Sisukord
Uudised
Tänane leht
23.11.2017
Eesti Skandaalide pitser valitsuse esimese aastal (60) Ringkonnakohus mõistis tapmises süüdistatud politseiniku õigeks Ohtlikud grupid õhutavad Eesti koolilapsi vihale ja kättemaksule (2) Patsiendikindlustuse puudumine soodustab ravivigade peitmist ja varjamist Majandus Uber tunnistas üles üüratu andmelekke Uus maks tõstab ka piima ja leiva hinda (9) Välismaa ELi kaitsekoostöö vastu jäid iirlased ja Portugali kommunistid Laevameeskonnale tiksuvad viimased tunnid Kellele sangar, kellele süüdimõistetud roimar Singapur võitleb autorohkuse vastu karmide meetmetega Arvamus Vaido Padumäe: poodlemise tulevik Juku-Kalle Raid: aastase lapse kolm kangelasisa (1) Taavi Minnik: IRLi viimased päevad (9) Ahto Lobjakas: paradokside valitsus (12) Juhtkiri: istu, Jüri – mitterahuldav (9) Postimees 1931. aastal: piiritus olevat liiga kallis Kultuur «Õigluse liiga»: vaimuvaene ja lohakas lugu Flaami kino sürrealistlikud luuserid Rännak 1940. aastate maailma Jõulujazz toob Eestisse kümne riigi dzässitähed Sport Venemaalt võetud olümpiakuld kuulub nüüd Lätile Kommentaar: olukord enne korvpalli MM-valiksarja on mõõdukalt pessimistlik Eliitklubi peatreenerist saab lapsehoidja Uus peatreener Donaldas Kairys: olin Kalev/Cramo huvist meeldivalt üllatunud Tartu Patsiendikindlustuse puudumine soodustab ravivigade peitmist ja varjamist Valter Soosalu viisistab Betti Alverit Tartlastel tuleb tuubil täis busse kannatada vähemalt paar kuud (3) Opositsioon püüab ametist lahti kangutada vallavanem Soopi Noorte meeste loodud E-Sahver aitab kodu sügavkülmikutes ruumi säästa Ülehomme esietenduv «Hüljatud» räägib loo inimlikkusest ja empaatiast Peedu kool saab edaspidi elektrienergia päikeselt Volinikud proovisid keelata Laeva vallavanemal töötada Jõgeval Madis Lepajõe: kultuuripealinn ühendaks kõiki Vangerdused Tammekas teenivad laiemat eesmärki Meeleavaldus, mis võinuks uppuda verre Meelelahutus Koomiks Sudoku

Tartlastel tuleb tuubil täis busse kannatada vähemalt paar kuud

2 min lugemist
Tartu linnaliinibuss. FOTO: Kristjan Teedema

Sagenenud kaebused, et hommikuti on Tartu linnaliinibussid nii täis, et inimesed jäävad peatustes maha või vahel isegi minestavad ühissõidukis rahvasummas, on sundinud linnavalitsust otsima kiiremaid lahendusi kui loota uuest liinivõrgukavast.

Just tänaseks on plaanitud bussiettevõtte Sebe ja linnaametnike kohtumine, kus võib kooruda plaan, kuidas ja millise hinnaga probleemi murdma minnakse.

Kolmel liinil lisabussid

Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak ütles, et üks mõte oli, et hommikuti lisatakse 1., 4. ja 5. liini busside kahele ringile lisabuss. See tähendaks, et ei muudeta sõiduplaani, küll aga hakkaks üks buss sõitma ees ja teine selle järel. «Aga see on ainult üks mõte,» rõhutas Haak. «Teine valik on väikeste Maz-busside asendamine keskmise suurusega bussidega.»

Kust otsast ka ei vaataks, paistab «kiire lahendus» olevat ikkagi umbes paari kuu kaugusel.

Haak selgitas, et Sebe on teinud plaani ja sellel on ka hind, mida küll veel ei saa välja öelda. Ta lisas, et summa näib olevat realistlik – selline, millega linnaeelarve toime tuleks. «Aga muidugi on meil lisaraha vaja, see raha ei seisa nurgas. Juristid vaatasid ära, see mahub hankereeglite sisse,» lisas ta.

Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste ütles, et nad on valmis tooma liinile kaks lõõtsbussi, mis mahutavad normaalbussidest (nagu rohkesti kasutatavad Scania bussid) rohkem sõitjaid. See omakorda tähendab, et vabanevaid normaalbusse saab kasutada midibusside ehk väikeste Mazide asemel. «Kokku võttes peaks nii neli hommikust väljumist saama leevendust,» selgitas Kaljuste.

Novembri algul ütles Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja Martin Nelis sama teemat kommenteerides, et linn paneks küll suuremad bussid ja sagedamini sõitma, aga eelarve piir tuleb vastu, ja kuna linn on tellinud vedajalt kindla arvu liinikilomeetreid, tuleb selle piires tuleb toimetada.

Kiire lahendus

Toona peeti valguseks tunneli lõpus liinivõrgu analüüsi, mille valmimist on loota tuleva aasta mais. Ehk teisisõnu asus linn nüüd töötama kiirema lahenduse kallal.

Teisalt: kust otsast ka ei vaataks, paistab «kiire lahendus» olevat ikkagi umbes paari kuu kaugusel. Sebe võiks pruugitud «uued» lõõtsbussid liinile saada veebruariks. 

Haak ütles, et veel on tarvis põhjalikult kõik asjaolud läbi rääkida ning küsida, kui palju muudatus maksaks ja kas see oleks majanduslikult põhjendatud. Seejuures on oluline märkida, et suvel pole lisabusse vaja ja Sebe lepingu lõpuni on jäänud vaid poolteist aastat. 

«Tahame, et inimestel oleks bussides mugav ja nad ei istuks uuesti autorooli,» rõhutas Haak. «Tegelesime küsimusega juba tükk aega. Saan Sebe vaatenurgast ka aru: lepingu lõppedes on kõnealused bussid vanad – mis sa ikka nendega järelturul teed. Seega peab kõik klappima ka äriplaaniga.»

Kui plaan käiku läheb, tuleb bussid Eestisse tuua, kohendada ja punaseks ehk Tartu värvidesse kleepida. «Kõige varem saan ettepaneku linnavalitsusele teha reedel. Eks näis, kas nad siis otsustavad teisipäeval,» nentis Haak. 

Seotud lood
22.11.2017 24.11.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto