Sisukord
Tervisenõu
Tänane leht

Vanem inimene vajab piisavalt valku ja köögivilju

1 min lugemist
  • Süüa tuleks nii valgurohket kanaliha kui hautatud aedvilja.
  • Leiba tarbides peaks inimene jälgima selle suhkrusisaldust.
  • Enamik toidust peaks päeva jooksul tulema taimsetest allikatest.
Köögiviljad annavad vähe kilokaloreid, kuid neis leidub palju vitamiine ja mineraalaineid. FOTO: Panther Media/Scanpix

Kui vanemas eas on haiguste või enesetunde tõttu keerulisem ise süüa teha, tuleks valida poest tervislikud valmistoidud ja tarbida juurde tervislikke vahepalu.

Tellijale Tellijale

Süüa tuleks nii valgurohket kanaliha kui hautatud aedvilja, lisaks kas kartulit, tatart või riisi. «Oluline on süüa igal toidukorral võimalikult palju köögivilja,» rääkis eakate toitumisega palju tegelenud toitumisterapeut Annely Soots. Ta lisas, et väga lihtne viis tervislikku toitu saada on teha smuutisid ja süüa vahepalaks puuvilju koos seemnete-pähklitega.

Kui vanemal inimesel ei ole piimatalumatust, võiks ta päevas kord või paar tarbida tervislikku piimatoodet, näiteks juua klaasi keefirit või süüa maitsestamata jogurtit marjade ja seemnetega. 

05.02.2018 07.02.2018
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto