Sisukord
Riigikorraldus
Tänane leht
28.11.2018
Eesti Andres Anvelt: poliitika hakkas mind kalgiks muutma Telefoniandmed võimaldaks politseil kogunevaid noortekampasid jahtida (5) Rahahädas abilinnapea Artjom hakkas Mihkliks (1) 28. november 1918: me kaitseme ennast (8) Majandus Maksukurjategijad lähevad aina kavalamaks (5) Suurte maksupettuste esikümme: riiki on riisunud bussijuhid, ontlikud pereisad ja suurärimehed (6) Merele oleks vaja oma RMK-d Välismaa KOMMENTAAR: ÜRO jõuab lõpuks Eestisse (1) Piltuudis: Valge Maja jõuluvõlumaal ilutsevad punased kuused Saurustemaa Lõuna-Aafrika on fossiiliküttide paradiis KOHALIK VAADE. Leedu lennukid, viha, mure ja ambitsioon (1) KOHALIK VAADE. Mehhiko uus liider näitas tõelist palet Vene-Ukraina kriisi tagant paistab poliitika Võltsingud, eetikaprobleemid ja salatsemine - segadus GMO-beebide ümber suureneb Arvamus Neeme Raud: üksildaste ja hundiseaduste aeg (1) Andres Aule: küsimärgid riigikohtu otsuses Lugeja kiri: Tarandi juhtum ajaloolises perspektiivis (41) Jan Kaus: leebuskõne utoopia (12) Meie Eesti Aimar Altosaar: välja jäänud, mitte unustatud? Meelis Niinepuu: reformide tegemata jätmise eest maksavad meie lapsed (6) Leif Kalev: riigireformist, lapsest ja pesuveest Kultuur Film, millest viisakas seltskonnas ei räägita (1) Seitse aastat kooselu, seitse tundi tüli Heinsaar, lüüriline loodusesõber Kütist saab saak ja vastupidi Poetess Doris (3) Sport Parimate poegadega, aga mitte ideaalne korvpallikoondis Teadus Võltsingud, eetikaprobleemid ja salatsemine - segadus GMO-beebide ümber suureneb Reis Trolli keelel jääb aeg seisma Meelelahutus Koomiks Sudoku

Leif Kalev: riigireformist, lapsest ja pesuveest

3 min lugemist
  • Riigireformi SA nõrkuseks on rahva, omavalitsuste ja täitevvõimu peatükid.
  • Mida suuremahulist tegemata jätta, nende kontseptsioonist ei selgu.
  • Poliitikute juhtimisvõimalusi püütakse piirata ja jätta korraldustöö ametnikele.
Leif Kalev FOTO: Peeter Langovits

Kui Riigireformi Sihtasutus kevadel loodi ja visioon avalikustati, sai soliidsele eraalgatusele vaid õnnestumist soovida ning pakkuda soovitusi tulemusteni jõudmisel. Seda tegid mitmed valdkonnaga seotud inimesed, teiste seas ka siinkirjutaja. Valminud kontseptsioonis on nii tugevusi kui nõrkusi, ent visioonis seatud eesmärgid nagu rahvuse ja kultuuri areng, efektiivne avalik sektor, kvaliteetne riiklus ja inimeste initsiatiivi kasutamine jäävad suuresti katteta.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Kellele ei meeldiks mõte saavutada samu või isegi paremaid tulemusi väiksemate kulude ja pingutusega? Mõttest tegelikkuseks saamine on aga väga keeruline, nagu viitab näiteks ühe esireformija, Ühendkuningriigi pikaajaline kogemus. Mõned näited.

Ametnike arvu vähendamine kipub korralikult töötava riigi kulusid suurendama. Kui samad tegevused ostetakse ärisektorilt, tuleb nende eest ikka maksta ja lisandub kasum. Samuti jäävad alles tellivad ja kontrollivad ametnikud koos palgakuluga, küll aga vähenevad nende oskused, sest praktiline valdkonnateadmine liigub teenusepakkujate juurde. Kui soovida avalike eesmärkide saavutamisel suuremat panust kodanikelt, vabaühingutelt jt riigivälistelt toimijatelt, tekib vajadus teatud lõikudes ametnike arvu suurendada, sest keegi riigi struktuuris peab partneritega rohkem tegelema.

27.11.2018 29.11.2018
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto