Sisukord
Suvi Postimehega
Tänane leht

Päevase soolanormi täidab ainuüksi 2 grillvorsti ja lihatüki söömine

3 min lugemist
  • Soolas leiduv naatrium on vajalik, ent me tarbime seda palju rohkem kui vaja
  • Liigne naatriumitarbimine paneb ohtu nii täiskasvanu kui ka lapse tervise
  • Soolal ja soolal on vahe, eelistada võiks töötlemata soola
  • Grilliõhtu saab korraldada ka soolaga liialdamata
Soolasisaldus grillipeo toitudes FOTO: Graafika: Alari Paluots FOTO: graafika: Alari Paluots

Kuna eestlane on grillirahvas, kasvab suvel hüppeliselt grill-liha ja -vorstide tarbimine. Üldjuhul on need väga rasvased ja soolased ning kui süüa korraga suurem kui peopesasuurune tükk liha, saab seedesüsteem paraja koormuse osaliseks.

Tellijale Tellijale

Kel on plaanis suvel pidada rohkelt grillipidusid, sel soovitab tervise- ja elustiilinõustaja Kerttu Siim-Wilcox osta pigem puhast liha ning valmistada sellele ise meelepärane marinaad. Rohke soola- ja säilitusainesisalduse poolest paistavad tema sõnul silma eriti grillvorst ja sink, mida võiks taldrikule tõsta pigem harva. «Soovitan tarbida liha, sest seal on kõik omal kohal, aga koguse suhtes peaks vaatama, et korraga ei tarbitaks rohkem kui oma peopesa suurune tükk – selle suudame korralikult ära seedida, aga enamasti kogustega nii kahjuks ei lähe,» nentis ta.

18.06.2018 20.06.2018
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto