Sisukord
Auto
Postimees
22.02.2020
Eesti Viljandi valmistub võõrustama presidendi pidu (3) Süda läheb soojaks ja hingele pai – pannakse tähele Mida teha vabariigi aastapäeval? (2) Majandus Põhjamaade pankade veri hakkas viimaks hüübima Välismaa «Ihne nelik» keeldus kriipsugi taandumast (33) KOHALIK VAADE ⟩ Kolmejalgsed vallandasid Leedus liiklusraevu (12) Liibüas evakueeriti sõja jalust mitu tuhat kaamelit Arvamus Juhtkiri: viinarindel muutustega (4) Evelyn Kaldoja: valgustav lobiabsurd (1) Õlitööstuse eestkõneleja (4) Sipsik elab veel! (1) Läti ema eksirännakud (2) Esitus, mis tõi pisara silma Kertu Birgit Anton: kliimapööret ei tehta meie eest ära (19) Kultuur ELBERT TUGANOV 100 ⟩ Filmiarhitekt, kes ehitas Eesti animatsioonikiriku Loosiõnn innustas rahvariideid uurima Sport Eesti mehed vollemaailma absoluutses tipus Taavi Libe: kuidas tuua inimesed video­mängude abil spordi juurde? EAL nõuab Rally Estonia korraldamise eest meeletut summat (1) Kriisk: presidendiamet oleks minu olümpia Soomlase ajastu start jahmatas isegi suuri optimiste Kliima Uus normaalsus: jäävabal talvel sööb torm Eesti randa nagu labidaga Merendus Hiina viirus muserdab maailma laevandust AK Tehnoloogiagigantide uue põlvkonna juhid Liiga hilja ja poolikult tehtud otsus Ukraina ekspert: «Ilma Venemaa otsese sekkumiseta oleks see sõda varsti läbi» (4) Hasso Krull: maa, rahvas ja riik (21) VIDEO ⟩ Kunst sinu ümber. Dokumentaalne poeet Kristina Norman ELBERT TUGANOV 100 ⟩ Filmiarhitekt, kes ehitas Eesti animatsioonikiriku Kus poliitik ees, seal bandiidid taga Nädala plaat. Nagu seest külm juustuburger Nädala plaat. Ruttab aeglaselt keset üksildasi masse Kutse presidendi vastuvõtule Juurikas. Eesti tänab (1) Arter Depressiooni põrgust pääsenud Liis Velsker: mõtlesin, et paneks kogu raha selle alla, et lihtsalt ennast hävitada (1) Käputäis Eesti «kurjategijaid» Siberi kolkas... Viirusest ohtlikum (19) Kaitsja, kes võib mõnikord osutuda tapjaks VIDEO. Mägine Itaalia: hirmud, viirastused ja maagia Ei karjet, ei kõmakat, matkaja lihtsalt kadus teelt Ekstreem-Sipsiku seiklused Umbe hää süük!* Arter otsis võrumaist pidupäevamaitset Loosiõnn innustas rahvariideid uurima Superstaar Anne Veski: «Paabulinnuks ei pea saama!» (1) Kodune helisüsteem 10 000 euro eest. Eestis loodud Audese tippkõlarid valmivad kuulmise järgi (16) Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Galerii: Vaata, need on kõige olulisemad uudismudelid Genfi autonäituselt!

4 min lugemist
Audi A6. FOTO: Esta Tatrik

Igakevadine palveränd maailma olulisemale autonäitusele on taas tehtud. «Genfi järel algab kevad,» ütles mulle mõned aastad tagasi Šveitsis üks Euroopa autonduse PR-guru. Mida toob kevad sel aastal autotööstusele, seda käiski Arter Genfis, sündmuste tulipunktis vaatamas.

Tellijale

Kaheks päevaks, enne kui näitus suurklientidele ja publikule avatakse, kogunevad Genfi näitusehallidesse maailma autonduse tipptegijad ja autoajakirjanikud. Rahvast, tuttavaid, sagimist on palju ning seetõttu on abiks varasematest kordadest sissetallatud trajektoorid stendist stendi. Mis jäi silma?

Selle pilguga vaadates mõistagi puudujad ja liitujad, mis väljendus eelkõige Opeli stendi puudumises ning kahe PSA margi – Peugeot' ja Citroëni – liitumises samale stendile. Tulemuseks, et varasematel aastatel avaral ja silmapaistvalt ilusa ekspositsiooniga Peugeot' stendil oli sel aastal tuntavalt kitsam.

Suurtest muutustest. Hiinlased tulevad, see on selge. Aga nad on kavalad, kõik iidse sõjakunsti suurteosed läbi lugenud. Nad ei ründa otse. Nad tulevad näiteks koostöös Euroopa kujustusstuudiotega. Näevad head välja. Neid on raske ära tunda.

Mistõttu oli minu jaoks ka vastuolulise maiguga Volvo XC40 kuulutamine Euroopa aasta autoks. Ühtpidi – siiras käepigistus, Volvo! Esimene tiitel sellele Põhjamaa margile. Sellest on tõeliselt hea meel. Aga pidi see just olema XC40, millega tiitel saadi! Kui seni nautis Volvo hiinlaste Geely omanduses häid aegu, siis tunnustus võeti autoga, mille arhitektuur on esimest korda Hiina päritolu. Jah, palju selles autos on Volvo, nagu me seda marki tunneme ja armastame, aga loomupärane ettevaatus ütleb, et miski, mis peab hea olema kogu maailmale, ei pruugi päris õnnelikuks teha. Ja üha sagedamini küsitakse kuluaarides, mis saab edasi. Kas täituvad süngemad ettekuulutused, et Hiina põhjatult rikas autotootmine lämmatab vaikselt Vana Maailma ja ka Ameerika seni eripärasid hinnanud tööstuse? Kas Volvo võit on Pyrrhose võit?

End esitles kaks uut brändi, mis on emalaevalt lendu sööstnud. Seatist välja kasvanud Cupra sünnihetke juures viibisime märtsikuu esimeses Arteris. Genfis toodi esimest korda avalikkuse ette Polestar 1. Volvo majasisene tuuningukoda iseseisvus ja pühendus elektrilistele sõidukitele. Ajal, kui Polestar veel sisepõlemismootoritega jändas, pakkusid nende kätetöö viljad sageli suurt naudingut ja rõõmu. Elon Muski lopsakat PR-, ent kesist autotööstust pole keegi veel tõsise autoga proovile pannud. Polestar, palun võtke see väljakutse vastu! Ja mis peamine – pidage vastu!

21.02.2020 23.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto