Sisukord
Juhtkiri
Postimees
17.02.2020
Toetuste arestimine külvas abivajajates segadust (7) Eesti Apteegireformi ilmselt enam ei väära (1) Soome meri andis välja pool aastat kadunud pärnaka (1) Valvekaamera õppesõiduautosse? Pigem mitte (2) Aevastamishooaeg varsti käes Majandus Eripärased hotellid raputavad Tallinna (1) Jahenev tööturg vähendab nõudlust töökäte järele 2500 ühendust taotlevad tuludeklareerijate annetusi Välismaa Karmid piirangud näivad pidurdavat viiruse levikut Hiinas Kaljulaid: Euroopa peaks suutma rohkem ise hakkama saada Tosin sõjandustrendi: mida ütleb maailma kohta raport «World Military Balance 2020»? Põhilise julgeolekumurena jäid Müncheni konverentsil kõlama Hiina ja Liibüa Arvamus Juhtkiri: läänetuse lainetus (9) Toomas Toomsalu: sääsereis ja surmakutsar Mart Raudsaar: sõnavabadus ei tähenda ajuvabadust (10) Madis Somelar: minister peaks õpetajatega arvestama Kristjan Vassil: kliinikum vajab muutusi Kultuur Svetlana Aleksijevitš: kirjutamisel juhindun vaistust Anu Raua kunstiteos kroonib Tartu rahu lepingut Elutoasõbralikuks tehtud õuduslugu Sport Taas maailmarekordit nihutanud Duplantis: kavatsen tulevikuski piire kompida Guardiola-ajastu lõpp Manchester Citys? PM ROOTSIS ⟩ Evans näitas, et MM-tiitel on tänavu väga lahtine Loginov jäi norralaste hammaste vahele Vana rekordi alistanud Nazarov: ma ei oodanud sellist aega Tartu Kümmekond entusiasti läbis pika Tartu maratoni raja joostes Laest kukkunud krohvilahmakas sundis spordisaali sulgema Linn tahab nõudeid äpitaksodele karmistada Vehkleja Julia Beljajeva kella ei vaata Romantiline ja suviselt muretu «Talve» Meelelahutus Koomiks Sudoku

Juhtkiri: selget juttu, peaminister!

2 min lugemist
Kes teeb keskerakonna poliitikuid? FOTO: Karikatuur: Urmas Nemvalts

Keskerakonna esimehel, peaminister Jüri Ratasel on aeg hakata andma selgeid vastuseid Tallinna maksumaksja raha eest telekanalis Pervõi Baltiiski Kanal (PBK) näidatavate saadete kohta.

Kõlab uskumatult, et erakonna esimees ei teadvat eriti midagi selle koostöö sisust, millel ometi on oluline mõju tema erakonna valimistulemustele ehk sellele, kuidas Keskerakond oma võimu üles ehitab. Katsuge kujutleda autojuhti, kes väidab, et ta ei tea, kus asub tema autos gaasipedaal.

Tänasest lehest saate lugeda analüüsi nende PBK saadete kohta, mille eest teadaolevalt maksab Tallinna linnavalitsus kõigi maksumaksjate raha eest. Tulemus on selge. Tegu on keskerakondlike propagandasaadetega.

Suurim «telestaar» oli neis saadetes enne oktoobris toimunud kohalike volikogude valimisi Mihhail Kõlvart, kes tõi ka Keskerakonnale kõige rohkem hääli (24 668 häält, kaheksa kvooti). Siit võite edasi mõelda, kas Keskerakond oleks ilma nende propagandasaadeteta saanud Tallinna volikogus enamust.

Milline on nende telesaadete mõju valimistulemustele? Nendel KOVi valimistel nägime kahte tulemust, mis osutavad sellele. Edgar Savisaar kaotas oma varasema toetuse. Mihhail Kõlvart aga võitis. Seejuures on viimane öelnud Eesti Ekspressile (vt Mikk Salu «Keskerakond lõi uue Savisaare», EE 18.10.2017), et ta ei teinud üldse ukselt uksele kampaaniat ja tänavakampaanias osales mõnel korral.

Kui kaalukaks enda huvidele peab Keskerakond PBK saadete olemasolu, osutab see, millise jäikusega keelduvad nende poliitikud neist loobumast ning millise järjekindlusega keerutab selgete vastuste andmisest kõrvale Jüri Ratas. Praegune peaminister Ratas väidab, et ta pole neid saateid jälginud ega teadvat, mida seal räägitakse. Meie teame ja ootame Eesti vabariigi peaministrile kohaseid vastuseid, mitte erakondlikku häma.

On püütud väita, et tegu on inimeste informeerimisega. Selle juures on ilmselgelt tahtlikult segi aetud kaks teemat. Sellele segiajamisele osutas teiste hulgas Eesti venekeelset meediamaastikku väga hästi tundev ajakirjanik Pavel Ivanov (vt ««Imede põld» ja muu keelatud vili», PM 20.12.2017). Need kolm saadet pole ei vaba ajakirjandus ega ka neutraalne inimeste teavitamine.

On põhjust arutleda täiesti eraldi, kas mitmesuguste riiklike sotsiaalkampaaniate reklaamide (ostke suitsuandur vmt) näitamiseks on mõistlik osta eetriaega Kremli propagandat edastavatelt kanalitelt või mitte. Turundustarkus ütleb muidugi, et reklaamida tuleb kanalites, mida inimesed juba vaatavad. Kaalukatele argumentidele ka reklaamide ostmise vastu on teiste hulgas osutanud ühiskonnateadlane ja sotsiaaldemokraatlik poliitik Marju Lauristin.

«Suitsuandur» ei saa kindlasti olla õigustus keskerakondlikule propagandale, sest neis saadetes teadaolevalt suitsuanduritest jmt lihtsalt ei räägita.

Seotud lood
15.02.2020 17.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto