17.11.2017
Eesti Säästuikoon valimispäeva eelõhtul (12) Simsoni bussiplaanil napib tuge (1) Suri vanim eestlane Arved Tamm Duši all poisse pesnud karatetreener sai töötamise keelu Presidendivalimise uus kord annaks ohjad valimiskogule Jälle kolmekordne looduse ime Majandus Tallinna Sadama börsileminek teeb ajalugu (1) Teet Soormi värskeim intervjuu: Eesti töölisi ei saa orjarahvaks jätta (7) Välismaa Välismaa lühiuudised: 16.11.2017 FOTO: Politsei lisajõude majutanud laev lahkus Barcelona sadamast Põlissoomlaste toetus kahaneb Vaidlused ELi eelarve üle hoiavad Brüsselit ärkvel «Meil pole aega sõdadeks!» (35) Arvamus Henrik Roonemaa: ära osta, kui ei taha (3) Olaf Suuder: aidake eelarve täis juua! (24) Aarne Mäe: hädatapp Rakvere tapamajas (13) Juhtkiri: Keskerakond alandab oma partnereid (8) Postimees 1993. aastal: KGB kadunud dokumente pole valitsuse kätte jõudnud (1) Priit Pikamäe: kui kohtuotsus ei meeldi, ei sobi mistahes selgitus (3) Kultuur Flandria filmid tegelevad enamasti luuseritega (1) Sport 2018. aasta jalgpalli MMil ei näe ainsatki surmagruppi Arbeiterist saab Tallinna Kalevi peatreener Saaremaa võitis kodus põnevusetenduse Kommentaar: Team Haanja piinlik jonn (18) Tartu Vallad kaovad, vallajuhtide palgad kerkivad (2) Kunagine kirikaed peitis varauusaegset ühishauda Karupuuri kõrval oleva mõisaaida saatus takerdus haldusreformi Jüri Kõre: ei ole aega mesinädalateks! Sirje Toomla: paneks kingad kappi tagasi Kiri: lehti saab koristada ka säästlikult Satelliitsaatjaga noorte sookurgede ränne pakub tänavu taas põnevust Rongiliiklusega täidetud sajand Härra Selgroog hullutab oma trikkidega maailma Veemotoklubi ehitab tõsiselt kiiret paati Meelelahutus Koomiks Sudoku

Veemotoklubi ehitab tõsiselt kiiret paati

2 min lugemist
Hästi hoitud saladus. Üllar (esiplaanil) ja Henry Põvvati ning abiliste käe all valmib hirmkiire O-250 paat, millega peaks juba tuleval suvel hakkama mehetegusid tegema viiekordne OSY-400 klassi maailmameister Rasmus Haugasmägi. FOTO: Kristjan Teedema

Erinevalt mitmetest saali- ja väljakualadest, mida Tartus harrastab rohkearvuline sportlaskond suure publiku ees, tegutsevad veemotoristid Kvissentalis oma jõeäärses klubihoones vaikselt ja suurema kärata. Ent kui kätte jõuab võistlushooaeg, pole ühelgi teisel Emajõelinna spordiklubil tulemuste poolest midagi ligilähedastki vastu panna.

Kolm Euroopa meistri tiitlit ja kaks maailmameistri karikat – kas tõesti muutub kõik, millele veemotomehed oma käe külge panevad, kullaks?

Ilma tööta ei tule midagi, nentis veemotoklubi juht Üllar Põvvat. Veemotosportlastel pöörleb tuleva aasta hooaeg juba täistuuridel. Nimelt tuleb enne uut võistlushooaega saada valmis uhiuued paadid, neid proovida ja olla juba esimeses stardis tugevam kui kunagi varem.

Noored tulevad

Arendustöö ei katke hetkekski, sest konkurendid ei maga. «Mõnikord mõtleme, et oleme saanud valmis asja, millest enam paremat teha ei oska,» rääkis Põvvat. Kuid kohe saadakse uusi kogemusi ja paar aastat hiljem asuvad nad ehitama uusi, täiustatud paate.

Äsja lõppenud hooaega kokku võttes polnud Põvvatil oma klubi esindajatele midagi ette heita. Viktoria Soodla on kõigest mõne aastaga jõudnud GT-30 klassis tippu ja sel suvel tuli ta Euroopa meistriks.

Väga hea meel on treeneril ja klubijuhil sel suvel esimest korda täiskasvanute klassis startinud Stefan Arandi üle. Varem noorte GT-15 klassis nii Euroopa kui ka maailmameistriks tulnud ja mullu maailma parima noore veemotosportlase tiitliga pärjatud Arand pani end suvel proovile täiskasvanute paadiklassis – tuli, nägi ja võitis. GT-30 klassis jõudis ta kohe maailmameistritiitlile. Uuel hooajal hakkab Arand võistlema ka vormel 4 klassis.

Mõistagi ei saa mööda vaadata Rasmus Haugasmäest, kes tõi klubile taas nii Euroopa kui maailmameistritiitli. Põvvati sõnul on Haugasmägi võitnud järjepanu 26 võistlust, neist üheksa tiitlivõistlust. «Pole teada, et keegi oleks varem sama suutnud,» muheles treener.

Must nool

Paatidest on praegu Kvissentalis valmimas uus GT-30 alus Kärol Soodlale ja teine müügiks. Samuti vormel 4 teine mudel Stefan Arandile ning musta noolt meenutav vabaklassi O-250 Rasmus Haugasmäele. Selle viimase võistluskiirus peaks ulatuma 170 kilomeetrini tunnis.

«Kui tahad olla medalikonkurentsis, siis aeglasem ei saa olla,» nentis Põvvat.

Tõsi, viimati nimetatud paadi ehitamise hind on klubile kõrge. Mitte nii väga rahalises mõttes, vaid emotsionaalses plaanis. Nimelt tuli uute plaanide teoks tegemiseks võtta vastu raske otsus ja müüa maha kuldsete kirjadega must paat OSY-400, millega Rasmus Haugasmägi on tulnud viis korda järjest maailmameistriks. Konkurendid on sellel paadil kosjas käinud sellest ajast, kui sellega esimene tiitel võideti. Raskelt tulnud müügiotsus võimaldab aga ehitada nii O-250 paadi kui ka uue, pisut kergema ja loodetavasti ka kiirema OSY-400.

Vabaklassis on Haugasmägi viimastel aastatel samuti tasapisi võistelnud ja üldsegi mitte halvasti. «Ukrainlased pakkusid, et neil on paat, millega sõita, ja meil oli võistlustes väike tühimik,» rääkis Haugasmägi. Võõra paadiga õnnestus tal maailmakarikasarjas tulla üldarvestuses kuuendale kohale ja ühes sõidus oli ta koguni kolmas.

Uue paadiga seotud ootused on mõistagi kõrgemad, tunnistas Haugasmägi.

Seotud lood
16.11.2017 18.11.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto