Sisukord
Uudised
Postimees
20.02.2020
Osula tarkvarafirma vallutab Aafrika ja Ameerika (3) Eesti Noor hooldekoduelanik: meditsiin hoiab elus neid, kes kunagi elama ei hakka (22) Riigikogu uurib vesinikuenergeetikat (9) Seksuaalsuhe õpilasega viis õpetaja kohtu alla (11) Mälestades Eesti tanki nimega Külli Majandus Yandex.Taxi kavatseb jätkata tegevusloata Rimi muutis kilekotid tasuliseks kriitika ja konkurentide kiuste (4) Välismaa Bloomberg ostis koha USA presidendivalimistel (1) Vene aktivist pani seksiskandaaliga Macroni partei kõikuma Vene humanitaarteadused on rahastamisreeglite tõttu tupikseisus Arvamus Marek Strandberg: miljonilinn Tallinn (16) Andres Herkel: aga Venemaa valmistub sõjaks (32) Vilja Kiisler: ajuvabadus ei tähenda sõnavabadust (19) Juhtkiri: elukvaliteet ja surm (3) Aivar Pau: jagamismajanduse ämber (15) Meie Eesti Kadri Tammepuu: lahendusi perearstide nappusele (1) Asendusarstid päästavad päeva Kultuur Eesti kunst saab erakordse võimaluse (1) Eesti kaasaegsele kunstile on omane väga tugev eksperimentaalsus (1) Kui kirest kasvab katastroof Ühe soovi täitumine Sport Euroopa võrkpallijuhiks pürgiv Pevkur: mõnes suurriigis pole vollet sisuliselt olemas PM Skopjes ⟩ Korvpallifännid mäletavad hirmsat sauna, kuid usuvad nüüd võitu Tarbija Rimi muutis kilekotid tasuliseks kriitika ja konkurentide kiuste (4) Reis Somaalimaa – riik, mida pole olemas Maa Elu Nädala mõte: lapsed metsa (3) Arst maainimeste tervisest: ülekoormuse hind on tervise kadu või siitilmast enneaegne lahkumine Kaitsealuste maade riigile ostmise järjekord lüheneb jõudsalt Teadlane, kes kinkis meile magusama sõstra Palgitöö käsiraamat aitab kooliraha kokku hoida Halba ventilatsiooni saab parandada Mis toimub meie ilmaga? (1) Tatrapliinid lõhetartariga kodumaa sünnipäevaks Salatikasvataja püüab öösel rohkem pilku kui päeval (1) Olukord Peipsil: kõik teevad hirmsasti tööd, aga raha ei teeni keegi (4) Tartu Teatripublikut kimbutab parkimiskitsikus (2) Kuldsete tammelehtedega medali pälvinud päästja riputab vooliku varna Marja tänava kõnniteedel laiutavad autod Tartu ettevõtlusosakonna juhataja läheb pensionile Keskkonna­hoidlikkust järgides võib sattuda rohepesu ohvriks Triin Lellep salvestas Eestile mõeldes loitsulise video Meelelahutus Koomiks Sudoku

Idaringtee avamine on ukse ees

2 min lugemist
Idaringtee uuel lõigul Lammi tee ja Räpina maantee vahel on asfalt maha pandud ja jooned veetud. Liiklus algab homme. FOTO: Margus Ansu

Tartu idaringtee uuel lõigul on asfalt pandud ja joonedki maha veetud, nõnda et võib loota liikluse peatset avamist. Millisel kuupäeval ja mis kell see juhtub, võib selguda tuleval nädalal, lubas teefirma Tref projektijuht Guido Lents.

«Ma ei tahaks välja öelda, et liikluseks avamine on 1. detsembril, aga on vahemikus 1.–10. detsember,» ütles Lents. «Meie teeme tööd nii kaua, kui ilm lubab, ja nii kaua me liiklust sinna peale ei taha. Küll see talv ka lõpuks tuleb. Meil on vaja piirded ja märgid ära saada ning lambid põlema,» kirjeldas ta.

Soodne ilm

Et väljas on seni valitsenud peamiselt plusskraadid, on ehitaja saanud sügisest viimast võtta. Selge on, et päris valmis – nagu oli südasuvine optimistlik lootus – detsembriks teelõik ikkagi ei saa. Sõiduteel jääb panemata pealmine asfaldikiht, see vajaks hea tulemuse saamiseks soojemat ja kuivemat ilma. Ka haljastus ja mõned viimistlustööd jäävad mingis osas kevadesse. «Mis sa sellest sopast siin praegu ikka edasi-tagasi liigutad. Rehaga peab üle käima,» ütles Lents.

FOTO: Graafika: TPM

Kui linna poolt vaadata, on veel õhus mõned asjad, mis enne avamist peaks tehtud saama, selgitas linnamajanduse osakonna asejuhataja Andres Pool. Nii tuleks näiteks viaduktide piirded oma kohale asetada, samuti liiklusmärgid.

Tänavavalgustust täies mahus esialgu tööle ei saa panna. Mitte selle pärast, et seda valmis ehitada ei jõutaks, aga Elektrileviga on liitumine tegemata. Nõnda on Pooli sõnul lootus, et põlema hakkab iga kolmas lamp, rohkemaks ei ole voolu esialgu võtta.

Eile olid lambipostid veel kupliteta, aga neid hakatakse Lentsi sõnul täna külge monteerima. Ka kõrgele teepervele hakatakse täna piirdeid panema. «Seda pannakse umbes 200 meetrit päevas – kolme päeva töö,» märkis ta. 

Töösabasid on veel mitmes valdkonnas, aga seletus on lihtne: kui eelmine etapp on tegemata, ei saa järgmist alustada. Näiteks ei saa enne piiret panna, kui on tehtud teepeenar, seda ei saa jällegi teha enne, kui nõlv on tehtud. 

Lõpp kevadel

Muu hulgas võis eile idaringil näha, et kaugelt mitte kõigile kõnniteedele pole veel asfalti pandud. Sedagi tööd tehakse edasi ilmaoludest sõltudes. Pool märkis, et esimeses järjekorras võetakse ette need osad, kus inimestel on kindlasti käia vaja, näiteks Soojuse tee või siis Aiandi tee viadukti alt läbi minev tee.

«Kui osa kõnniteid jääb asfaldita, siis neid talvel ei hooldata. Lammi tee ääres eelmisel aastal üldse ei olnud kõnniteid, võib-olla elavad inimesed üle,» ütles Pool.

Lents rääkis, et mida rohkem praegu tehtud saab, seda lühemaks jääb kevadine tööde aeg, millega kaasneb ka uuel lõigul liikluse sulgemine. Seda võib vaja olla kuni kolmeks nädalaks. 

«Kindlasti on neid, keda kevadine sulgemine tugevasti häirib, aga selleks, et neid mitte traumeerida, neli kuud üldse mitte kellelgi sõita lasta ei tundu ka kuidagi loogiline,» sõnas Pool.

Lepingu järgi peab ehitaja idaringil tööd lõpetama tuleva aasta juulis.

Seotud lood
19.02.2020 20.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto