Sisukord
Kultuur
Postimees
27.12.2017
Eesti Rektori ootamatu surm tõi Tartu Ülikooli leina ja keeruka olukorra Leonhard ja Erich säilitavad Krimmis Eesti ajalugu IN MEMORIAM. Tartu Ülikooli rektor professor Volli Kalm (10. veebruar 1953 – 23. detsember 2017) Majandus POSTIMEHE REPORTAAŽ: Eesti Energia rohelise energia inimestel käed sügelevad POSTIMEHE INTERVJUU Võtta inimestelt ära säästmiskohustus on vastutustundetu (36) Välismaa Venemaa õõnestab ideedega (1) Venevaenulikud, aga Kremlile kasulikud (1) Lõhestatud jõud (1) Mis Venemaad äärmuslaste juures võlub? (3) Side vasakäärmuslaste ja separatistidega Ukraina on oluline küsimus Kreml kasutab nii santaaži kui ka egode silitamist (16) KOHALIK VAADE. Mehhikos kuuluvad tänavad surnutele Arvamus Triin Vihalemm: kanalit keelates tuleb midagi asemele luua (38) Tiina Kaukvere: mõttetu saast, mida sa kindlasti lugema ei peaks (20) Karmo Tüür: Putini paremad sõbrad (1) Edasi 1979. aastal: nahakombinaadis seati saadikukandidaadiks Indrek Toome Evelyn Kaldoja: uus Ulster (2) Kultuur Omar Abusaada: Kõige raskem on, et ma ei saa töötada Süürias (2) «Hea kirjandus peaks piire ületama kogu aeg, igal ajastul» (4) Sport Spordiaasta Tähed 2017: mida vajab Novosjolov Tänaku alistamiseks? Warriors murdis Cavaliersi Otepää MK-etapi saatus selgub homme Kodu Algav kinnisvara-aasta nihutab kraanad Tallinnast välja väikelinnadesse Tartu Tartu leinab Eili Arula: lumehelbeke jäi Jõgevale ligi viisteist aastat hiljaks Meelelahutus Koomiks Sudoku

Omar Abusaada: Kõige raskem on, et ma ei saa töötada Süürias

8 min lugemist
Omar Abusaada FOTO: Isabelle Meister

Osaliselt endiselt Damaskuses elav Omar Abusaada on praegu tuntuim süüria teatrilavastaja maailmas. Tema töid saab näha Avignonis ja New Yorgis, Londonis ja Tokyos. Aga mitte Damaskuses. Seni viimane lavastus «Iphigeneia» esietendus sügisel äsja kunstilist juhti vahetanud Berliini Volksbühnes. Omar Abusaadaga vestles Teater NO99 dramaturg Laur Kaunissaare.

Tellijale Tellijale

-Milline on süüria teatritraditsioon?

19. sajandil käisid mõned inimesed Süüriast, Iraanist ja mujalt Lähis-Idast Prantsusmaal ja Itaalias teatrit vaatamas ning naasid koju ideega teha nüüdisaegseid lavastusi ka oma kodumaal. Nii see Euroopa mõjudega teater algas ja sestap ei olegi Süürias mingit erilist teatritraditsiooni. Kõik sõltub konkreetsest kunstnikust. Minu tööd võivad olla kolleegide omadest väga erinevad ja sarnaneda rohkem mõne kunstniku loominguga kuskil hoopis teises maailma otsas.  Peamine, mis süüria teatrit ühendab, on keel.

23.12.2017 28.12.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto