Kõnniteede talihooldus on tekitanud palju kõneainet ning tõstatanud taas küsimuse, kas linnavalitsus ei võiks võtta kõnniteede hooldamist enda kohustuseks. Tartus, nagu ka paljudes teistes põhjamaade linnades, on ajalooliselt välja kujunenud jalgteede struktuur ja mõõtmed, mis ei võimalda väga suure käsitsitöö osakaalu tõttu mõistlikku keskse talvise hoolduse korraldamist. Seetõttu on põhjamaades, sealhulgas Eestis, kõnniteede hoolduskohustus pandud teega külgnevate kinnistute omanikele.
Üldkasutatavaid ning linna hooldatavaid kõnniteid on teeregistrisse kantud kõnniteedest vaid umbes kümme protsenti. Ülejäänud kõnniteid hooldavad majade ja kruntide omanikud või valdajad ja järelevalvet kohustuse täitmise üle teeb linna menetlusteenistus.
Kindlasti tuleb ette probleemseid kõnniteelõike ja ebaühtlast kõnniteede hooldust, kuna kõik kinnistuomanikud ei ole ühtmoodi tublid. Arusaadavalt on menetlusteenistuse töötajatele järelevalve kõigi linnas paiknevate kõnniteede üle suur töö ning tagasiside probleemdest on teretulnud.
Linnavalitsuse eesmärk ei ole tegemata töö eest karistada, sageli piisab ka sellele tähelepanu juhtimisest, et hooldamise kvaliteet ühes või teises kõnniteelõigus paraneks. Kõnniteede hooldamisele kaasa aitamiseks oleme paigutanud üle kogu linna ligi sada 300-liitrist graniitkillustikukonteinerit. Nende asukohad leiab Tartu linna kodulehe abil.
Ma olen täiesti veendunud, et kõnniteede hooldamise linnavalitsusele üle andmine ei muudaks olukorda grammigi paremaks, pigem vastupidi.
Ma olen täiesti veendunud, et kõnniteede hooldamise linnavalitsusele üle andmine ei muudaks olukorda grammigi paremaks, pigem vastupidi.
Kui linn läheks korraldama riigihanget sooviga leida töövõtja, kes oleks valmis varastel hommikutundidel väga lühikese ajaga sadu kilomeetreid kõnniteid suures osas käsitsi lumest puhastama ja libedust tõrjuma, siis see plaan on ette läbi kukkunud. Meile kõigile on teada, kui keeruline on ettevõtjatel tänapäeval tööjõudu leida. Olukord on teine sellisel juhul, kui hooldust on võimalik korraldada masinatega.