Sisukord
Eesti
Postimees
25.11.2017
Eesti Elmar Vaher usaldusest, naabritest ja traditsioonilise pere kaitsest (26) Seadusemuudatuse toonud pere ema pärjati tiitliga (12) Abilinnapead tutvusid tunneli projektiga Karude peod ühekorraga Andreas Lehmann - tabas K-punkti Alar Varrak - liiga hea südamega mees Välismaa Kardetud skandaali asemel lõppes tippkohtumine naeratustega Majandusteadlane näeb idapartnerite tulevikku süngetes toonides Liibüast on saanud seadusetu orjarannik (21) Ratas ja Mikser: idapartnerlus pole laienemispoliitika Christian Lindner - Saksamaa poliitkaosesse kukutanud liberaal Arvamus Postimees 1995. aastal: kallis viiul ununes auto katusele ja kadus Mihhail Lotman: lihtne riik (49) Eero Epner: meie ja riik (22) Juhtkiri: õppetund, mis tuli Albaaniast (1) Marti Aavik: vandenõu viina ja õllega (2) Daniel James Colli veste: miks ma siin olen? (10) EKI keelekool: riik ja rikkus Kultuur Daniel James Colli veste: miks ma siin olen? (10) Eero Epner: meie ja riik (22) EKI keelekool: riik ja rikkus Sport Mart Soidro: kui vaim on väeti, kas keha on terve? Äkki lõppeb jõud õlgade juures ära? (2) Mart Seim on kõva, konkurendid ülikõvad Iisrael sai USA toel Eestist jagu (1) Tarbija Must reede on haaranud ka Eesti (1) Kuidas erineb vinguandur suitsuandurist? (1) AK Mitu luuletust mahub vabariigi juubelisse? Vikerkaar loeb. Uus vana Eesti ajalugu Väärikas kingitus vabariigi sünnipäevaks Lydia Koidula igavene taastulek (3) Üks karikatuur võib öelda rohkem kui sada uudist (3) Matti Maasikas: ametnik – riigi juht, kaval kammerhärra või tölp sulane? (7) Peeter Langovitsi tagasivaade: kaitseväe hea maine nimel (1) Andres Adamson: Maanõukogu suveräänsuskuulutusest iseseisvusdeklaratsioonini (2) Arter VIDEO: Hei, maakas, sa oled moes! Elina Reinold: kõike, mis kirja pandud, ei saa võtta tõe pähe Neljarattaline versus neljajalgne ehk Kuidas Newton Nissanit katsetas Justin Petrone: november nagu unenägu (1) Juudi köögi noodid Matkaja raske elu läheb tasapisi kergemaks Kanepi ja Kontaveit - kütkestav kahevõitlus Estraadilauljast hotellihaldjaks Moskva talent tuli uude koju. Eestisse Kaks head põhjust: Volkswagen T-Roc ja Polo sihivad oma klassi tippu VIDEO: Topeltlõug? Dogipõsed? Näovõimlemine pühib need minema Meelelahutus Koomiks Sudoku

Abilinnapead tutvusid tunneli projektiga

2 min lugemist
Peter Vesterbacka FOTO: SCANPIX

Tallinna-Helsingi tunneliprojekti juht, tuntud mobiilimängu Angry Birdsi looja Peter Vesterbacka tutvustas värsketele Tallinna abilinnapeadele Züleyxa Izmailovale ja Aivar Riisalule kaht linna ühendavat hiigelprojekti, mille ehitamisega võiks alustada juba paari aasta pärast. 

Vesterbacka soovib rajada Tallinna ja Helsingit ühendava merealuse tunneli erasektori rahaga. Tunneli maksumus on hinnanguliselt 15 miljardit eurot, milleks Vesterbacka ei otsi maksuraha Soome või Eesti riigilt ega Euroopa Liidult, vaid tegemist on eraprojektiga. Tema projekti järgi võiks ehitus alata juba lähiaastatel.

Mees oli kohtumisele kaasa võtnud ka Shanghai inseneribüroode ja teadusasutuste esindajad. Abilinnapea Aivar Riisalu leidis, et selle projekti puhul on heaks uudiseks, et see ei ole mitte mingis mõttes seotud Rail Balticu tulekuga.

Riisalu sõnul on tegu täielikult iseseiseva projektiga, mis põhineb erakapitalil ja investoritel ning kuhu on kaasatud maailmatasemel insenerid. «Projekti teeb atraktiivseks see, et sellega saaks huvi korral alustada juba peagi, samuti meeldib mulle eesmärk – sulandada kaks põhjamaa pealinna üheks kaksiklinnaks, millest on ka varem juttu olnud. Ühine äri- ja kultuuriruum tõmbaks ligi ka uusi investeeringuid,» märkis Riisalu.

Abilinnapea Züleyxa Izmailova sõnul on kaksiklinn visioonina juba aastaid nii Tallinna kui ka Helsingi linnarahvast lummanud. «Kõikidest tunneli projektidest on Peter Vesterbacka poolt presenteeritud projekt mulle kui rohelisele kõige vastuvõetavam,» tõdes Izmailova. «See, et tunneilt saab rajada ka ilma Eestimaad lõhkuva uue Rail Balticu trassita ja et see ennast nii ka ära tasub, on igati positiivne uudis.»

Tallinna ja Helsingi vahelise tunneli rajamist ja tasuvusuuringuid tehakse Eesti ja Soome eri ametite ning Helsingi ja Tallinna linna ühise projekti «FinEst» Link raames. Projektiga uuritakse, millised võiksid olla pikaajalised arengud Tallinna ja Helsingi vahel, mis aitaksid murekohti vähendada.

Projekti käigus analüüsitakse, kas merealuse raudteetunneli ehitamine kahe linna vahele on tasuv ning kas praegu toimiv praamiühendus on piisav. Tunnel ühendaks omavahel kahe riigi pealinnad ja tänu Rail Balticule oleks see ka osa ühtsest Euroopa Liidu transpordivõrgustikust.

Seotud lood
24.11.2017 27.11.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto