Sisukord
Arter
Postimees
10.03.2018
Eesti Piiga jäigi puhkama Kallas valis varjudemängu (14) Välismaa Vägivald naasis Sri Lankale (2) AJA PEEGEL. Ungarlaste enesemõistmisest, ajalooline perspektiiv (1) Orbán tüürib Ungarit mittevabade riikide sekka (8) Arvamus Ferdinand Johann Wiedemann - kümnete keeltega hakkama saav polüglott, kes ei öelnud ära klaasist heast veinist Evelyn Kaldoja: koht, kus eelistan viha hirmule (9) Jelena Skulskaja: elu läheb kunstiks üle alati punase tulega (1) Postimees 1994. aastal: Tallinn oli leinarüüs Nädala nägu: antipoliitiku kehastus (2) EKI keelekool: miks ei tohiks suruda tuletist «ümbertöötus» «ümbertöötluse» asemele? (10) Sport Saskia Alusalu: Spordis ei maksa välimus, vaid tulemus! (6) Spordi lühiuudised Koolitulistamises õpilase kaotanud eestlanna ei saa ka kolm nädalat hiljem magada Rallieksootika muutub igapäevasemaks Kas põhiturniiri võidab Saaremaa või Pärnu? Joosep Susi: tähtis või tähtsusetu? Tervis VIDEO: Kes talvel metsas magab, on napakas? (1) Tarbija Aega alustada aiandusega aknalaual AK Märtsipommitamise varju jäänud nüansid: ajaloolane Kalmar Ulm näitab kultushooneid, mida tänapäeva Tallinnast enam ei leia (2) Vikerkaar loeb. Ihade loova potentsiaali mõttetu kammitsemine? (1) Sarrazini lünktabelid Esoteeriliste sugemetega psühholoogiaõpik algajaile Fossiilakadeemik soovitab Eestimaale eutanaasiat (2) Alternatiivsed rännakud ehk Tallinna klubid 4/4 taktimaailm ehk Tallinna alternatiivne tantsumuusikaskeene Aivar Tõnso: 1990ndatel oli metsikum aeg kui praegu Optimistliku tehnokraadi õhtuõpik Eesti riigi ämmaemandad ehk kes õigupoolest olid Eesti esimesed advokaadid? Peeter Langovits: Valter Ojakääru meeletu maailm Ferdinand Johann Wiedemann - kümnete keeltega hakkama saav polüglott, kes ei öelnud ära klaasist heast veinist Arter Viking Line’i tippjuht otsib kunagi Ahvenamaal kohatud eestlasi Pimekohting itaallasega. Alfa Romeo GTV Ütled Kerstenbeck, mõtled Vanemõde Saskia Alusalu: Spordis ei maksa välimus, vaid tulemus! (6) Filmiarvustus: Andrea Bocelli eluloofilm «Vaikuse muusika» ei vääri vaatamist Oscarite gala on kleidiparaadide ema Kuidas ERR olümpiaküla ukse taha tõsteti: talimängud käivitasid Eestis telesõja (8) Justin Petrone: midagi ei jää maha VIDEO: Kes talvel metsas magab, on napakas? (1) Kas lapsele medali andmine teeb hoopis karuteene? (1) Pille Enden teeb tiramisut piisakese Vana Tallinnaga Robotitest fooliumtrussikuteni: mis täna veider, see homme argipäev Meelelahutus Koomiks Sudoku

Pimekohting itaallasega. Alfa Romeo GTV

4 min lugemist
  • Sportautoks liialt raske ja alajuhitav, igapäevasõidukiks aga liialt haruldane.
  • Kolmeliitrise mootoriga GTV ostmiseks on praegu viimane aeg.
See 2001. aastast pärinev GTV on tõhusat iluravi ja korrastuskuuri ootav «toorik», mis sobib omanäoliseks hobisõidukiks ka hoolimata vales otsas olevatest veoratastest. Mootor pole madalatel pööretel kuigi jaksukas, mis laseb saadaoleva pöördemomendi viisakalt teele ümber kanda. FOTO: Liis Treimann

Iga bensiinisõltlase garaažis võiks olla kordki elus mõni Pininfarina joonistatud kähkusõiduk. Nende seas on üheks soodsamaks üheksakümnendate keskpaigast pärinev Alfa Romeo GTV. Mudelinimes kiirusele viitav 2+2 skeemis istmetega GT, mille veorattad on … vales otsas.

Tellijale Tellijale

Täheühend GT on tuletatud itaaliakeelsetest sõnadest Gran Turismo, mis minevikus markeeris võimsaid tagaveolisi kupeekerega sõidukeid, millega sai kadedate pilkude saatel katta kiiresti pikki vahemaid. Need kahe- või 2+2 skeemis istmetega siniverelised olid kõike muud kui odavad, mis võimaldas hindadesse uputada ka tunnustatud kerestuudiote honorare.

Kuid kummastaval kombel hakkas müüti ühena esimestest lammutama üks selle vapiloomi, ehk kiirusele panustav Alfa Romeo, kes esitles 1995. aastal Genfi autonäitusel kaht uustulnukat: kupeed mudeliindeksiga GTV ja selle pehme katusega sõsarat Spider, mille esivedrustus ja jõuülekanne pärinesid esiveoliselt sedaanilt Alfa Romeo 155.

Mõlema auto väliskujunduse autor oli Pininfarina disainer Enrico Fumia, kuid prototüüpide interjöör ei meeldinud Fiati pealikutele. Sestap pärineb see Alfa Romeo disainikeskuse Centro Stile ning seda tollal juhtinud Walter de Silva sulest.

Mudelinimi GTV sündis sõnadest Gran Turismo ja Veloce – viimane viitab otse loomulikult kiirusele – ja esimesed kinnised autod toodi koos kaheliitrise mootoriga avalikkuse ette tegelikult juba 1994. aasta Pariisi autonäitusel. 1996. aasta lõpus sai GTV enesele kolmeliitrise V6-jõuallika ning 1998. aasta mais tehti mudelile esimene uuenduskuur. Selle loo peakangelane ongi «teisest faasist».

09.03.2018 12.03.2018
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto