Sisukord
Auto
Postimees
17.03.2018
Eesti Eesti vetes võib lebada Štšuka (7) Hülged peavad pulmi Värsked erakondade reitingud: Valitsuse toetus jätkab madallennul, oravad laineharjal (115) Välismaa Kõigi asjade esimees Xi (1) Putin jätkab heitlust Venemaa eest (6) Arvamus Juhtkiri: ainult lennukipiletist ei piisa (2) Kelli Põlendik: kongist kostab klähvimist Sigade Laht (2) Seda me olime oodanud Avo-Rein Tereping: majandusteaduse reeglid näivad olevat Toompeal tundmatud (46) Punane ehmatus (1) Võimuvaakum kestab veel EKI keelekool: veel hilisantiigis peeti vaikides lugemist suureks imeks Postimees 1998. aastal: vana naine kogus korterisse prügimäe Kultuur Eesti seikleja imeline reis ümber maailma Sport Mart Soidro: lähiaastatel keeratakse kümnevõistluse kõigi aegade edetabel kummuli Cityl Liverpooli vastu kerge eelis, ent statistika räägib teist juttu Pariisis tehakse peagi Eesti ratsutamise ajalugu AK Irene Käosaar: ei ole tagasipöördumine ju vaid lennupileti ostmine! (1) Teretulnud või mitte: Neeme Raud uuris välismaalt naasnud eestlastelt, kuidas kodumaa nad vastu võttis (1) Arheoloogiast, ajalooteadusest ja enntarvellikust esiajakäsitlusest (1) «Müüdimurdja» Kätlin Kõverik: tagasipöördujate pärast lärmavad siiski üksikud - nad on paraku emotsionaalsed ja isekad Öised rännakud, põimununa Vikerkaar loeb. Eristada, kuid sallida (3) Aja auk. Muusikaajakirjanduse surm Trullab aga jälle Eesti seikleja imeline reis ümber maailma Avo-Rein Tereping: majandusteaduse reeglid näivad olevat Toompeal tundmatud (46) Venemaalt pagenud ajakirjanik Karina Orlova: oligarhid ostavad Park Avenuel mitmekümnemiljonilisi kortereid, briti keskklass kannatab (11) Putin Music Team: Artemi Troitski kirjutab, kuidas põrus katse taastada nõukaaegset massilaulude tava (1) Peeter Langovitsi tagasivaade: kui kadus tähesära Arter Filmiarvustus: «Võidusõitja ja võllaroog» on rohkem võllaroast kui võidusõitjast Kevadine kullapalavik Naine peaministriks? Enneolematu! (4) Neeme Raud: white trash ehk Ameerika valge pööbel (3) Fotolugu: kunagist inimliku jõhkruse pealinna Norilskit täidab nüüd inimlik soojus (2) Arteri suur intervjuu: Rein Kotov: filmioperaator ei taha olla mitte kaamera ees, vaid selle taga (2) Prantsuse köögil on pidu Jüri Kolk: kas sünnipäevapidusid peetakse sünnipäevalaste või külaliste rõõmuks? Toidukoha arvustus: Fiist saab filigraanse fiilingu Galerii: Vaata, need on kõige olulisemad uudismudelid Genfi autonäituselt! VIDEO: Külma veega poole nooremaks? Meelelahutus Koomiks Sudoku

Galerii: Vaata, need on kõige olulisemad uudismudelid Genfi autonäituselt!

4 min lugemist
Audi A6. FOTO: Esta Tatrik

Igakevadine palveränd maailma olulisemale autonäitusele on taas tehtud. «Genfi järel algab kevad,» ütles mulle mõned aastad tagasi Šveitsis üks Euroopa autonduse PR-guru. Mida toob kevad sel aastal autotööstusele, seda käiski Arter Genfis, sündmuste tulipunktis vaatamas.

Tellijale Tellijale

Kaheks päevaks, enne kui näitus suurklientidele ja publikule avatakse, kogunevad Genfi näitusehallidesse maailma autonduse tipptegijad ja autoajakirjanikud. Rahvast, tuttavaid, sagimist on palju ning seetõttu on abiks varasematest kordadest sissetallatud trajektoorid stendist stendi. Mis jäi silma?

Selle pilguga vaadates mõistagi puudujad ja liitujad, mis väljendus eelkõige Opeli stendi puudumises ning kahe PSA margi – Peugeot' ja Citroëni – liitumises samale stendile. Tulemuseks, et varasematel aastatel avaral ja silmapaistvalt ilusa ekspositsiooniga Peugeot' stendil oli sel aastal tuntavalt kitsam.

Suurtest muutustest. Hiinlased tulevad, see on selge. Aga nad on kavalad, kõik iidse sõjakunsti suurteosed läbi lugenud. Nad ei ründa otse. Nad tulevad näiteks koostöös Euroopa kujustusstuudiotega. Näevad head välja. Neid on raske ära tunda.

Mistõttu oli minu jaoks ka vastuolulise maiguga Volvo XC40 kuulutamine Euroopa aasta autoks. Ühtpidi – siiras käepigistus, Volvo! Esimene tiitel sellele Põhjamaa margile. Sellest on tõeliselt hea meel. Aga pidi see just olema XC40, millega tiitel saadi! Kui seni nautis Volvo hiinlaste Geely omanduses häid aegu, siis tunnustus võeti autoga, mille arhitektuur on esimest korda Hiina päritolu. Jah, palju selles autos on Volvo, nagu me seda marki tunneme ja armastame, aga loomupärane ettevaatus ütleb, et miski, mis peab hea olema kogu maailmale, ei pruugi päris õnnelikuks teha. Ja üha sagedamini küsitakse kuluaarides, mis saab edasi. Kas täituvad süngemad ettekuulutused, et Hiina põhjatult rikas autotootmine lämmatab vaikselt Vana Maailma ja ka Ameerika seni eripärasid hinnanud tööstuse? Kas Volvo võit on Pyrrhose võit?

End esitles kaks uut brändi, mis on emalaevalt lendu sööstnud. Seatist välja kasvanud Cupra sünnihetke juures viibisime märtsikuu esimeses Arteris. Genfis toodi esimest korda avalikkuse ette Polestar 1. Volvo majasisene tuuningukoda iseseisvus ja pühendus elektrilistele sõidukitele. Ajal, kui Polestar veel sisepõlemismootoritega jändas, pakkusid nende kätetöö viljad sageli suurt naudingut ja rõõmu. Elon Muski lopsakat PR-, ent kesist autotööstust pole keegi veel tõsise autoga proovile pannud. Polestar, palun võtke see väljakutse vastu! Ja mis peamine – pidage vastu!

16.03.2018 19.03.2018
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto