Sisukord
Nutivahendid koolis
Tänane leht
11.12.2018
Eesti Alli Rutto saab siiski Eesti passi (1) Homme läheb hääletusele 501 rida katuseraha Parteimeedia muutub üha professionaalsemaks (1) Kuressaares tapetu kasutütar: «Sulev oli kõrvalseisja, kes ei sattunud rüselusse, vaid kutsus korrale.» (3) Võidujooks erakonnameedias (6) Majandus Viimsi plaanib koostööd Leedo firmaga (1) Maksuamet pigistab ühemehefirmasid, et nad rohkem palka maksaksid (20) Süüdistused Nissani vastu kuhjuvad Välismaa Peaminister May saatus ei selgunud Vägistatute aitaja kutsus sõtta ükskõiksusega Arvamus Nikolai Põdramägi: probleemidest Eesti meditsiinis ehk Mida teab merisiga merest? (4) Eiki Berg: rahvusülikooli säilimine rahvusvahelistumise kaudu Ahto Lobjakas: Hiina horoskoop Priit Pullerits: lastetute võim (28) Postimees 1930. aastal: aastas 13 kuud Juhtkiri: jätke maha see röövlijõugu tava (16) Meie Eesti Eesti digiõpikute turg vajab korrastamist Karin Täht: ma ei ole kindel, kas digipööre teeb meie õpilased õnnelikumaks (8) Ilja Šmorgun: digiõpiku edu sõltub õpetaja oskusest seda rakendada (1) Erakonnad räägivad raiemahust. Kolmas vestlusring (2) Kultuur Ron Howard lennutab televaataja Marsile Fix on väga heas vormis, aga publik... Sport Depressiooni ja uimastisõltuvusega võidelnud tšempion: ma ei igatsenud snuukrit, aga mul oli veidi raha vaja Hunt ja Colts sekkusid äparduse järel uuesti nelja hobuse võidujooksu Kuidas pruuti kiviga visati ehk Suure finaali kirg jäi ookeani teisele kaldale Tervis Marilyn Jurman: kõrged ootused enda suhtes tõid depressiooni (2) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Ilja Šmorgun: digiõpiku edu sõltub õpetaja oskusest seda rakendada

3 min lugemist
  • Tänapäeva lapsed ei suuda enam keskenduda ja vajavad palju stimuleerimist.
  • Nüüdisaegseid digilahendusi üritatakse ikkagi kasutada nagu tahvlit ja kriiti.
  • Kuigi digilahendused on olemas, töötab igaüks ikka üksi ega tee koostööd.
  • Paber ja pliiats ei kao koolist, sest paberil töötades on õppimine sügavam.
Digiõpik «Ühiskonnaõpetus gümnaasiumile». FOTO: Mirjam Puumeister

Pole vist kahtlust, et lähema 15 aasta jooksul tuleb meie ellu rohkem ja üha peadpööritavamaid digilahendusi, kui on tulnud viimase 15 aasta jooksul. Paratamatult mõjutab see ka õppimise olemust. TLÜ lektor Ilja Šmorguni uurimisfookus on inimese ja arvuti interaktsioon ning interaktsiooni disain, mille sisuks on töötada välja efektiivseid viise, kuidas inimesed suhtlevad digivahenditega ja nutivahendite vahendusel üksteisega.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Tema hinnangul on digitehnoloogia laialdane kasutus põhimõtteliselt juba muutnud inimeste õppimisharjumusi. See ei ole planeeritud, vaid see lihtsalt on läinud nii. Noored on nutiseadmetega harjunud, mänge mänginud, videoid vaadanud. «Nad ei suuda enam keskenduda ja tähelepanu aken on väga lühike. Seetõttu peab info olema hästi lühike ja kergesti kättesaadav.

Tänapäeva lapsi on vaja väga palju stimuleerida. Kõik peaks olema värviline, interaktiivne, tähelepanu tõmbav, muidu on igav.

1
10.12.2018 12.12.2018
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto