Abilinnapead tutvusid tunneli projektiga

Peter Vesterbacka FOTO: SCANPIX

Tallinna-Helsingi tunneliprojekti juht, tuntud mobiilimängu Angry Birdsi looja Peter Vesterbacka tutvustas värsketele Tallinna abilinnapeadele Züleyxa Izmailovale ja Aivar Riisalule kaht linna ühendavat hiigelprojekti, mille ehitamisega võiks alustada juba paari aasta pärast. 

Vesterbacka soovib rajada Tallinna ja Helsingit ühendava merealuse tunneli erasektori rahaga. Tunneli maksumus on hinnanguliselt 15 miljardit eurot, milleks Vesterbacka ei otsi maksuraha Soome või Eesti riigilt ega Euroopa Liidult, vaid tegemist on eraprojektiga. Tema projekti järgi võiks ehitus alata juba lähiaastatel.

Mees oli kohtumisele kaasa võtnud ka Shanghai inseneribüroode ja teadusasutuste esindajad. Abilinnapea Aivar Riisalu leidis, et selle projekti puhul on heaks uudiseks, et see ei ole mitte mingis mõttes seotud Rail Balticu tulekuga.

Riisalu sõnul on tegu täielikult iseseiseva projektiga, mis põhineb erakapitalil ja investoritel ning kuhu on kaasatud maailmatasemel insenerid. «Projekti teeb atraktiivseks see, et sellega saaks huvi korral alustada juba peagi, samuti meeldib mulle eesmärk – sulandada kaks põhjamaa pealinna üheks kaksiklinnaks, millest on ka varem juttu olnud. Ühine äri- ja kultuuriruum tõmbaks ligi ka uusi investeeringuid,» märkis Riisalu.

Abilinnapea Züleyxa Izmailova sõnul on kaksiklinn visioonina juba aastaid nii Tallinna kui ka Helsingi linnarahvast lummanud. «Kõikidest tunneli projektidest on Peter Vesterbacka poolt presenteeritud projekt mulle kui rohelisele kõige vastuvõetavam,» tõdes Izmailova. «See, et tunneilt saab rajada ka ilma Eestimaad lõhkuva uue Rail Balticu trassita ja et see ennast nii ka ära tasub, on igati positiivne uudis.»

Tallinna ja Helsingi vahelise tunneli rajamist ja tasuvusuuringuid tehakse Eesti ja Soome eri ametite ning Helsingi ja Tallinna linna ühise projekti «FinEst» Link raames. Projektiga uuritakse, millised võiksid olla pikaajalised arengud Tallinna ja Helsingi vahel, mis aitaksid murekohti vähendada.

Projekti käigus analüüsitakse, kas merealuse raudteetunneli ehitamine kahe linna vahele on tasuv ning kas praegu toimiv praamiühendus on piisav. Tunnel ühendaks omavahel kahe riigi pealinnad ja tänu Rail Balticule oleks see ka osa ühtsest Euroopa Liidu transpordivõrgustikust.

24.11.2017 27.11.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto