Sisukord
Arvamus
Tänane leht

Henri Aaslav-Kaasik: «Bussijuhiks? Tänan, ei» ehk Viis aastat katastroofini

5 min lugemist
Millest koosneb bussiteenuse hind. FOTO: Allikas: Hansabuss

Bussitranspordi tulevik Eestis on suure küsimärgi all ja katastroofi ärahoidmiseks on vaja kiiremas korras teadvustada probleemi olemasolu ning leida lahendusi. Peegli ees seisavad koos nii riigiametid, ettevõtjad kui ka lõpptarbijad. Veel viis aastat ja meil ei ole enam bussijuhte, kirjutab ASi Hansabuss Balti riikide tegevjuht Henri Aaslav-Kaasik.

Tellijale Tellijale

Viie aasta jooksul läheb tööjõuturult ära väljateenitud puhkusele ligi kolmandik bussijuhtidest. Kogu Eestit katvad isesõitvad bussid jäävad esialgu veel pealkirjadesse, nendega arvestada ei saa. Suurim murekoht on bussijuhtide töötasu, mille võimalikul tõusul on peal mitte klaas- vaid kaunis must lagi.

Hinnanguliselt ligi kolmandik praegusest tellimusveo turust on hallis tsoonis. See tähendab, et iga kolmas lasteaedade, koolilaste, aga ka täiskasvanute bussireis toimub kas ümbrikupalka saava bussijuhi juhtimisel, sularahaga ehk käibemaksuta arveldamisel või bussiga, mille koht on ammu muuseumis. Kõigi nende tellimuste tegemise eest vastutame tellijate ja lapsevanematena ühiselt.

13.09.2018 15.09.2018
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto