Sisukord
Juhtkiri
Postimees
04.01.2018
Eesti Prokuratuuri tiibade kallale ei minda Keda näidati vene valijale tegelikult? (50) Majandus Vitsur: hariduses on veel väga palju ära teha (3) Ettevõtjad ootavad ajaloo parimat aastat (2) Välismaa Facebooki mõjul on paljude afgaanide sünnipäev 1. jaanuaril Välismaa lühiuudised 04.01.2018 Trump ähvardab jätta Palestiina rahata Mediazona peatoimetaja: Venemaal on palju Putini süsteemi suhtes rahulolematuid inimesi (2) Arvamus Erkki Bahovski: Isaac Newton ja Eesti (3) Priit Pullerits: valed rääkijad (9) Lugeja kiri: jätke Kaljulaid juba rahule! (66) Toomas Kiho: kas Eesti jääb Eestiks? Saja-aastase riigi kolm rinnet (68) Postimees 1931. aastal: tüdruk lavastas veretöö Lugeja kiri: kokku kirjutamisest ja lahkukirjutamisest (4) Toomas Tamsar: tööjõupuudus – silmad pärani kinni (83) Juhtkiri: selget juttu, peaminister! (10) Kultuur Undruk, kuub ja rahvuskuvand (5) Eesti kirjanik, õpi end müüma Sport Jalgpalli liidu juhatuse liige sai süüdistuse Mourinho arvustas Scholesi Flora treenerivalik näib langevat Jürgen Hennile Tour de Ski muutus eluohtlikuks Viplala Šveitsi väravas tinistas Eesti ära Galerii ja video: Kanepil libises hiilgav võit napilt käest (2) Tartu Vabadussõjas langenud jäävad mälestuspäeval tähelepanuta (2) Aina rohkem abielluvad verinoored ning lastega paarid Lennujaam võitis reisijaid juurde, Finnair pisut kaotas Traagiliste õnnetuste taga püsib lootus, et neid jääb iga aastaga vähemaks Tabiverre kerkib üle valla haridustempel (1) Loomemajanduskeskuses kaitsti 15 äriplaani Isiklik teekond publikuga Kaido Tamberg: vald ei sea elanikke ohtu Madis Ess ja Fred Koppel: aastalõpu rahasadu Elva vallavolikogus (2) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Juhtkiri: selget juttu, peaminister!

2 min lugemist
Kes teeb keskerakonna poliitikuid? FOTO: Karikatuur: Urmas Nemvalts

Keskerakonna esimehel, peaminister Jüri Ratasel on aeg hakata andma selgeid vastuseid Tallinna maksumaksja raha eest telekanalis Pervõi Baltiiski Kanal (PBK) näidatavate saadete kohta.

Kõlab uskumatult, et erakonna esimees ei teadvat eriti midagi selle koostöö sisust, millel ometi on oluline mõju tema erakonna valimistulemustele ehk sellele, kuidas Keskerakond oma võimu üles ehitab. Katsuge kujutleda autojuhti, kes väidab, et ta ei tea, kus asub tema autos gaasipedaal.

Tänasest lehest saate lugeda analüüsi nende PBK saadete kohta, mille eest teadaolevalt maksab Tallinna linnavalitsus kõigi maksumaksjate raha eest. Tulemus on selge. Tegu on keskerakondlike propagandasaadetega.

Suurim «telestaar» oli neis saadetes enne oktoobris toimunud kohalike volikogude valimisi Mihhail Kõlvart, kes tõi ka Keskerakonnale kõige rohkem hääli (24 668 häält, kaheksa kvooti). Siit võite edasi mõelda, kas Keskerakond oleks ilma nende propagandasaadeteta saanud Tallinna volikogus enamust.

Milline on nende telesaadete mõju valimistulemustele? Nendel KOVi valimistel nägime kahte tulemust, mis osutavad sellele. Edgar Savisaar kaotas oma varasema toetuse. Mihhail Kõlvart aga võitis. Seejuures on viimane öelnud Eesti Ekspressile (vt Mikk Salu «Keskerakond lõi uue Savisaare», EE 18.10.2017), et ta ei teinud üldse ukselt uksele kampaaniat ja tänavakampaanias osales mõnel korral.

Kui kaalukaks enda huvidele peab Keskerakond PBK saadete olemasolu, osutab see, millise jäikusega keelduvad nende poliitikud neist loobumast ning millise järjekindlusega keerutab selgete vastuste andmisest kõrvale Jüri Ratas. Praegune peaminister Ratas väidab, et ta pole neid saateid jälginud ega teadvat, mida seal räägitakse. Meie teame ja ootame Eesti vabariigi peaministrile kohaseid vastuseid, mitte erakondlikku häma.

On püütud väita, et tegu on inimeste informeerimisega. Selle juures on ilmselgelt tahtlikult segi aetud kaks teemat. Sellele segiajamisele osutas teiste hulgas Eesti venekeelset meediamaastikku väga hästi tundev ajakirjanik Pavel Ivanov (vt ««Imede põld» ja muu keelatud vili», PM 20.12.2017). Need kolm saadet pole ei vaba ajakirjandus ega ka neutraalne inimeste teavitamine.

On põhjust arutleda täiesti eraldi, kas mitmesuguste riiklike sotsiaalkampaaniate reklaamide (ostke suitsuandur vmt) näitamiseks on mõistlik osta eetriaega Kremli propagandat edastavatelt kanalitelt või mitte. Turundustarkus ütleb muidugi, et reklaamida tuleb kanalites, mida inimesed juba vaatavad. Kaalukatele argumentidele ka reklaamide ostmise vastu on teiste hulgas osutanud ühiskonnateadlane ja sotsiaaldemokraatlik poliitik Marju Lauristin.

«Suitsuandur» ei saa kindlasti olla õigustus keskerakondlikule propagandale, sest neis saadetes teadaolevalt suitsuanduritest jmt lihtsalt ei räägita.

Seotud lood
03.01.2018 05.01.2018
EELMINE
JÄRGMINE
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto