Sisukord
Äriuudised
Postimees
20.04.2018
Eesti Noorte Filharmoonia mängib taas mustkunstitrikkidega kontsertetendust Maamess laiub juba seitsmel hektaril Eesti inimesed Ossinovskile: istu, kaks! (47) Kaljulaid sõitis taas ookeani taha (4) Metropoliit Kornelius 19. juuni 1924 – 19. aprill 2018 Neli erakonda algatas Taavi Aasa umbusalduse (1) Majandus Töötajate põud süveneb (3) Eesti Energia võib jätta Rail Balticu rajamisel ärimehed pika ninaga (8) Välismaa Türgi president Erdoğan liigub ainuvalitsemise poole (1) Põhja-Iiri ekspert: ISISe video vaataja vajab abi Norilski näide: kas Stalini laagritest räägitakse liiga palju? (2) Arvamus Henrik Roonemaa: kuidas ma Eesti majandusele kahju põhjustasin Vastukaja: riigi sekkumine viib hambaravikvaliteedi alla Paul-Eerik Rummo: mitte õmblusteta, vaid hoolikalt õmmeldud ühiskond (1) Ene-Margit Tiit: regionaalpoliitika on üks rahvastikupoliitika aluseid (11) Juhtkiri: patust rahvast hurjutavad sotsid (21) Postimees 1936. aastal: sanktsioonid ilma blokaadita või jõuta ei aita Heili Sibrits: kallid dokumendid (7) Kultuur Kumb jäi peale, kas Rammsteini laulja või Semper-Ojasoo? «Ma ei ole iseenda lemmikkirjanik» Till Lindemanni energia üllatas Semperit Sport Kurioosum Eesti vutiliigas: parim pallivaldaja on tabelis alles seitsmes! Halb ja hea koos: Toobal peab Prantsusmaal naljamänge, kuid kosilaste tase üllatab Tallinn Noorte Filharmoonia mängib taas mustkunstitrikkidega kontsertetendust Arter Maiuspalad aiast ja toast Tartu Tartlaste idufirmad võimutsevad Ajujahil seinast seina ideedega Meelelahutus Koomiks Sudoku

Eesti Energia võib jätta Rail Balticu rajamisel ärimehed pika ninaga

3 min lugemist
  • Eesti Energia lubab Rail Balticule kolmandiku võrra odavamat ehitusmaterjali.
  • EVR Cargo konteinerrong võimaldab aherainet Ida-Virumaalt Pärnusse vedada.
  • Kõrged kvaliteedinõuded takistavad aheraine kasutamist kogu mulde ehitamisel.
  • Ka eraettevõtjad näevad ehitusmaavarade suurenenud nõudluses tuluvõimalusi.
FOTO: Alari Paluots

Rail Balticu rajamiseks kümneid uute kaevanduste uuringutaotlusi esitanud ärimehed jäävad pika ninaga, kui raudtee ehitajad tunnistavad Eesti Energia elektrijaamade tuha ja kaevanduste aheraine sobilikuks materjaliks.

Tellijale Tellijale

Ehkki aherainet on Eesti Energia jäätmemägedesse kuhjatud mahus, mis võimaldaks katta uue raudtee kogu muldkeha rajamise tarnemahud, seavad kvaliteedinõuded selle üpris suure piirangu.

Ehkki Rail Baltic Estonia on aheraine kasutamise võimalusi uurinud koos Eesti Energiaga, ei anna see riigi energeetikafirmale hangetes eeliseid. «Selge on, et me ei saa eelistada ühtegi konkreetset karjääri, valik sõltub mitmetest tingimustest ning kujuneb vabal turul,» selgitas Rail Baltic Estonia keskkonnajuht Roland Müür.

19.04.2018 21.04.2018
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto