Sisukord
Nutivahendid koolis
Tänane leht
11.12.2018
Eesti Alli Rutto saab siiski Eesti passi (1) Homme läheb hääletusele 501 rida katuseraha Parteimeedia muutub üha professionaalsemaks (1) Kuressaares tapetu kasutütar: «Sulev oli kõrvalseisja, kes ei sattunud rüselusse, vaid kutsus korrale.» (3) Võidujooks erakonnameedias (6) Majandus Viimsi plaanib koostööd Leedo firmaga (1) Maksuamet pigistab ühemehefirmasid, et nad rohkem palka maksaksid (20) Süüdistused Nissani vastu kuhjuvad Välismaa Peaminister May saatus ei selgunud Vägistatute aitaja kutsus sõtta ükskõiksusega Arvamus Nikolai Põdramägi: probleemidest Eesti meditsiinis ehk Mida teab merisiga merest? (4) Eiki Berg: rahvusülikooli säilimine rahvusvahelistumise kaudu Ahto Lobjakas: Hiina horoskoop Priit Pullerits: lastetute võim (28) Postimees 1930. aastal: aastas 13 kuud Juhtkiri: jätke maha see röövlijõugu tava (16) Meie Eesti Eesti digiõpikute turg vajab korrastamist Karin Täht: ma ei ole kindel, kas digipööre teeb meie õpilased õnnelikumaks (8) Ilja Šmorgun: digiõpiku edu sõltub õpetaja oskusest seda rakendada (1) Erakonnad räägivad raiemahust. Kolmas vestlusring (2) Kultuur Ron Howard lennutab televaataja Marsile Fix on väga heas vormis, aga publik... Sport Depressiooni ja uimastisõltuvusega võidelnud tšempion: ma ei igatsenud snuukrit, aga mul oli veidi raha vaja Hunt ja Colts sekkusid äparduse järel uuesti nelja hobuse võidujooksu Kuidas pruuti kiviga visati ehk Suure finaali kirg jäi ookeani teisele kaldale Tervis Marilyn Jurman: kõrged ootused enda suhtes tõid depressiooni (2) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Karin Täht: ma ei ole kindel, kas digipööre teeb meie õpilased õnnelikumaks

3 min lugemist
  • Ülemäärane nutivahendite kasutus vähendab uudishimu ja enesekontrolli.
  • Nutiseadme kasutusaeg peaks olema seda lühem, mida noorem on laps.
  • Nutiseadmete ja sotsiaalmeedia väiksem kasutus toetab süvitsi õppimist.
  • Digiõpikute kasutamisest saadavat kasu tuleks vaadata koos võimalike kahjudega.
TÜ psühhomeetria lektor Karin Täht (paremal).  FOTO: Margus Ansu

Tartu Ülikooli psühhomeetria lektor Karin Täht on hiljuti uurinud nutiseadmete mõju noortele: «Laste ja noorte puhul on kindlasti oluline eristada digivahendite kasutamist õppetöö eesmärgil või vabal ajal meelelahutuseks. Näiteks on Ameerika teadlased Twenge ja Campell uurinud vaba aja arvutikasutuse kestuse seost psühholoogilise heaoluga. Tulemused on küllaltki murettekitavad.»

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

«Uuring näitas, et laste ja noorte õppimiseks olulised omadused, nagu uudishimu, enesekontroll ja emotsionaalne stabiilsus, on kehvemad neil, kes vabal ajal rohkem aega ekraanide ees veedavad. Ja seda kõikides vanuserühmades, uuring hõlmas 2–17-aastaseid lapsi ja noori,» märkis Karin Täht. Samuti on uurimustes näidatud, et ülemäärane digivahendite kasutamine käib pigem koos kehvema vaimse tervisega (depressiooni ja ärevuse sümptomitega, samuti unehäiretega).

Eraldi on vaadatud digivahendite kasutamist koolis õppetöö eesmärgil. «Psühholoogia instituudi doktorandi Dmitri Rozgonjukiga näitasime PISA 2015 Eesti andmete põhjal, et 15-aastaste õpilaste puhul on optimaalne arvuti ja interneti kasutamise aeg ühe koolipäeva jooksul 60 minutit. Kui arvutit ja internetti kasutati koolipäeva jooksul kauem kui üks tund, olid ainetestide tulemused seda madalamad, mida rohkem koolis arvutit ja internetti kasutati,» lisas ta. Seega ei käi piiramatu digivahendite kasutus koos õpilaste heade õpitulemustega.

10.12.2018 12.12.2018
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto