Sisukord
Eesti
Postimees
22.02.2020
Linda Raunet ja Eesti Vabariik – 102 aastat ühiseid mälestusi Eesti Viljandi valmistub võõrustama presidendi pidu (1) Süda läheb soojaks ja hingele pai – pannakse tähele Mida teha vabariigi aastapäeval? Majandus Põhjamaade pankade veri hakkas viimaks hüübima Välismaa «Ihne nelik» keeldus kriipsugi taandumast (24) Kolmejalgsed vallandasid liiklusraevu (11) Liibüas evakueeriti sõja jalust mitu tuhat kaamelit Arvamus Juhtkiri: viinarindel muutustega (3) Evelyn Kaldoja: valgustav lobiabsurd (1) Õlitööstuse eestkõneleja (3) Sipsik elab veel! Läti ema eksirännakud Esitus, mis tõi pisara silma Kertu Birgit Anton: kliimapööret ei tehta meie eest ära (15) Kultuur ELBERT TUGANOV 100 ⟩ Filmiarhitekt, kes ehitas Eesti animatsioonikiriku Loosiõnn innustas rahvariideid uurima Sport Eesti mehed vollemaailma absoluutses tipus Taavi Libe: kuidas tuua inimesed video­mängude abil spordi juurde? EAL nõuab Rally Estonia korraldamise eest meeletut summat Kriisk: presidendiamet oleks minu olümpia Soomlase ajastu start jahmatas isegi suuri optimiste Kliima Pehme talv paneb rannad uut tasakaalu otsima Merendus Hiina viirus muserdab maailma laevandust AK Tehnoloogiagigantide uue põlvkonna juhid Liiga hilja ja poolikult tehtud otsus Ukraina ekspert: «Ilma Venemaa otsese sekkumiseta oleks see sõda varsti läbi» (3) Hasso Krull: maa, rahvas ja riik (15) VIDEO ⟩ Kunst sinu ümber. Dokumentaalne poeet Kristina Norman ELBERT TUGANOV 100 ⟩ Filmiarhitekt, kes ehitas Eesti animatsioonikiriku Kus poliitik ees, seal bandiidid taga Nädala plaat. Nagu seest külm juustuburger Nädala plaat. Ruttab aeglaselt keset üksildasi masse Kutse presidendi vastuvõtule Juurikas. Eesti tänab Arter Depressiooni põrgust pääsenud Liis Velsker: mõtlesin, et paneks kogu raha selle alla, et lihtsalt ennast hävitada Käputäis Eesti «kurjategijaid» Siberi kolkas... Viirusest ohtlikum (4) Kaitsja, kes võib mõnikord osutuda tapjaks VIDEO. Mägine Itaalia: hirmud, viirastused ja maagia Ei karjet, ei kõmakat, matkaja lihtsalt kadus teelt Ekstreem-Sipsiku seiklused Umbe hää süük!* Arter otsis võrumaist pidupäevamaitset Loosiõnn innustas rahvariideid uurima Superstaar Anne Veski: «Paabulinnuks ei pea saama!» (1) Kodune helisüsteem 10 000 euro eest. Eestis loodud Audese tippkõlarid valmivad kuulmise järgi (5) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Prisma jõulureklaam tembeldab raamatute kinkimise igavaks

2 min lugemist
Prisma reklaam. FOTO: Lugeja foto.

Prisma Peremarketi jõulureklaamis tembeldatakse raamatute kinkimine igavaks, sotsiaalmeedias tekitab selline raamatuvastasus aga pahameelt ning on algatatud vastukampaania «Jälle raamat».

Prisma jõulureklaamilt vaatab vastu pettunud näoga väike poiss, reklaami juurde on kirjutatud tekst: «Jälle raamat? Laiema valiku kingiideid leiad Prismast!» Sarnased pettunud näod on ka sokkide, tasside ja küünalde peale.

Pahameel reklaami vastu levib ka sotsiaalmeedias, kus inimestes tekitab hämmingut tõsiasi, et raamatut peetakse igavaks ja kulunud jõulukingituseks. «Mu enda raamat läheb just paari päeva pärast Prismasse müüki, ei tundu just väga julgustav,» kommenteeris kalamburist ja kirjanik Keiti Vilms.

Vastukaaluks on tehtud Facebookis lehekülg «Jälle raamat!», kus kutsutakse inimesi üles postitama pilte õnnelikest lastest koos raamatutega.

«Peame sellist kampaaniat läbimõtlematuks ja halvustavaks. Vastukaaluks sellele oleme teinud Facebookis külje «Jälle raamat!», kuhu saab üles laadida pilte lastest koos mõne neile meeldiva raamatu pildiga. Kutsume osalema nii peresid, lasteaedu, koole, raamatukogusid kui ka kõiki teisi. Näitame, et raamatud pakuvad rõõmu, mitte ei kurvasta,» kirjutas vastukampaania algatanud kirjastaja Tauno Vahter.

Prisma turundusjuhi Reigo Rahumäe sõnul on jõulukampaania eesmärk pöörata tähelepanu sellele, et kauplustest saab häid kingiideid, millega oma lähedasi üllatada – valida saab lausa 60 000 toote vahel. «Kui läbimõeldud kingi tegemisel osutub valituks hea raamat või vahvad sokid, mis saajale rõõmu pakuvad, on see ainult positiivne,» leidis ta.

Pahameelt tekitanud kampaania sündis koostöös reklaamiagentuuriga Imagine ning tagasiside on tulnud peamiselt sotsiaalmeediast, kus erilise tule alla on sattunud raamatute pihta käiv reklaam.

«Soovitaksin suhtuda kampaaniasse huumoriga ja mõnusa eneseirooniaga. Ilmselgelt on iga reklaami eesmärk tähelepanu tõmmata ja meediamürast silma paista. Hea kampaania puhul tõstatub ka arutelu käsitletud teema osas. Nagu näha, siis on see kampaania oma eesmärgi täitnud – tõmmanud tähelepanu ja pannud inimesed arutlema, milliseid kingitusi sel aastal oma lähedastele teha. Ja otse loomulikult soovime kõikidele originaalseid ja üllatavaid kingiideid,» selgitas Rahumäe.

Prisma reklaamiagentuuri Imagine loovjuht Sven Luka sõnul sündis idee reklaamiidee meeskonna enda isiklikust kogemusest, kus arutelu käigus kerkisid esile jõulukingitused, mida on kõik meeskonna liikmed ise korduvalt kingituseks saanud.

«Sealt kasvas idee edasi kingiklišeedele ja soovile anda inimestele vihjeid, et sel aastal võiks jõulukuuse alla otsida ka midagi muud kui n-ö traditsioonilisi kinke. Kampaania sõnumiks valisime neli erinevat kingiklišeed Jälle küünal? Jälle sokid? Jälle tass? Jälle raamat?,» selgitas ta reklaami sünni tagamaid.

Seotud lood
21.02.2020 22.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto