Sisukord
Arvamus
Tänane leht
29.01.2018
Eesti Alkoholiaktsiisi jääb puudu mitukümmend miljonit (12) Norilskis mälestati vangilaagris hukkunud eestlasi Sitkete maapoodnike kaamelikannatus katkemas: «Inimesed tulevad poest läbi ja irvitavad, et näe, me läheme Lätti!» (24) Majandus Konkurendid neelasid Eesti Energia puidupõletuse alla (3) Trump käis ärieliidile Ameerikat propageerimas Välismaa Põhja-Korea sanktsioonid näpistavad Hiina ärimehi Niinistö koer jäi kampaaniast kõrvale (1) Tšehhi venemeelne president jätkab võimul (1) Soomlased valisid järjepidevuse Arvamus Lugeja kurjustab: Klassikaraadio kuulajad on kui siilid udus Evelyn Sepp: kas pärandame oma lastele konnatiigi? (23) Aarne Mäe: onu Heino kimbatus (12) Juhtkiri: aktsiisitõusudega betoonseina poole (32) Postimees 1993. aastal: kummalised lendlehed postkastides Peet Kask: uue tulumaksuseaduse eluiga kujuneb lühikeseks (14) Dago Antov: kas parkimiskoha laius on Eesti liiklusohutuse põhiprobleem? (3) Lugeja kiri: Keskerakonna valimisreklaami maksab kinni Tallinna elanik Kultuur Raamist väljas. Mida kunstnikud raha pärast teevad? Kuidas Ameerika ajakirjandus oma presidenti kiusas Sport Ott Tänaku uus ja võluvam aura lummab rallimaailma Vormikõvera järsk tõus tõi Ilveste perre päikese tagasi Nuttev kuningas kindlustas trooni WRC-sarja uus megaprojekt: kas fiasko või kõigest krobeline algus? Teadus Muistsed luud heidavad kinda senistele inimkonna põlvnemise teooriatele Tartu Meie oma pärand taluarhitektuur vajab hoidmist ja kaitset Olümpiamedalisti Levandit kahtlustati Nõukogude Liidust põgenemises Väike roohabekas hiilgab suurte vuntsidega Esivanemate mustrid teevad moes jälle ilma Tantsukoolil valmis oma aabits Tung EMOsse ei vähene (1) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Dago Antov: kas parkimiskoha laius on Eesti liiklusohutuse põhiprobleem?

3 min lugemist
Dago Antov FOTO: Mihkel Maripuu

Ohutuse parandamiseks pole põhiline mitte üritada kaubanduskeskuste parklates aset leidvate plekimõlkimiste arvu vähendada seadusliku regulatsiooniga, vaid püüda leida lahendus inimohvrite ja -kannatanutega juhtumite vähendamiseks, leiab TTÜ transpordiplaneerimise professor Dago Antov.

Tellijale Tellijale
  • Ohutust mõõtes tuleks lähtuda sellest, kui palju inimesi saab liiklusõnnetustest surma ning  raskelt vigastada, mitte statistiliselt õnnetuste arvust.
  • Iga sõidueksamil boksi tagurdanud isik saama hakkama ka kaubanduskeskuse parklas.
  • Liiklusohutus laiemat ja komplekssemat lähenemist, kui seda on seadusloome, mille eesmärgiks on seadusega kehtestada parkimiskoha mõõtmed.

Liiklusohutuse parandamine on vaieldamatult nii kõigi liiklejate kui ka riigi jaoks oluline teema, kuna igal õnnetusjuhtumil on valus isiklik või siis pragmaatiliselt rahaline mõõde.

Samas ei peaks liiklusõnnetuste arvukuse vähendamise esmaseks meetmeks küll olema kaubanduskeskuste parkimiskohtade laiuse suurendamise seaduseks raiumine, nagu viimasel ajal meediast on kõlama jäänud, vaid plekimõlkimiste üleslugemise asemel peab keskenduma inimeste elu ja tervise hoidmise võimalustele.

Sama suuna annab ette ka valitsuse heakskiidu saanud Eesti rahvuslik liiklusohutusprogramm 2016 -2025, mille eesmärgiks on liiklussurmade ja raskesti vigastatute arvu vähendamine selliselt, et aastas ei hukkuks liikluses üle 40 inimese.

Siinkohal on tegevussuundi palju - olgu tegemist liikleja enda kasvatamise ja harimisega, teede planeerimise, rajamise ja korrashoiuga või siis sõiduki ohutust puudutavate küsimustega järgneval kümnendil.

Tõepoolest – unustada ei tohi ühtegi liiklusohtust parandavat nüanssi ja võimalust, see kõik on tähtis. Küsimus on selles, kes ja kuidas liiklusohutust mõõdab ning mis on päriselt oluline ja mis mitte?

Raske on vastu vaielda, kui Eesti Liikluskindlustuse Fond lähtub liiklusohutust mõõtes statistiliselt õnnetuste arvust ja nii on rambivalgusesse sattunud enimkülastatavate kaubanduskeskuste parklad, kus arusaadavalt tekib rohkem kindlustusjuhtumeid. Sealt, kus voorib tipptundidel läbi sadu ja isegi tuhandeid sõidukeid, on tõenäosus avariisse sattuda ka suurem.

27.01.2018 30.01.2018
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto