Sisukord
Auto
Postimees
17.02.2020
Maardu tõusis Eesti taksopealinnaks (12) Eesti Apteegireformi ilmselt enam ei väära Soome meri andis välja pool aastat kadunud pärnaka Valvekaamera õppesõiduautosse? Pigem mitte Aevastamishooaeg varsti käes Majandus Toetuste arestimine külvas abivajajates segadust Eripärased hotellid raputavad Tallinna Jahenev tööturg vähendab nõudlust töökäte järele 2500 ühendust taotlevad tuludeklareerijate annetusi Välismaa Karmid piirangud näivad pidurdavat viiruse levikut Hiinas Kaljulaid: Euroopa peaks suutma rohkem ise hakkama saada Tosin sõjandustrendi: mida ütleb maailma kohta raport «World Military Balance 2020»? Põhilise julgeolekumurena jäid Müncheni konverentsil kõlama Hiina ja Liibüa Arvamus Juhtkiri: läänetuse lainetus Toomas Toomsalu: sääsereis ja surmakutsar Mart Raudsaar: sõnavabadus ei tähenda ajuvabadust Madis Somelar: minister peaks õpetajatega arvestama Kristjan Vassil: kliinikum vajab muutusi Kultuur Svetlana Aleksijevitš: kirjutamisel juhindun vaistust Anu Raua kunstiteos kroonib Tartu rahu lepingut Elutoasõbralikuks tehtud õuduslugu Sport Vana rekordi alistanud Nazarov: ma ei oodanud sellist aega Taas maailmarekordit nihutanud Duplantis: kavatsen tulevikuski piire kompida Loginov jäi norralaste hammaste vahele Guardiola-ajastu lõpp Manchester Citys? PM ROOTSIS ⟩ Evans näitas, et MM-tiitel on tänavu väga lahtine Tartu Kümmekond entusiasti läbis pika Tartu maratoni raja joostes Laest kukkunud krohvilahmakas sundis spordisaali sulgema Linn tahab nõudeid äpitaksodele karmistada Vehkleja Julia Beljajeva kella ei vaata Romantiline ja suviselt muretu «Talve» Meelelahutus Koomiks Sudoku

Tallinna taksoturule siseneb keskööl uus äpp

1 min lugemist
Yandex.Taxi. FOTO: Mikhail Voskresenskiy / Sputnik

Tallinnas alustab ööl vastu homset tegevust uus taksovahendusrakendus Yandex Taxi, mille kaudu saab tellida vaid siin juba tegutsevate kohalike taksofirmade autosid.

Poolteist kuud tagasi juba Riiasse tegevust laiendanud Yandex asub siin tegutsema Hollandis registreeritud ettevõtte kaudu. Hetkeseisuga on lepingud sõlmitud viie Eesti taksofirmaga ning rakenduse kaudu osutab teenust ligi 300 autot. Homseks loodetakse partnerettevõtete arvu kasvatada kümneni.

Ettevõttel endal Eestis tegutsemiseks litsentse ja tegevuslubasid pole, küll aga vahendatakse vaid juhte, kellel on need load olemas. See tähendab, et ka arved hakkavad klientidele laekuma vahendatavatelt taksofirmadelt, mitte Yandexilt.

Sisuliselt on tegemist sama lahendusega, mille Taxify kunagi Eestis tegevust alustas: vahendatakse vaid taksofirmade autosid.

Mis puutub maksudesse, siis teenuse vahendamiselt saadavatelt tasudelt makstakse need Hollandis.

Sarnaselt Taxify lahendusega on ka Yandexi klientidel võimalus pärast sõitu anda juhile ja tema masinale äpi vahendusel tagasisidet. Linnast välja saab Yandexi vahendusel sõita linnatariifidega piiramatusse kaugusesse, tellida saab autosid aga vaid Tallinnas ja selle lähiümbruses.

Yandex Taxi rahvusvahelise strateegia direktori Aram Sargsyani sõnul on firma mitmes riigis – näiteks Venemaal, Armeenias, Aserbaidžaanis, Gruusias, Valgevenes, Moldovas, Kõrgõzstanis, Usbekistanis, Kasahstanis ja Tadžikistanis – loonud ka ühisettevõtte Uberiga.

Eestis ollakse konkurendid, ent Yandexi vahendatavatel juhtidel on lubatud olla ka Eestis tegutsevate konkurentide äppide teenistuses.

Yandex Taxi plaanib lähiriikidest laieneda ka Leetu ning Eesti linnadest näiteks Tartusse.

Seotud lood
15.02.2020 17.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto