Sisukord
Juhtkiri
Postimees
29.02.2020
Koroonaviirus jõudis Eestisse. See ei ole maailmalõpp! (33) Eesti Eestlased tekitavad koroonaviiruse tõttu välismaal õudu (6) IT-sektor andis majanduskasvule hoo sisse KOHALIK VAADE. Leedu läks viiruse pärast paanikarežiimile (1) Volikogu esimehel liiga suur palk ja liiga vähe tööd Majandus Tallink alustas sadamasõda Börsidel käib veresaun «Merendusel pole rahvust, kuid riikidel on huvid» Välismaa KOHALIK VAADE. Leedu läks viiruse pärast paanikarežiimile (1) Ankara mängib Euroopa pudelikaelaga Calvini kodukirikus toimub katoliku missa USA saab esimese naiseriväelase Hädas Türgi pöördus NATO poole Vene ekspert: Erdoğan kaupleb Putiniga (2) Hispaania astus ajaloolise sammu võitluses libauudistega Arvamus Eesti ärielu kolm musketäri Kultuur Kõrvad kikki – Eesti Laul 2020 on täis üllatusi ja intriige (2) Sport Gunnar Männik: kas lugupeetud VO2 max aitaks sportlast? Ferrari jääb Mercedesest hooaja alguses maha EKSKLUSIIVINTERVJUU ⟩ Kuidas võitsid püss ja suusad Dorothea Wiereri südame? Kliima Metsamulda talletunud süsinikku ei tohi alahinnata (2) Merendus «Merendusel pole rahvust, kuid riikidel on huvid» AK Kõrvad kikki – Eesti Laul 2020 on täis üllatusi ja intriige (2) Juurikas. Sigaretid ja viinad ja kirglised naised Arter Noorus ongi hukas! Ropendab nagu voorimees (2) Algaja poliitbroileri mure Seentest ülikond, koolnukomposter – matusekombed on muutumas Kõrvad kikki – Eesti Laul 2020 on täis üllatusi ja intriige (2) Film "Parimad aastad me elus": prantslased teevad ka vanadekodust ja Alzheimerist midagi elegantset Kuidas teha porgandist külmsuitsulõhet? Kuidas Tiidrek Nurme riskide kiuste imelise tulemuse tegi (1) Maailma viimane suur seiklus. Budapest-Bamako ralli ehk hullumeelne retk Aafrikasse Käbi on Eesti teemant Meelelahutus Koomiks Sudoku

Juhtkiri: milleks laev? Buss tulevat ju tasuta

2 min lugemist
Sõnasõda laevasõidu asemel. FOTO: Urmas Nemvalts

Parvlaevaliiklus saarte ja mandri vahel on Eesti uuema aja «riigikapitalismi» käilakuju, mille väikseimatelegi detailidele on terve Eesti uudiste kaudu igaõhtuselt kaasa elanud.

Muidugi on häbiasi, et see ikkagi tõrgeteta ei toimi. Peaaegu sama piinlik on ka poliitiline aspekt – juba poolteist aastat ametis olnud minister räägib endiselt viisil, justkui oleks ta opositsioonis ja vastutaks ikkagi keegi teine.

Halb ja valus on jälgida, kuidas praamiühendus saartega on taas erakondliku sõnasõja teema, mitte eelkõige praktiline küsimus, millele toimiva lahenduse otsimine ongi ametisoleva ministri töö. Hiidlaste mure on päris asi sõltumata sellest, milliste poliitiliste konkurentide kõrvu minister konkreetse petitsiooni-algatuse taga näeb.

Kas lihtsad lehelugejad ja televaatajad peaksid taas kord hakkama kaasa nuputama, kas Rohuküla ja Heltermaa vahelist Rukkirahu kanalit oleks mõistlik tasaseks traalida või regulaarselt süvendada? Kas seda oleks pidanud juhatama eelmised ministrid või oleks süvendamist näiteks eelmiseks suveks suutnud korraldada ka praegune minister Kadri Simson, kui vaid tahet oleks olnud?

Hiidlaste petitsiooni-algatuses öeldakse, et minister Kadri Simson peaks ametist tagasi astuma. Esimene põhjendus on, et juba mullu novembri alguses oli veeteede ametile teada, et Rukkirahu kanali sügavus ei vasta enam normile, aga kolme järgneva kuu jooksul süvendustöid ei tehtud. Teine põhjendus on, et Hiiumaa valla juhid on korduvalt kutsunud ministrit Hiiumaale parvlaevaliikluse probleeme arutama, aga minister pole andnud tagasisidet ega kutsele reageerinud.

«Nimelt tuleb algatatud petitsiooni eestvedajal reformierakondlasel Peep Lillemägil nõudvalt otsa vaadata eelmisele majandusministrile Kristen Michalile,» ütleb minister oma pressiteates vastusena petitsiooni-algatusele. Kristen Michal põrutas vastu, et «Kadri Simson tegeleb ministrina asjadega, millega ei peaks, ning jätab tegelemata sellega, millega peaks». Sõnasõja osavuspunktid lähevad seekord Kristen Michalile.

Kadri Simson on ise ministrina hoogsalt kaasa aidanud kujutelmale, et raha on meil kõikmõeldavateks asjadeks. Oleme tõepoolest saanud juba pikalt kaasa elada keskerakondlikele, just praegusele valimiseelsele aastale sätitud bussiunelmatele, mille taga on äärmiselt keeruline näha midagi muud kui erakondlikke propagandistlikke huvisid. Nüüd aga selgub, et Hiiumaa ja mandri vahelise laevatee eest pole tarviliku hoolsusega seistud.

Eriliselt valus võiks kõikvõimalikku uuenduslikku kaasamist lubanud erakonna ministrile olla ka petitsioonis leiduv etteheide, et ta pole Hiiumaa omavalitsusega rääkinud, ent miskipärast me ministri pressiteatest sellele vastust ei leiagi.

Seotud lood
28.02.2020 29.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto